Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg ikke sett i forholde lengre, han prioterer alt annet enn meg og barnet vårt… kjenner jeg er rimelig lei meg og frustrert. Hunden hans er det jeg som må ta meg av. Han vil ikke lengre være med oss som en familie. Han gidder ikke rydde eller vaske etter seg fordi han må forte seg avgårde. Jeg har prøvd å ta det opp med han med det er som å møte en vegg, han blir sur og grinete. Jeg er også gravid med andre barnet vårt, og jeg føler meg ekstremt alene i alt..

Anonymkode: fd425...d29

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor valgte du å få enda et barn med denne fyren?

Anonymkode: 62f33...e24

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor valgte du å få enda et barn med denne fyren?

Anonymkode: 62f33...e24

Alt var fint, helt til jeg ble gravid med nr2 - dette var noe da vi begge ønsket… men etter noen mnd inn i gravidteten har han endret seg veldig..

Skrevet

Har dere økonomiske problemer? Eller har han noen skjulte problemer som du ikkvet om? 

AnonymBruker
Skrevet

Etter at barnet er lagt i kveld, setter dere dere ned og blir enige om en ukesplan. Skriv ned alle ukens (evt. månedens) gjøremål, inkludert husarbeid, henting i BHG og hundelufting, og fordel oppgavene. Planlegg gjerne også ukens middager. Heng opp kalender lett synlig på veggen, eller bruk delt kalender på mobilen. Slik har ingen av dere en "unnskyldning" for hvorfor ting ikke blir gjort. 

Anonymkode: 79829...baf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
TLR skrev (2 minutter siden):

Har dere økonomiske problemer? Eller har han noen skjulte problemer som du ikkvet om? 

Nei, alt er bra og stabilt her.. begge i fast jobb. - jeg vet ikke om han har noe skjulte problemer, han pleier å være åpen om alt om det er noe. Om det er noe dumt eller hjelp han trenger for vi er sammen om alt

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Etter at barnet er lagt i kveld, setter dere dere ned og blir enige om en ukesplan. Skriv ned alle ukens (evt. månedens) gjøremål, inkludert husarbeid, henting i BHG og hundelufting, og fordel oppgavene. Planlegg gjerne også ukens middager. Heng opp kalender lett synlig på veggen, eller bruk delt kalender på mobilen. Slik har ingen av dere en "unnskyldning" for hvorfor ting ikke blir gjort. 

Tusen takk, det skal jeg prøve på

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Og hvis han begynner å henge med huet og ikke vil engasjere seg i samtalen, så hå over på plan B, og det er å gjøre et røfft regnskap over hva han skal betale i bidrag for to barn, den ene 0 % samvær de første 3 åra, og den andre med 20 %. 
Det blir passelig dyrt sånn at utelivet mm for han blir en utgående post 

Anonymkode: 88f5c...c24

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Begyn å legg opp livet ditt til å bli alene. Spar penger, vær smart. Om du ikke blir alene, har du en solid buffer uansett. 

Anonymkode: 586fc...897

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres utrolig tungt ut å stå i❤️Vil minne om at også menn kan få svangerskaps- og fødselsdepresjon. Hvis du har mulighet anbefaler jeg deg å dra han med hvis du skal til oppfølging hos jordmor i svangerskapet. Evt å prate med henne om dette. Jordmor er virkelig å anbefale i svangerskapet. Man får en helt annen oppfølging og mer tid til å prate om hvordan man har det. Slik var det i alle fall for meg som ikke bor i storby. 

Dersom det ikke er depresjon som ligger bak hadde jeg stilt et ultimatum. Han er ingen partner for deg slik han er nå. Vil tro ting blir enklere hvis du slipper å rydde og vaske etter ham i tillegg til ansvaret for barn og hund. 

Anonymkode: 3185b...c36

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...