AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #1 Skrevet 17. april 2022 Får inntrykket om at nesten alle hater jobben sin og prøver å omplassere seg. Har tenkt på sykepleie eller barnehagelærer, men er fortsatt usikker på disse. Fristen er nå snart så må nesten gjøre et valg. Hva jobber du med og er du fornøyd med valget? Anonymkode: 2d58f...8c7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #2 Skrevet 17. april 2022 Er jurist, veldig fornøyd 😊 Var sykepleier, det ble for mye arbeid for meg 😄 Anonymkode: 66438...e86 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #3 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er jurist, veldig fornøyd 😊 Var sykepleier, det ble for mye arbeid for meg 😄 Anonymkode: 66438...e86 Er jurist mindre arbeid enn sykepleier? Anonymkode: 2d58f...8c7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #4 Skrevet 17. april 2022 Hvis du er usikker på hva du vil jobbe og trives med, sørg for å ta en skikkelig bred utdannelse som kan brukes til mye. Da er det lettere å bytte jobb om du finner ut at det du jobber med ikke er noe for deg. Anonymkode: d2332...f13 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #5 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er jurist mindre arbeid enn sykepleier? Anonymkode: 2d58f...8c7 En helt annen verden. Det finnes sikkert tilfeller hvor det er omvendt, men det må være et mindretall. Anonymkode: 66438...e86
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #6 Skrevet 17. april 2022 Bachelor i dgital infrastruktur og cybersikkerhet så er jobben og lønna sikra. Anonymkode: a9c99...140 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #7 Skrevet 17. april 2022 Fremtidsyrker som samfunnet har behov for f.eks robotteknikk Anonymkode: 9f3e5...a61
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #8 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hvis du er usikker på hva du vil jobbe og trives med, sørg for å ta en skikkelig bred utdannelse som kan brukes til mye. Da er det lettere å bytte jobb om du finner ut at det du jobber med ikke er noe for deg. Anonymkode: d2332...f13 Helt enig, er derfor jeg vurderer å ta sykepleie Anonymkode: 2d58f...8c7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #9 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Bachelor i dgital infrastruktur og cybersikkerhet så er jobben og lønna sikra. Anonymkode: a9c99...140 Høres spennende ut, men klarer ikke realfagskravene. Det eneste innenfor IT og digitalisering jeg har mulighet for å komme inn på er It og informasjonssystemer Anonymkode: 2d58f...8c7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #10 Skrevet 17. april 2022 Bli veterinær! Et helt liv med givende arbeid, hjelpe syke og dårlige dyr i nød, og se dem (som regel) bli friske igjen. Ulempen er selvsagt de dyrene som må avlives pga sykdom, skade, alderdom, men alt det andre veier opp for dette. Men man må jo elske dyr, da, for at denne jobben skal føles riktig og som det kallet den er. Men siden du nevner sykepleie, så tenkte jeg du er i hvert fall ikke redd for blod og gørr, så da kanskje dyrehelse også er noe for deg? Om du elsker dyr, som sagt. Anonymkode: 51f9c...919
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #11 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bli veterinær! Et helt liv med givende arbeid, hjelpe syke og dårlige dyr i nød, og se dem (som regel) bli friske igjen. Ulempen er selvsagt de dyrene som må avlives pga sykdom, skade, alderdom, men alt det andre veier opp for dette. Men man må jo elske dyr, da, for at denne jobben skal føles riktig og som det kallet den er. Men siden du nevner sykepleie, så tenkte jeg du er i hvert fall ikke redd for blod og gørr, så da kanskje dyrehelse også er noe for deg? Om du elsker dyr, som sagt. Anonymkode: 51f9c...919 Tusen takk! Er faktisk veldig redd for blod og gørr så hadde tenkt å jobbe innen psykisk helse eller med rus. Anonymkode: 2d58f...8c7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #12 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Tusen takk! Er faktisk veldig redd for blod og gørr så hadde tenkt å jobbe innen psykisk helse eller med rus. Anonymkode: 2d58f...8c7 Psykisk helse kan ha mye blod, bare så du er obs på det 😊 Selvskadere er det dessverre mange av. Anonymkode: 66438...e86 7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #13 Skrevet 17. april 2022 Virker som om du heller mer mot helse og turnus jobb? Jeg valgte bevisst utdanning som førte til kontorjobb med arbeidstid på dagtid fordi jeg trives mer med det. Jeg jobber som arealplanlegger og det er lett å få jobb siden det ikke er nok folk som utdanner seg i retningen. Krever at du har interesse for samfunn, arkitektur, natur, landskap o.l. Trenger ikke å ta realfagsretning. Tips: https://www.planutdanning.no/ . Anonymkode: fc824...668 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #14 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Virker som om du heller mer mot helse og turnus jobb? Jeg valgte bevisst utdanning som førte til kontorjobb med arbeidstid på dagtid fordi jeg trives mer med det. Jeg jobber som arealplanlegger og det er lett å få jobb siden det ikke er nok folk som utdanner seg i retningen. Krever at du har interesse for samfunn, arkitektur, natur, landskap o.l. Trenger ikke å ta realfagsretning. Tips: https://www.planutdanning.no/ . Anonymkode: fc824...668 Har ikke nødvendigvis noe i mot turnus. men jeg har mye i mot en dårlig turnus! Hvor utdannet du deg? Høres spennende ut, men litt usikker på hva det egentlig innebærer Anonymkode: 2d58f...8c7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #15 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk! Er faktisk veldig redd for blod og gørr så hadde tenkt å jobbe innen psykisk helse eller med rus. Anonymkode: 2d58f...8c7 Sosialt arbeid. Kan det være noe for deg? Anonymkode: 07444...20b
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #16 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sosialt arbeid. Kan det være noe for deg? Anonymkode: 07444...20b Har vært inne på tanken, men litt usikker på jobbmulighetene. Anonymkode: 2d58f...8c7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #17 Skrevet 17. april 2022 Interressene må få høy prioritet. Selv har jeg en yrkesutdannelse (helse) på høyskolenivå med autorisasjon. Jeg har egentlig arbeidet lite i yrket. Tatt diverse videreutdannelser, og hatt mest administrative jobber, men tryggheten for arbeid, som en profesjonsutdannelse gir, har jeg hatt nytte av, blant annet når jeg har flyttet. Men søk på noe som du tenker at du vi trives med. Anonymkode: f76b0...600
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #18 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Interressene må få høy prioritet. Selv har jeg en yrkesutdannelse (helse) på høyskolenivå med autorisasjon. Jeg har egentlig arbeidet lite i yrket. Tatt diverse videreutdannelser, og hatt mest administrative jobber, men tryggheten for arbeid, som en profesjonsutdannelse gir, har jeg hatt nytte av, blant annet når jeg har flyttet. Men søk på noe som du tenker at du vi trives med. Anonymkode: f76b0...600 Takk! Hva har du yrkesutdannelse i? Anonymkode: 2d58f...8c7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #19 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bli veterinær! Et helt liv med givende arbeid, hjelpe syke og dårlige dyr i nød, og se dem (som regel) bli friske igjen. Ulempen er selvsagt de dyrene som må avlives pga sykdom, skade, alderdom, men alt det andre veier opp for dette. Men man må jo elske dyr, da, for at denne jobben skal føles riktig og som det kallet den er. Men siden du nevner sykepleie, så tenkte jeg du er i hvert fall ikke redd for blod og gørr, så da kanskje dyrehelse også er noe for deg? Om du elsker dyr, som sagt. Anonymkode: 51f9c...919 Du må tåle all dritten som følger med da. Bendelorm, småmark, blod, gørr, ekle væsker 🤮🤮 Anonymkode: 74eea...7b7 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #20 Skrevet 17. april 2022 Er sykepleier og fornøyd med det. Det eneste er turnus-man er mye borte fra familien..en vanlig dag /aften turnus vil du iallefall ha to aftenvakter pr uke,etterfulgt av dagvakter. Ferdig på jobb 22.30 og starter kl 07.30- ser ikke barna i de hele tatt. Åsså er det jula da, annenhver..sånn er det bare og de må man tenke godt over på forhånd. Nå ha jeg jobbet dag/a i mange mange år, nå er jeg trygg og er gått over på natt- helt herlig-men færre på jobb og mere ansvar. Man kan finne seg dagjobb på et kontor men det er ikke noe for meg,jeg liker pasientkontakt. Skulle jeg valgt noe annet så ville det kanskje vært sosionom Anonymkode: 0a70d...417
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå