Gå til innhold

Hvor nøye sjekker du skattemeldingen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sjekker du hvert beløp opp mot årsoppgaven, og er nøye med at alt stemmer på krona? Eller bare leser du gjennom skattemeldingen og ser at tallene stemmer sånn ca. utifra hvor mye du mener å huske at du hadde på konto etter jul? 

Anonymkode: 9fc71...155

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekker hvert beløp mot årsoppgave og min egen utregning av skatten.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke sånn kjempemange ting å sjekke, så fort gjort å sjekke dem. Så utifra altrnativene du gir må jeg vel si jeg sjekker nøye.

Anonymkode: 416e4...b94

AnonymBruker
Skrevet

Sjekker ganske nøye og jeg flytter den store formuen min til utenlandsk konto 30. desember og tilbake igjen 2. januar.

Anonymkode: f1747...0e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig nødvendig å sjekke at alt stemmer på krona? Hva er sannsynligheten for at et beløp er feil med noen hundre kroner? Regner med at man oppdager det hvis det er store feil, og det er vel mest de store feilene Skatteetaten bryr seg om, eller? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Sjekker ganske nøye og jeg flytter den store formuen min til utenlandsk konto 30. desember og tilbake igjen 2. januar.

Bullshit og kun skrevet for å provosere, for da hadde banken oppdaget det og rapportert det inn 😉

Anonymkode: e62c0...655

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er det virkelig nødvendig å sjekke at alt stemmer på krona? Hva er sannsynligheten for at et beløp er feil med noen hundre kroner? Regner med at man oppdager det hvis det er store feil, og det er vel mest de store feilene Skatteetaten bryr seg om, eller? 

Det er ikke sikkert feilene går i din favør. Det kan like gjerne gå i din disfavør - altså at du må betale mer skatt enn du skulle.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sjekker du hvert beløp opp mot årsoppgaven, og er nøye med at alt stemmer på krona? Eller bare leser du gjennom skattemeldingen og ser at tallene stemmer sånn ca. utifra hvor mye du mener å huske at du hadde på konto etter jul? 

Ja, selvsagt. Betaler jo ikke mer enn jeg må.

Men nå er det lite rom for feil i min skattemelding, så den har alltid stemt.

AnonymBruker
Skrevet
PetterKanin skrev (4 minutter siden):

Ja, selvsagt. Betaler jo ikke mer enn jeg må.

Men nå er det lite rom for feil i min skattemelding, så den har alltid stemt.

Du som vet alt, har du noen gode tips til å "gå i null"? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du som vet alt, har du noen gode tips til å "gå i null"? 

Få korrekt skattetrekk fra dag 1?

Om du skal redusere skatten for fjoråret må du nesten ha flere fradrag å føre opp.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekker alt. Opplevde en gang at de ikke hadde fått med gjeld ved nyttår på det ene kredittkortet, og det utgjorde noen hundrelapper i spart formuesskatt. Det er den eneste gangen jeg har funnet noe feil. 

Anonymkode: 98450...675

AnonymBruker
Skrevet
PetterKanin skrev (16 minutter siden):

Få korrekt skattetrekk fra dag 1?

Om du skal redusere skatten for fjoråret må du nesten ha flere fradrag å føre opp.

Har satt opp litt høyere renter enn jeg har, i håp om at jeg ikke får så mye igjen på skatten neste år. Gikk ned ca. 1.5% i skatt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Skatteetaten vil jo se at du har hatt penger stående der under året uansett, pga rentene som er godskrevet den norske kontoen. Dette oppgis jo i skattemeldingen. Du lurer jo ingen.

Vet ikke om det må en tilfeldig manuell stikkprøve/kontroll til for å plukke ut sånne som deg, eller om systemet oppfatter det automatisk og drar deg ut til kontroll etter hvert.

Anonymkode: 5edd8...5db

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skatteetaten vil jo se at du har hatt penger stående der under året uansett, pga rentene som er godskrevet den norske kontoen. Dette oppgis jo i skattemeldingen. Du lurer jo ingen.

Vet ikke om det må en tilfeldig manuell stikkprøve/kontroll til for å plukke ut sånne som deg, eller om systemet oppfatter det automatisk og drar deg ut til kontroll etter hvert.

Anonymkode: 5edd8...5db

Nei, banken får varsel hvis det taes ut og settes inn større summer og det kommer på avviksliste som kontrolleres og rapporteres til økokrim som skatteunndragelse. Det er ikke mulig å gjennomføre og vedkommende skriver det bare for å provosere. 

Anonymkode: e62c0...655

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...