AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #1 Skrevet 17. april 2022 Jeg har alltid elsket påske. Påskeegg, påskekrim, late dager, hytteliv, skiturer osv… Før vi fikk barn var dette en fantastisk tid. Nå er det bare styr. Så langt har påsken bestått at unger som trasser på alt, hyler om mer snop og etterfylling av påskeegg, nattevåk og en 4 åring åring som står opp i 6-tiden hver bidige dag og som vi bruker 2 timer på å legge hver kveld. Etterpå er vi så slitne at vi ikke orker annet enn å legge oss tidlig. Det eneste positive er at vi slipper besøk av svigers! Noen andre her som savner påsken slik den var før familielivet satte inn? Anonymkode: b57ad...d85 2 2
Tvist Skrevet 17. april 2022 #2 Skrevet 17. april 2022 Jeg har ikke barn, så har ikke så mye peiling. Men min erfaring er at barn i den alderen er fryktelig slitsomme innendørs, men utendørs er de ok. Ville prøvd å dra dem med ut hver dag, uansett vær. Mulig du allerede har prøvd det, bare mine tanker. 11 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #3 Skrevet 17. april 2022 Påsken før familielivet var ingenting, synes jeg. Det skjedde lite, en påske var vi en gjeng som satt hjemme hos meg og røykte 20 g hasj... Jeg synes påsken er deilig. Alt er chill. Vi bare slapper av, har sene frokoster/lunsjer og middager. Ser serier/film, spiller spill, har påskeeggjakt (har aldri hørt noen klager på innholdet, kjøper bare ting jeg vet de liker og passer på at de får en velfylt egg), har quiz og går kanskje en tur. Ofte blir det litt vasking og rydding av huset/boden/uteområdet litt også. Anonymkode: 313a1...bab 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #4 Skrevet 17. april 2022 Så utrolig glad for at jeg aldri fikk barn. Alle rundt meg har barn og store familier. For et slit. Ikke bare går det utover helsen fysisk men noe så veldig psykisk også. Jeg er 51 år gammel og ser ut som om jeg er i 30 årene. De med barn rundt meg på samme alder ser ut som alderen sin om ikke værre, og dette er garantert på grunn av barn og familie slit. Lenge leve helsa, ingen barn, frihet og økonomisk frihet. Anonymkode: 7ebd8...7d2 8 2 4
Gjest tullerikke Skrevet 17. april 2022 #5 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så utrolig glad for at jeg aldri fikk barn. Alle rundt meg har barn og store familier. For et slit. Ikke bare går det utover helsen fysisk men noe så veldig psykisk også. Jeg er 51 år gammel og ser ut som om jeg er i 30 årene. De med barn rundt meg på samme alder ser ut som alderen sin om ikke værre, og dette er garantert på grunn av barn og familie slit. Lenge leve helsa, ingen barn, frihet og økonomisk frihet. Anonymkode: 7ebd8...7d2 😂
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #6 Skrevet 17. april 2022 Påsken vår er så og si identisk slik den var før jeg og broren min fikk unger. Alle er på hytta, lange frokoster, ski hele dagen, grilling, leker, spill og quiz, krim, påskeskirenn og alle samlet til middag. Kanskje du legger for mye press på hvordan påsken skal være? Mange barn blir stresset av ferie, fordi foreldrene har lagt en timeplan full av forventninger i stedet for å ta ting som de kommer. Anonymkode: 5a87e...e46 8
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #7 Skrevet 17. april 2022 1 minutt siden, tullerikke said: 😂 Du vet jeg har rett. Anonymkode: 7ebd8...7d2 4
Gjest tullerikke Skrevet 17. april 2022 #8 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du vet jeg har rett. Anonymkode: 7ebd8...7d2 Det med barn ja, men ikke det med alderen din😂😂
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #9 Skrevet 17. april 2022 Ferie/høytider med barn er noe helt annet enn tiden før. Ferie og høytider er IKKE avslappende. Når man har barn må man; - legge en plan - senke forventningene - aksepter snarveier (om det er ipad eller toro!) -stå for kosen sjæl Erfaringene mine tilsier at alle ferier og høytider blir møkk hvis jeg går inn med en forventning om at "nå skal vi kose oss!" og "det skal bli godt å slappe av". Da er man dømt til feile. Ungene har dessuten også gjerne forventninger om at masse skal skje og at de skal få masse godteri (kanskje en ide å tenke over hvor får de det fra?). Gjør ting enkelt, glem avanserte middager, sene frokoster og late dager med boklesing. Planlegg aktiviteter til barna og sett dem foran tv/pad i ny og ne slik at du får slappe av og får litt ro. Anonymkode: 6fe38...4f6 8 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #10 Skrevet 17. april 2022 Just now, tullerikke said: Det med barn ja, men ikke det med alderen din😂😂 Greit nok. Du får tro det du vil 😙 Anonymkode: 7ebd8...7d2 1
Avstand Skrevet 17. april 2022 #11 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så utrolig glad for at jeg aldri fikk barn. Alle rundt meg har barn og store familier. For et slit. Ikke bare går det utover helsen fysisk men noe så veldig psykisk også. Jeg er 51 år gammel og ser ut som om jeg er i 30 årene. De med barn rundt meg på samme alder ser ut som alderen sin om ikke værre, og dette er garantert på grunn av barn og familie slit. Lenge leve helsa, ingen barn, frihet og økonomisk frihet. Anonymkode: 7ebd8...7d2 Dette her handlet da ikke om utseendet!? 9
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #12 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg har alltid elsket påske. Påskeegg, påskekrim, late dager, hytteliv, skiturer osv… Før vi fikk barn var dette en fantastisk tid. Nå er det bare styr. Så langt har påsken bestått at unger som trasser på alt, hyler om mer snop og etterfylling av påskeegg, nattevåk og en 4 åring åring som står opp i 6-tiden hver bidige dag og som vi bruker 2 timer på å legge hver kveld. Etterpå er vi så slitne at vi ikke orker annet enn å legge oss tidlig. Det eneste positive er at vi slipper besøk av svigers! Noen andre her som savner påsken slik den var før familielivet satte inn? Anonymkode: b57ad...d85 Jeg har ikke barn, og det er et bevist valg nettopp pga slike ting. Nå idag har jeg gått 2,5 time tur med hunden alene i skogen, skravla en halvtime med naboen,lagd meg frokost og nå ligger jeg å soler meg på verandaen. Så utrolig deilig med ro og stillhet. Ville aldri byttet ro,stressfri og frihet mot barn. Jobbet mange år i bhg så vet hva jeg ikke går glipp av Anonymkode: 3bf43...f25 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #13 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Så utrolig glad for at jeg aldri fikk barn. Alle rundt meg har barn og store familier. For et slit. Ikke bare går det utover helsen fysisk men noe så veldig psykisk også. Jeg er 51 år gammel og ser ut som om jeg er i 30 årene. De med barn rundt meg på samme alder ser ut som alderen sin om ikke værre, og dette er garantert på grunn av barn og familie slit. Lenge leve helsa, ingen barn, frihet og økonomisk frihet. Anonymkode: 7ebd8...7d2 Morsom du. Jeg er 41 år. Har fire barn og er gift. Jeg ser ikke ut som et gammelt skrukkete troll Har mye overskudd pga trening også. Har også veldig god økonomi i tillegg. Folk er forskjellige du Anonymkode: d5c80...100 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #14 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Så utrolig glad for at jeg aldri fikk barn. Alle rundt meg har barn og store familier. For et slit. Ikke bare går det utover helsen fysisk men noe så veldig psykisk også. Jeg er 51 år gammel og ser ut som om jeg er i 30 årene. De med barn rundt meg på samme alder ser ut som alderen sin om ikke værre, og dette er garantert på grunn av barn og familie slit. Lenge leve helsa, ingen barn, frihet og økonomisk frihet. Anonymkode: 7ebd8...7d2 Samme her...i 40-åra. Blir uvel når jeg ser stresset folk lager for seg selv med høytider og styr. Samtidig koster det en formue. MEN de skal vel ha noen som besøker seg på gamlehjemmet til bursdagen og jula, så da er det vel verdt det...😂 Anonymkode: df25f...055 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #16 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Påsken vår er så og si identisk slik den var før jeg og broren min fikk unger. Alle er på hytta, lange frokoster, ski hele dagen, grilling, leker, spill og quiz, krim, påskeskirenn og alle samlet til middag. Kanskje du legger for mye press på hvordan påsken skal være? Mange barn blir stresset av ferie, fordi foreldrene har lagt en timeplan full av forventninger i stedet for å ta ting som de kommer. Anonymkode: 5a87e...e46 Jeg klarer liksom ikke å lese dette som annet enn at du har fått barn med broren din. 😅 Anonymkode: e222b...94c 11
Arkana Skrevet 17. april 2022 #17 Skrevet 17. april 2022 Dette er jo bare mens barna er små. Jeg synes ferie med barna er fantastisk. Vi sover til vi våkner av oss selv, gjør mye gøy med barna gjennom dagen, spiller brettspill eller ser film på kvelden og de kan være oppe sent. Ingen trassing og hyling, alle bare koser seg. Sånn kommer det til å bli for dere også og ferier er definitivt mer innholdsrike og fine med barn enn uten. 8
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #18 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har ikke barn, og det er et bevist valg nettopp pga slike ting. Nå idag har jeg gått 2,5 time tur med hunden alene i skogen, skravla en halvtime med naboen,lagd meg frokost og nå ligger jeg å soler meg på verandaen. Så utrolig deilig med ro og stillhet. Ville aldri byttet ro,stressfri og frihet mot barn. Jobbet mange år i bhg så vet hva jeg ikke går glipp av Anonymkode: 3bf43...f25 Synes det er bra at folk finner ut hva som funker best for dem, og ikke lar seg presse til å ta valg som ikke passer for livsstilen de ønsker. For meg hadde en påske alene med hunden ikke funket. Jeg må ha liv og røre med masse familie rundt meg. Vet om flere som ikke har turt å ta valget å ikke få barn, fordi det ligger en forventning rundt at det er slik man gjør. Applauderer at du står for valget ditt! Anonymkode: 5a87e...e46 4 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #19 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg klarer liksom ikke å lese dette som annet enn at du har fått barn med broren din. 😅 Anonymkode: e222b...94c Ja, er det også galt nå, da?! 😜 Nei da, hehe, det ble formulert slik, siden vi alltid feirer påske på familiehytta sammen med min bror og mine foreldre. Anonymkode: 5a87e...e46 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #20 Skrevet 17. april 2022 Påske før barn var ingenting. Øl og mas, ut på byen, slitsomt. Og kjedelig . Vi har hatt bypåske( i en annen by enn den vi bor i) og bodd på hotell. Spist ute hver dag, gått turer, vært på museer. Nydelig. (har spart lenge, vet at dette ikke er mulig for alle) Påske på fjellet har jeg ikke hatt på mange år. Anonymkode: 2bfe3...a4e 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå