Gå til innhold

Oppskrifter med mandelmel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forslag til sukkerfrie og proteinrike oppskrifter med mandelmel?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg finner det meste jeg baker på bloggene fettogforstand.no og omhelse.no

Liker vanligvis ikke å "reklamere" for blogger, men gjør et unntak siden jeg bruker disse såpass mye selv og syns de har mye bra oppskrifter. Noen av oppskriftene trenger en del ingredienser, og ofte må de bestilles fra nettbutikker da det ikke er så lett å finne på vanlige butikker eller helsekostbutikker. Med litt planlegging så går det greit syns jeg, noen nettbutikker leverer raskt også.

Anonymkode: 7e1e9...36f

AnonymBruker
Skrevet

Var tips om grøt med mandelmel i en annen tråd her forrige dagen. 

Anonymkode: 36169...4f7

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Var tips om grøt med mandelmel i en annen tråd her forrige dagen. 

Anonymkode: 36169...4f7

Prøvd. Likte ikke. La seg som betong i magen 😅

Skrevet

På mandelmel-pakken jeg kjøpte var det oppskrift på pannekaker med mandelmel. De ble gode! Tror det var Eldorado sitt Mandelmel 🙂

Skrevet
Sally-Go-Round skrev (2 timer siden):

På mandelmel-pakken jeg kjøpte var det oppskrift på pannekaker med mandelmel. De ble gode! Tror det var Eldorado sitt Mandelmel 🙂

Skal sjekke det ut.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde dilla på Fotballfrues lavkarbo-boller en periode.

https://www.carolinebergeriksen.no/2011/10/14/oppskrift-pa-skikkelige-boller-lchf/

Hun skriver det er akkurat som vanlige boller, det er bullshit. De er ikke i nærheten, konsistensen er kompakt og smaken er jo mer den man får av mandelmel. Du nevner betong i magen, det kan det godt være disse bollene også legger seg som - du kan ikke spise hundre av dem iallfall! Men det er vel også litt poenget også med proteinrik kost.

Men smaken, den synes jeg er bedre enn hveteboller! Men det er noe helt annet, altså. Jeg vil si de er mer som søte - men grove - rundstykker heller, hvis jeg skal prøve å forklare det.

Anonymkode: b8e60...ff6

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg hadde dilla på Fotballfrues lavkarbo-boller en periode.

https://www.carolinebergeriksen.no/2011/10/14/oppskrift-pa-skikkelige-boller-lchf/

Hun skriver det er akkurat som vanlige boller, det er bullshit. De er ikke i nærheten, konsistensen er kompakt og smaken er jo mer den man får av mandelmel. Du nevner betong i magen, det kan det godt være disse bollene også legger seg som - du kan ikke spise hundre av dem iallfall! Men det er vel også litt poenget også med proteinrik kost.

Men smaken, den synes jeg er bedre enn hveteboller! Men det er noe helt annet, altså. Jeg vil si de er mer som søte - men grove - rundstykker heller, hvis jeg skal prøve å forklare det.

Anonymkode: b8e60...ff6

De ser litt tunge ut, ja..

Men må gå til innkjøp av lavkarbovennlige-alternativer før jeg prøver meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...