Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Man må stå for alle kostnader selv. Misunner de som leier og kan slite på andres eiendom, og fortsette slik på neste utleiebolig.

Anonymkode: 1d5f9...e5c

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man må stå for alle kostnader selv. Misunner de som leier og kan slite på andres eiendom, og fortsette slik på neste utleiebolig.

Så selg da, og lei noe. Maken til sutring. Letteste i verden å fikse det «problemet» 👍🏻

Anonymkode: c2f72...267

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Enig! Jeg må ut med 350 k i vedlikeholdsutgifter i vår og spør meg, hvorfor gidder jeg? Tenk å kunne har faste utgifter og null ansvar for både å organisere og betale for vedlikehold.

Anonymkode: 04dcc...9a6

Gjest laPistola
Skrevet

Dette problemet er vel ganske lett og løse eller? Hvem tvang deg til og kjøpe bolig, og hvem tvinger deg til og beholde den? 

AnonymBruker
Skrevet

Og for å ikke glemme vekten av lånet, og uroen knyttet til rente og økende priser. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Huff og huff. Du får selge boligen og leie du også da.

Anonymkode: ccce2...f10

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hahah bedre å kaste ut 10-20.000 kroner hver mnd uten å sette igjen med noe selv ? Kjøp en "vedlikeholdsfri" bolig da 

Anonymkode: 20418...cfe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig! Jeg må ut med 350 k i vedlikeholdsutgifter i vår og spør meg, hvorfor gidder jeg? Tenk å kunne har faste utgifter og null ansvar for både å organisere og betale for vedlikehold.

Lurer på hvorfor folk gidder selv. Vedlikeholdsutgifter i tillegg til mange millioner i gjeld som de har nesten resten av livet. Og her er de ovenpå😄 Hilsen fornøyd gjeldsfri leietaker.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer til å sitte med gjeld langt inn i pensjonsalder, bare masse utgifter jo. Forferdelig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva? 😮 Det jeg ønsker meg mest er egen bolig, er dette fleip eller mener dette (eller ts) det?

Anonymkode: 8d496...7f7

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo et svar på tråden om de som er lei av å leie, og som det kan virke som om ikke helt har fått med seg alle utgiftene som følger med å eie bolig. 🤷‍♀️

Anonymkode: 1f3e6...963

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri orket alle utgiftene som kommer med å eie enebolig. Elsker å bo i leilighet i et veldrevet sameie. Er så deilig å slippe å måtte styre med vedlikehold. 

Anonymkode: 29a52...95e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får kjøpe bolig i borettslag da.

Jeg eier en stor halvparten av 2 mannsbolig, og her har de total renovert garasjen, byttet tak, drenert, malt, byttet alle vinduer og dører, alt de siste 10 årene, og husleien økte med 200 kr i måneden. Ellers så er snømåking, plenklipping og alt utvendig en del av husleia. Så er bare det innendørs som koster meg penger.

Anonymkode: d9abb...5c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Lurer på hvorfor folk gidder selv. Vedlikeholdsutgifter i tillegg til mange millioner i gjeld som de har nesten resten av livet. Og her er de ovenpå😄 Hilsen fornøyd gjeldsfri leietaker.

Du betaler antagelig mer enn meg pr mnd du som leier enn jeg som eier. Vedlikehold på en leilighet er ikke mega stor og lånet er på 5000 i mnd. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

For min del er det for tryggheten i å ikke kunne sies opp. Men det er satan så dyr pris for trygghet. 

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøp ny selveierleilighet og er glad for å slippe både masse vedlikehold og høye leier. Win-win 🍾

Anonymkode: 5bf24...f1d

AnonymBruker
Skrevet

Du betaler antagelig mer enn meg pr mnd du som leier enn jeg som eier. Vedlikehold på en leilighet er ikke mega stor og lånet er på 5000 i mnd. 

Skulle jeg hatt lån på hus så hadde jeg ikke betalt mindre nei. Leilighet vil jeg ikke bo i.

AnonymBruker
Skrevet

Skulle jeg hatt lån på hus så hadde jeg ikke betalt mindre nei. Leilighet vil jeg ikke bo i.

Nei, da får du bare leie hele livet da, selv når du blir gammel og får pensjon. Jeg kan ihvertfall slippe å tenke på både lån og leieutgifter når jeg blir pensjonist, så da kan jeg bruke det lille man får på å leve. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For min del er det for tryggheten i å ikke kunne sies opp. Men det er satan så dyr pris for trygghet. 

Betaler du leie i tide, så skal det svært mye til å bli sagt opp. Leier derfor av utleiefirma, og ikke har planer om å disponere boenheten selv.

AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jeg ikke om dette er trolletråd, med tanke på alle trolletrådene om dette temaet i det siste. Men sånn seriøst. Å eie er ikke for alle, og det er ingen skam i å leie.

Der jeg leide før (et stort seriøst utleiefirma) så bodde det en som er millionær. Han er gammel, for frisk for institusjon, sykehjem, aldershjem etc. Han har valgt å leie de siste 10 årene. Det er enklere og mer sosialt. Han valgte å selge huset da kona døde, han har ingen barn som lever. Flere av mine gamle naboer fortalte det samme. De eide store eneboliger, så fort barna flyttet ut så valgte de å heller leie og reise halve året. Det er overaskende mange som velger å leie fremfor å eie, og jeg forstår dem godt. 

Jeg satt å tenkte det samme selv da jeg kjøpte min første bolig. Hvorfor hige etter å eie, det er jo et så stort ansvar! Om noe blir ødelagt så må jeg betale for å fikse det. Jeg kan ikke bare ringe vaktmester også får jeg nytt kjøkken, nye rør, en rørlegger på døra på en lørdag kveld uten at det koster meg en krone. Aner du egentlig hvor dyrt en nødrørleger på en helligdag eller helg koster?! Slike ting tok jeg forgitt da jeg leide. 

Anonymkode: 2ea7d...8f1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...