Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fødte mitt første barn for noen uker siden og jeg føler at min indre termostat er blitt helt tullete, jeg svetter veldig lett og føler meg ofte klam på kroppen, har også netter hvor jeg er klam eller svett.

Syns det er så ekkelt. Har litt helseangst så blir lett satt ut av endringer i kroppen. Men slik jeg har skjønt det er dette normalt, legen min nevnte at man blir nesten «som i overgangsalderen» etter fødsel og under amming,  men lurer på om mange har det slik? Blir det normalt igjen når man slutter å amme? 

Anonymkode: a862d...97a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hormonelt + masse vann i kroppen du skal kvitte deg med

Anonymkode: b60ff...5b2

AnonymBruker
Skrevet

Det blir normalt etter barseltiden (6 uker).

Anonymkode: d09f3...3b4

• Nyttig 1
Skrevet

Svetting og følelse av hetetokter er helt normalt etter fødsel en liten periode! Har ingenting med amming å gjøre😊 Det er hormonelt etter fødsel. Har ammet i snart to år nå, og svetting er ikke et problem. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Med førstefødte så svettet jeg fra meg de tre første nettene, men med andremann var det døgnet rundt i 3 uker kanskje. Men er vanlig å fryse etter amming også har jeg funnet ut

Anonymkode: da7b1...50f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg svettet i en måned ved amming, spesielt om natten! Nå, tre måneder senere er det bra :) 

Anonymkode: 878fb...0c0

AnonymBruker
Skrevet

De første ukene er kroppen em berg og dalbane av hormoner. Det er vanlig å fryse lett, svette masse (og begge deler samtidig), helt uavhengig av om man ammer eller ei + mye annet. Hvert svangerskap er forskjellig også hos samme kvinne. For noen går det fort over, mens for andre varer det i mange uker. Det bør ha stabilisert seg innen omtrent 6 uker. Du kan ta det opp på 6-ukerskontrollen din hos legen dersom det fortsatt er et problem da. Du må heller ikke ha den kontrollen eller seks uker. Du kan fint vente i både 8 og 10 uker (med mindre det er noe spesielt som tilsier at du bør ha en kontroll, f.eks. smerter eller blodtrykk). Ifølge gynekologen min er mange fortsatt er svært såre i sjeden etter fødsel, og at det derfor kan være mindre vondt å f.eks. sette inn spiral om man venter litt lenger.

Anonymkode: 04173...1e3

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig det, om du ammer eller ikke, går nok over snart ;) de tre første ukene var verst for meg, deretter gikk det gradvis bort. Måtte vaske håret hver dag for at det ikke skulle være fett og ekkelt (vasker det vanligvis hver tredje) og måtte dusje to ganger om dagen 😅

Anonymkode: 06258...af5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...