Gå til innhold

Stable vaskemaskin og tørketrommel av ulike merker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må ha ny vaskemaskin, men er fornøyd med tørketrommelen jeg har. Jeg ser på en vaskemaskin fra bosch, mens tørketrommelen er fra electrolux. Går det greit å stable tørketrommelen på vaskemaskinen når de ikke er samme merke og "hører sammen"?

Anonymkode: 830ab...ebb

Skrevet

Det har aldri vært et problem her. Har hatt to ulike merker vaskemaskin og tre ulike merker trommel. Trenger ikke "matche" i merke, bare i størrelse som at vaskemaskinen ikke er smalere enn trommelen 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Eneri skrev (19 minutter siden):

Det har aldri vært et problem her. Har hatt to ulike merker vaskemaskin og tre ulike merker trommel. Trenger ikke "matche" i merke, bare i størrelse som at vaskemaskinen ikke er smalere enn trommelen 

Det er 4 cm forskjell i dybde og tørketrommelen som er den som står øverst er den dypeste. Men beina er plassert ganske langt inne, så da burde det vel gå bra? Er livredd for at hele greien skal velte😭

Skrevet

Jeg vil tro det går bra. Du kan følge ekstra med første gang sentrifugen går? Da ser du om tørketrommelen beveger seg mye. Hos meg står det plassert i et hjørne, så kan ikke ramle bakover eller til høyre, men det har heller ikke vært tendens til at den bikker framover eller til venstre. Eneste som har skjedd er at en liten tøykurv jeg har hatt oppå trommelen har ristet til den falt i gulvet. 

AnonymBruker
Skrevet

Min tørketrommel er dypere enn vaskemaskinen, og da står bare vaskemaskinen litt lengre ut fra veggen. Tørketrommelen kan jo ikke akkurat vippe bakover mot veggen. Jeg har ellers et lag med antisklimatte mellom dem, og vaskemaskinen min er veldig stabil. Så den har aldri rikket seg en cm, til tross for at de ikke passer helt i mål. Sjekk under sentrifugen. Hvis ikke kan du sikkert bruke sånn jekk til tilhengere og lignende 😅

Anonymkode: fc1d6...66c

AnonymBruker
Skrevet

Det går bra, ts! Har det selv, med dypere tørketrommel enn vaskemaskin. Så klart står vaskemaskinen helt beint, og bena til tørketrommelen får plass oppå den. Jeg ble anbefalt «sklisko» da jeg kjøpte tørketrommelen, lignende disse: https://cdon.no/husholdningsapparater/antiskli-og-stoyreduserende-vaskemaskin-fotter-sklisikre-matter-kjoleskap-antivibrasjonspute-p-67906940 

Har ikke problemer med skittentøykurven oppå tørketrommelen, som en annen nevner over her.

Anonymkode: bef7c...d0a

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.4.2022 den 16.54):

Det går bra, ts! Har det selv, med dypere tørketrommel enn vaskemaskin. Så klart står vaskemaskinen helt beint, og bena til tørketrommelen får plass oppå den. Jeg ble anbefalt «sklisko» da jeg kjøpte tørketrommelen, lignende disse: https://cdon.no/husholdningsapparater/antiskli-og-stoyreduserende-vaskemaskin-fotter-sklisikre-matter-kjoleskap-antivibrasjonspute-p-67906940 

Har ikke problemer med skittentøykurven oppå tørketrommelen, som en annen nevner over her.

Anonymkode: bef7c...d0a

Hvor stor forskjell er det på dine? Jeg har en lg vaskemaskin som er så kort i dybden og er så redd for å sette tørketrommel oppå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...