Gå til innhold

Kjærestens 13 åring er bortskjemt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten er særboere og jeg tilbringer hele påskeferien hos han. Han har en datter som nettopp har fylt 13, som også er hos faren sin hele påskeferien. Datteren er en grei jente men hun er ekstremt bortskjemt, og det er foreldrenes skyld.

Hun roter noe voldsomt og rommet hennes ser ut som et bombekrater, men det er greit så lenge det er hennes rom, men på badet, stuen og kjøkkenet slipper hun bare ting i gulvet, setter fra sett tallerkner og kopper overalt istedenfor å sette de i oppvaskmaskinen.

Når oppvaskmaskinen er ferdig vasket tømmer hun den ikke. Hun gjør ingenting på eget initiativ, og faren ber henne heller aldri om noe.

I dag var jeg på butikken for å kjøpe et par ting og da jeg kom hjem igjen sier kjæresten min at han glemte å si at jeg skulle kjøpe sukker

Jeg var sliten etter å ha gått en lang tur, så jeg spurte om ikke datteren kunne stikke bort og kjøpe det, men fikk til svar at det skal hun ikke. Kanskje hun kan gå å kjøpe sukker etterpå da? spør jeg om det skal hun ikke svarer faren.

Jeg ryddet kjøkkenet før jeg gikk, men nå var kjøkkenet rotete med masse skitne kopper på kjøkkenbenken og oppvaskmaskinen stod apen med rene kopper og ingen hadde tømt den.

Jeg hintet om at kanskje datteren kunne hjelpe meg å tømme oppvaskmaskine, men da sier faren at nå sitter de å ser på NRK Super og koser seg.

Det ender alltid med at det er jeg som rydder på kjøkkenet, og tømmer oppvaskmaskinen, og jeg kommer sikkert til å gå på butikken og kjøpe sukker også😕

Jeg blir rett og slett kvalm for når jeg var 12-13 år så husker jeg at jeg bakte både brød og kaker, støvsuget hver lørdag og hjalp til mye hjemme.

Anonymkode: e2a41...30f

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Datteren er en grei jente men hun er ekstremt bortskjemt, og det er foreldrenes skyld.

Veldig glad for at du klarer å plassere skylden der den hører hjemme, og forstår at jenta ikke kan klandres for hvordan foreldrene hennes velger å oppdra henne. 

Anonymkode: 15fa8...03c

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor skal du påta deg å oppdra jenta når faren ikke gidder? Skjønner ikke:

Anonymkode: 8b84b...3ac

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Veldig glad for at du klarer å plassere skylden der den hører hjemme, og forstår at jenta ikke kan klandres for hvordan foreldrene hennes velger å oppdra henne. 

Anonymkode: 15fa8...03c

Hadde jeg spurt jenten om å rydde etter seg så hadde hun selvfølgelig stønnet og himlet med øynene, men hun hadde gjort det.

Har funnet ut at hvis jeg spør på en skikkelig måte uten sur stemme, så er det lettere å få henne til å gjøre ting, men her er det faren som sier nei.

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor skal du påta deg å oppdra jenta når faren ikke gidder? Skjønner ikke:

Fordi jeg må leve i deres rot.

Hvis ikke jeg tømmer oppvaskmaskinen så blir den kanskje ikke tømt på et par dage,r og da er kjæresten min sur fordi jeg tror innerst inne at han mener at jeg skal tømme den.

Det samme gjelder med å rydde på kjøkkenetg

Ts

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi de er særboere og det er faktisk ikke hennes jobb . 
far må ta tak 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror jammen jeg hadde tuslet hjem til meg selv, så kunne de sitte der i kaoset. Så hadde jeg heller tatt en skikkelig snakk med far etter påske.

Anonymkode: c06aa...b41

• Liker 27
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg og kjæresten er særboere og jeg tilbringer hele påskeferien hos han. Han har en datter som nettopp har fylt 13, som også er hos faren sin hele påskeferien. Datteren er en grei jente men hun er ekstremt bortskjemt, og det er foreldrenes skyld.

Hun roter noe voldsomt og rommet hennes ser ut som et bombekrater, men det er greit så lenge det er hennes rom, men på badet, stuen og kjøkkenet slipper hun bare ting i gulvet, setter fra sett tallerkner og kopper overalt istedenfor å sette de i oppvaskmaskinen.

Når oppvaskmaskinen er ferdig vasket tømmer hun den ikke. Hun gjør ingenting på eget initiativ, og faren ber henne heller aldri om noe.

I dag var jeg på butikken for å kjøpe et par ting og da jeg kom hjem igjen sier kjæresten min at han glemte å si at jeg skulle kjøpe sukker

Jeg var sliten etter å ha gått en lang tur, så jeg spurte om ikke datteren kunne stikke bort og kjøpe det, men fikk til svar at det skal hun ikke. Kanskje hun kan gå å kjøpe sukker etterpå da? spør jeg om det skal hun ikke svarer faren.

Jeg ryddet kjøkkenet før jeg gikk, men nå var kjøkkenet rotete med masse skitne kopper på kjøkkenbenken og oppvaskmaskinen stod apen med rene kopper og ingen hadde tømt den.

Jeg hintet om at kanskje datteren kunne hjelpe meg å tømme oppvaskmaskine, men da sier faren at nå sitter de å ser på NRK Super og koser seg.

Det ender alltid med at det er jeg som rydder på kjøkkenet, og tømmer oppvaskmaskinen, og jeg kommer sikkert til å gå på butikken og kjøpe sukker også😕

Jeg blir rett og slett kvalm for når jeg var 12-13 år så husker jeg at jeg bakte både brød og kaker, støvsuget hver lørdag og hjalp til mye hjemme.

Hvorfor rydder og vasker du i leiligheten til særboeren din? 😂… Og han kommenterer ikke på det heller? Det er ganske rart faktisk. 
Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke lenger rørt en finger i den leiligheten. Og hadde kjæresten sagt noe på det, eller ber deg flytte inn - sier du selvsagt «nei». Da sier det seg selv at han er ute etter en hushjelp og ikke en samboer. 

Som en annen her sier : jeg hadde faktisk bare dratt hjem.

Endret av kraftwerk
  • Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg må leve i deres rot.

Hvis ikke jeg tømmer oppvaskmaskinen så blir den kanskje ikke tømt på et par dage,r og da er kjæresten min sur fordi jeg tror innerst inne at han mener at jeg skal tømme den.

Det samme gjelder med å rydde på kjøkkenetg

Ts

Synes det er veldig veldig merkelig at du forventer at datteren skal hjelpe deg, men ikke han. Er det fordi hun er jente? 

Du fåe vel bare dra hjem igjen og la dem håndtere rotet sitt selv.

• Liker 29
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kunne ikke han gå og kjøpe sukker da?

Dere er særboere..hadde aldri giddet å rydde, tømme oppvaskmaskin etter dem hvis de ikke bidro selv også. 
Hadde reist hjem, han ser på deg som en hushjelp, ikke kjæreste..

Anonymkode: 5eb6a...136

• Liker 16
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kjøper ikke faren sukker og rydder eget kjøkken????

Anonymkode: ef588...85e

• Liker 28
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er veldig veldig merkelig at du forventer at datteren skal hjelpe deg, men ikke han. Er det fordi hun er jente? 

Du fåe vel bare dra hjem igjen og la dem håndtere rotet sitt selv.

Jeg forventer at hun rydder opp sitt eget rot ja.

Hvis hun lar frokostkoppene stå på salongbordet i timesvis etter at hun er ferdig å spise, så forventer jeg at hun bærer det inn på kjøkkenet og setter de inn i oppvaskmaskinen, og hvis hun slenger fra seg våte håndduker på stuegulvet etter at hun har dusjet, så forventer jeg at hun plukker det opp og henger det der de skal være på badet.

Jeg har nok lavere terskel for rot enn faren, og så tror jeg også at faren forventer at siden jeg er voksen så skal jeg hjelpe til å rydde etter henne.

Han sier ofte at hun er jo bare et barn, og barn er jo bare sånn🙈

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er han paralysert fra halsen og ned? Det høres nemlig ut som det.

Det der hadde jeg absolutt ikke giddet. Ikke pga jenta, men faren. Din såkalte kjæreste.

Anonymkode: fa0d0...f7a

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
kraftwerk skrev (6 minutter siden):

Hvorfor rydder og vasker du i leiligheten til særboeren din? 😂… Og han kommenterer ikke på det heller? Det er ganske rart faktisk. 
Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke lenger rørt en finger i den leiligheten. Og hadde kjæresten sagt noe på det, eller ber deg flytte inn - sier du selvsagt «nei». Da sier det seg selv at han er ute etter en hushjelp og ikke en samboer. 

Som en annen her sier : jeg hadde faktisk bare dratt hjem.

Jeg har vært der nå i 10 dager, så da er det naturlig at jeg hjelper til med husarbeid

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nok lavere terskel for rot enn faren, og så tror jeg også at faren forventer at siden jeg er voksen så skal jeg hjelpe til å rydde etter henne.

Han sier ofte at hun er jo bare et barn, og barn er jo bare sånn🙈

Ts

Selv du har lavere terksel, betyr ikke det at han er uten ansvar. Du må kutte ut det der husarbeidet.

Kanskje det er på tide å minne han på at dette barnet skal en dag bli voksent, og på veien dit skal barnet lære seg å ta hånd om hus og seg selv. Det er ikke gjort over natten, det er en pågående prosess fra de er babyer til de er ute av redet.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor kjøper ikke faren sukker og rydder eget kjøkken????

Anonymkode: ef588...85e

Fordi han vil gjøre det i sitt eget tempo og synes det er helt greit at det blir stående en hel dag, mens jeg har lyst å rydde etter hvert måltid.

Jeg har som sagt litt lavere terskel for rot enn han.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært der nå i 10 dager, så da er det naturlig at jeg hjelper til med husarbeid

Ts

Å hjelpe til betyr at man er der i tillegg til, ikke i stedet for han.... det høres ut som han har meldt seg helt ut... Hva har han gjort på disse ti dagene?

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts

Men det virker jo ikke som du «hjelper til», det virker som du tar ansvaret og at kjæresten din er den som ikke hjelper til.

Det latterlige er at det er datteren hans du irriterer deg på og ikke han.

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Å hjelpe til betyr at man er der i tillegg til, ikke i stedet for han.... det høres ut som han har meldt seg helt ut... Hva har han gjort på disse ti dagene?

Bare gjort gøye aktiviteter med datteren og de to sammen har rotet mye.

Ts

Skrevet

Det høres kanskje litt drastisk, men hva om du ikke plukker opp tingene hun ligger rundt om? Se hva som skjer.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...