Gå til innhold

Påstand; det er egentlig ingen som vil være barnløse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsket om å reprodusere seg selv er et naturlig (egoistisk) behov og ønske hos de aller fleste. Det ligger latent i oss.

Kan det tenkes at de som ikke har ønske (i følge dem selv) om barn, som oftest har noen traumer relatert til barndommen eller annet som gjør at de stritter imot det å få barn?

I følge barnløse Karen Marie Ellefsen sier hun at hun tviler på at folk ikke ønsker barn. https://www.klikk.no/underholdning/karen-marie-ellefsen-om-ensomheten-1/7143981

Selvfølgelig er det de som argumenterer mot barn fordi det er krig og verdens fremtid er usikker. Men det har den vel alltid vært. Kloden har vel aldri vært et bedre sted å være nå, historisk sett. Likevel truer klimaspørsmålet og overbefolkningen oss.

Personlig er jeg mann og barnløs, og er på "vippen" når det gjelder barn. Derfor er dette innlegget ikke ment som kritikk mot de som er frivillig barnløse og ikke ment som sårende til de som ikke kan få barn. Bare så det er sagt.

Anonymkode: 6d70f...636

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ønsket om å reprodusere seg selv er et naturlig (egoistisk) behov og ønske hos de aller fleste. Det ligger latent i oss.

Kan det tenkes at de som ikke har ønske (i følge dem selv) om barn, som oftest har noen traumer relatert til barndommen eller annet som gjør at de stritter imot det å få barn?

I følge barnløse Karen Marie Ellefsen sier hun at hun tviler på at folk ikke ønsker barn. https://www.klikk.no/underholdning/karen-marie-ellefsen-om-ensomheten-1/7143981

Selvfølgelig er det de som argumenterer mot barn fordi det er krig og verdens fremtid er usikker. Men det har den vel alltid vært. Kloden har vel aldri vært et bedre sted å være nå, historisk sett. Likevel truer klimaspørsmålet og overbefolkningen oss.

Personlig er jeg mann og barnløs, og er på "vippen" når det gjelder barn. Derfor er dette innlegget ikke ment som kritikk mot de som er frivillig barnløse og ikke ment som sårende til de som ikke kan få barn. Bare så det er sagt.

Noup. Ikke et snev av sannhet for min del. Hadde en utrolig lykkelig barndom. 

jeg vil ikke ha barn av to grunner: jeg er altfor egoistisk og ønsker ikke å ødelegge mitt liv med et lite barn som jeg må ta hensyn til 24 timer i døgnet OG jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg ikke hadde hatt tålmodigheten - jeg hadde klikket på et barn som aldri sluttet å gråte eller som sutrer og klager og hviner (selv om de selvfølgelig ikke gjør det hele tiden).  Så like mye som jeg gjør meg selv en tjeneste ved å ikke sette barn til verden så gjør jeg barnet en tjeneste

Anonymkode: 6beae...690

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke sant for min del. Det blir det samme som at jeg ikke ønsker meg marsvin eller knall oransj skinnjakke. Jeg vil mye heller også angre på å ikke ha fått enn å ødelegge livet mitt med barn jeg ikke vil ha. Dessuten: skulle jeg angre en dag kan man alltids være fosterhjem eller adopterer, men du kan ikke akkurat bare gi bort ungene fordi du synes det er stress

Anonymkode: 9ab67...985

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Påstanden kan herved avkreftes. Og hva ønsker man å oppnå med en sånn påstand? Forsvare sine egne valg? For det er ingen tvil om at det finnes folk som angrer på å ha fått barn, og da snakker vi virkelig tabu.

Anonymkode: aa3d6...3c6

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Gnål om det barnløse pisse her faen i meg hver jævla dag!!

Anonymkode: 4a3d0...0eb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gnål om det barnløse pisse her faen i meg hver jævla dag!!

Anonymkode: 4a3d0...0eb

Styr unna hvis det irriterer deg. Er ikke verre enn det.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tipper de fleste homofile vil det blant annet. Mange av de i verden..

Anonymkode: 7738c...7d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er barndomstraumer som gjør at jeg ikke tåler barneskrik og snott som renner ned i munnen, så nei.

Anonymkode: 73221...1e4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Men... antar at Ellefsen er ufrivillig barnløs? Tror egentlig ikke at ufrivillig barnløse er de beste til å uttale seg om dette.

Anonymkode: 147b7...af4

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noup. Ikke et snev av sannhet for min del. Hadde en utrolig lykkelig barndom. 

jeg vil ikke ha barn av to grunner: jeg er altfor egoistisk og ønsker ikke å ødelegge mitt liv med et lite barn som jeg må ta hensyn til 24 timer i døgnet OG jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg ikke hadde hatt tålmodigheten - jeg hadde klikket på et barn som aldri sluttet å gråte eller som sutrer og klager og hviner (selv om de selvfølgelig ikke gjør det hele tiden).  Så like mye som jeg gjør meg selv en tjeneste ved å ikke sette barn til verden så gjør jeg barnet en tjeneste

Anonymkode: 6beae...690

Samme her 😂 Hater ungegnål, mas, skriking, bleietjas, babyer stinker, alt må sikres...blablabla. Er godt over 30, aldri hatt lyst på barn men hadde en veldig fin barndom.

Hadde det ikke vært så mye mas med hormoner etc hadde jeg fått røsket ut eggstokk++. Jeg vil aldri aldri ha barn, det er et mareritt for meg. Jeg vil bare suse rundt og leve livet på helt egen akkord. 

Anonymkode: 11f2f...140

• Liker 7
Skrevet

Påstand er definitivt feil...  Kunne muligens strukket meg så langt som at jeg skulle ønske jeg ønsket barn, mæn dÆtt is dÆtt...

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nja... Dels enig.

Biologi er en kraftig greie. 

Kjente mulig at det kriblet litt fra 25-30. 

Fra 30-35 var følelsen ganske sterk. 

Fra 35. Nope, nei, absolutt ikke. Bare klaging fra alt av venninner. Utslitt hver gang jeg er med dem.

Fra 40. Er så glad for at jeg var sterkere enn egne hormoner og biologi. 

Hadde forøvrig en veldig lykkelig barndom, søsken, foreldre som fortsatt er sammen, og alt det der. Aldri opplevd noe negativt. 

Anonymkode: 20508...e83

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg selv: Jeg har visst at jeg ikke vil ha barn siden før jeg kom i puberteten, og det har aldri endra seg (jeg er voksen dame nå). Jeg har rett og slett ingen interesse. Ikke liker jeg barn i utgangspunktet heller. Andre trilla tur da de var barn, jeg gikk tur med bikkjer. Ikke noen traumer eller andre underliggende ting. Jeg liker bare rett og slett ikke barn, og har derfor heller aldri hatt lyst på egne. Så enkelt og greit er det faktisk for meg.

Anonymkode: b584d...21f

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor være så hissige her? Jeg personlig syns det er rart at folk frivillig vil leve uten barn MEN jeg vet at det finns folk som ikke syns å få barn er viktig. Så det må man bare akseptere. 

Anonymkode: be1c6...bcd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig klarer ikke å forstå hvorfor så mange faktisk ønsker å få barn. Det er ingen ting jeg har mindre lyst til, og sånn har det alltid vært til tross for en fin og lykkelig barndom og oppvekst. 

Anonymkode: 2824d...9f0

• Liker 9
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke sant for min del. Det blir det samme som at jeg ikke ønsker meg marsvin eller knall oransj skinnjakke. Jeg vil mye heller også angre på å ikke ha fått enn å ødelegge livet mitt med barn jeg ikke vil ha. Dessuten: skulle jeg angre en dag kan man alltids være fosterhjem eller adopterer, men du kan ikke akkurat bare gi bort ungene fordi du synes det er stress

Anonymkode: 9ab67...985

Du kan ikke bare gi bort barn du har adoptert eller er fosterhjem til heller.

Hva er dette for et menneskesyn? 

Anonymkode: b1c59...d61

AnonymBruker
Skrevet

Hatt god oppvekst. Likte barn da jeg var liten - opptil jeg var ca 17.
Så gjorde jeg en god karriere, reiser mye med jobb og privat, sover så lenge jeg vil, rundt å møter nye folk, spontanitet, sjeldent- så og si aldri sykdom i hus, interessante voksensamtaler. Vet ikke om jeg vil bytte dette ut

Anonymkode: 8a1a3...548

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan ikke bare gi bort barn du har adoptert eller er fosterhjem til heller.

Hva er dette for et menneskesyn? 

Anonymkode: b1c59...d61

Det er ikke det personen mener, les det en gang til.

Anonymkode: 8a1a3...548

• Liker 8
Skrevet

Jeg er barnfri, ikke barnløs.. Fri i fra barn, fantastisk:nigo:.. Du vet, fri vilje og det greiene der. Tenk at en kvinne/ mann faktisk kan bestemme over sin egen kropp og liv: amaizing🙌 Jeg blir ikke særlig verken provosert eller imponert over artikler eller mennesker som av en eller annen grunn skulle mene at jeg ikke har det og bare drives rundt av biologi og reproduksjon. Barnfrie kvinner har lenge vært en provokasjon mot det etablerte, og det å få respekten for det valget er hard. https://sosiologen.no/student/hvordan-kan-vi-skape-storre-sosial-aksept-for-a-vaere-barnfri/

Det blir satt visse negative karakteristiske  egenskaper basert på hva en kvinne gjør med sin livmor, i sin tid fikk Siv Jensen hard medfart av en mann basert på at hun ikke hadde barn, en kunne jo ikke ta slike kvinner seriøse må vite. Hvorfor det er så enormt provoserende for samfunnet og enkelt individer å bare godta at et menneske spesielt en kvinne ikke ønsker/vil ha barn vet jeg ikke.. 

Jeg er barnfri og overstadig lykkelig for det valget, hvorfor noen velger å få barn derimot er et mysterie jeg ikke ønsker å finne ut av. Kanskje er de lobotomert og bare reproduksjonsorganene fungerer? Frekk konklusjon? Ja definitivt!! Så jeg trekker det tilbake og tenker at det er fordi de faktisk ønsker å få barn, iallefall ønsket de det nok til å ikke ta abort. Og det respekterer jeg fullstendig. Det eneste jeg synes er rart er at den samme respekten tilbake over mitt helt frivillige valg over min kropp og mitt liv ikke kommer så lett. 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...