AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #1 Skrevet 17. april 2022 Jeg er så lei, jeg går i 100% arbeid og min mann går på språkopplæring og jobber deltid på en bensinstasjon, og er mye med barna og henter de fra skole og barnehage. Men de dagene jeg har fri må jeg opp med ungen og han vil sove fordi han er oppe sent og spiller Playstation. Jeg legger meg alltid tidlig så han mener jeg kan fint stå opp. Men han er jo flink i huset og hjelpe til men jeg misunner han så mye, kan ikke huske jeg fikk sove til 12 på formiddag på flere år. Og vår sønn vil bare vekke meg opp og vil leke med mamma. En annen ting er at jeg må jo konstant planlegge ting å finne på. Nå i påsken har jeg planlagt ting, liten tur og reise men når han sover sånn forventet han jeg vekker han og be han gjøre seg klar. Det er helt på tryne synes jeg, han kan fint stå opp selv og ta initiativ til å forberede dagen. Vi skulle på tur idag men han sover enda og jeg er bare sur, for han var klar over planene idag. Er så lei å måtte organisere alt og hjelpe han med alt mulig. Finne ut når skolen er åpent og når han skal jobbe. Hva hadde dere gjort idag? Dra alene med min sønn på tur så får han klare seg selv? Anonymkode: 25104...f39 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #2 Skrevet 17. april 2022 Så til problematikken. Slutt og gå i stillhet og være sur! Sover han fortsatt så går du inn der og åpne gardiner, slå på lyset og si at han skal komme seg opp ut av sengen og begynne å forandre seg ellers kan han finne et annet sted å bo. Vanskelig siden han har nok fått opphold på grunn av deg. Dere damer må stille ultimatum med deres ubrukelig menn. Du jobber 100%, står han opp med ungene hver dag når du jobbe kan dere dele helgene og ha en dag hver for å sove lengre. Men det betyr ikke å sove til 12, ærlig talt. Anonymkode: f3538...9b4 12 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #3 Skrevet 17. april 2022 En dag hver i helgene såklart! Hvorfor ber du han ikke pelle seg opp ? Anonymkode: d336a...7cf 6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #4 Skrevet 17. april 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Så til problematikken. Slutt og gå i stillhet og være sur! Sover han fortsatt så går du inn der og åpne gardiner, slå på lyset og si at han skal komme seg opp ut av sengen og begynne å forandre seg ellers kan han finne et annet sted å bo. Vanskelig siden han har nok fått opphold på grunn av deg. Dere damer må stille ultimatum med deres ubrukelig menn. Du jobber 100%, står han opp med ungene hver dag når du jobbe kan dere dele helgene og ha en dag hver for å sove lengre. Men det betyr ikke å sove til 12, ærlig talt. Anonymkode: f3538...9b4 Det har jeg gjort mange ganger. Nå gidder jeg ikke mer.. Anonymkode: 25104...f39
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #5 Skrevet 17. april 2022 Dere kan bytte helger å sove lengre på? 🤷♀️ Høres jo ut som han tar mye ansvar han også utfra det du skriver. Men det å sove til 12 er jo uaktuelt. Kl 10 maks tenker jeg. Anonymkode: 4fa6c...938 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #6 Skrevet 17. april 2022 Just now, AnonymBruker said: Det har jeg gjort mange ganger. Nå gidder jeg ikke mer.. Anonymkode: 25104...f39 For når jeg ber han pelle seg opp blir han på dritt humør resten av dagen. Og sier jeg kunne jo bare vekket han tidligere. Saken er er at han bør stå opp selv og forstå det er ikke mitt ansvar å måtte vekke han konstant. Han har vel vekkerklokke på mobilen som meg Anonymkode: 25104...f39 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #7 Skrevet 17. april 2022 Just now, AnonymBruker said: Dere kan bytte helger å sove lengre på? 🤷♀️ Høres jo ut som han tar mye ansvar han også utfra det du skriver. Men det å sove til 12 er jo uaktuelt. Kl 10 maks tenker jeg. Anonymkode: 4fa6c...938 Ja han har prøvd å la meg sove men ingen nekter å la meg sove. Så det kan han ikke noe for ...... Ungen vil bare være med meg Anonymkode: 25104...f39
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #8 Skrevet 17. april 2022 Dersom begge har behov for å ta igjen litt søvn i helgen, så må dere bytte på å stå opp. Dere bør også i fellesskap sette grenser for hvordan familielivet skal organiseres. For eksempel bli enige om når vekkerklokka skal stilles for den som sover lenge. Anonymkode: 025e1...a94 2
Hmmmmmm Skrevet 17. april 2022 #9 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja han har prøvd å la meg sove men ingen nekter å la meg sove. Så det kan han ikke noe for ...... Ungen vil bare være med meg Anonymkode: 25104...f39 Da bør han ta med ungen ut av huset da 8
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #10 Skrevet 17. april 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Dersom begge har behov for å ta igjen litt søvn i helgen, så må dere bytte på å stå opp. Dere bør også i fellesskap sette grenser for hvordan familielivet skal organiseres. For eksempel bli enige om når vekkerklokka skal stilles for den som sover lenge. Anonymkode: 025e1...a94 Nei det går ikke i følge han. Han sier han ikke vet hvordan han tar på alarm på telefonen. Jeg må vekke han de dagene han skal på skolen og ... Men han kan ringe meg på mobilen for å ta ungen om morgen om han våkner 🤯 Anonymkode: 25104...f39 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #11 Skrevet 17. april 2022 3 minutter siden, Hmmmmmm said: Da bør han ta med ungen ut av huset da Det går ikke... I følge han. Da må jeg mase han til å gjøre det Anonymkode: 25104...f39
Snedig Skrevet 17. april 2022 #12 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For når jeg ber han pelle seg opp blir han på dritt humør resten av dagen. Og sier jeg kunne jo bare vekket han tidligere. Saken er er at han bør stå opp selv og forstå det er ikke mitt ansvar å måtte vekke han konstant. Han har vel vekkerklokke på mobilen som meg Anonymkode: 25104...f39 Synes du er litt dramatisk. Hvis han faktisk står opp når du vekker han ser jeg ikke problemet. Vekk han kl 10 og si at det snart er frokost. Det er ikke noe hyggelig å bli vekket av en sur partner. Og neste helgedag sier du at det er hans tur og stå opp først og lage klar frokost. At ungene helst vil leke med deg skal du da ikke la deg diktere av. «Nå skal mamma sove, vi kan leke sammen senere» er en helt grei beskjed. 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #13 Skrevet 17. april 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: For når jeg ber han pelle seg opp blir han på dritt humør resten av dagen. Og sier jeg kunne jo bare vekket han tidligere. Saken er er at han bør stå opp selv og forstå det er ikke mitt ansvar å måtte vekke han konstant. Han har vel vekkerklokke på mobilen som meg Anonymkode: 25104...f39 Men det gjør han ikke og har ligger problemet. Å gå rundt og være sur istedenfor å kommunisere er veien inn til å skille/flytte bort. Hva er det med damer som må bare glo og gå rundt sur hele tiden og klage, istedenfor å kommunisere og still krav? Hva han BURDE gjøre har ingen betydning. Han gjør masse i huset og med barna sier du - DA kan dere bli enig i en dag hver i helgen og si at å sove lengre enn 10 er uaktuelt da dere begge har barn! Ikke godta at han sitter opp hele natten og spille spill, ellers kan du bare gå rundt og være sur, irritert og gretne hele tiden. Gøy. Anonymkode: f3538...9b4 1
Polly Ester Skrevet 17. april 2022 #14 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For når jeg ber han pelle seg opp blir han på dritt humør resten av dagen. Og sier jeg kunne jo bare vekket han tidligere. Saken er er at han bør stå opp selv og forstå det er ikke mitt ansvar å måtte vekke han konstant. Han har vel vekkerklokke på mobilen som meg Anonymkode: 25104...f39 Hvis du har snakket med han om det mange ganger så forstår han det. Det er bare så deilig å sove så han blåser i det der og da. Tiden for snakk er over. Du har sagt det mange ganger, han blir sur og legger skylda på deg fordi han sov lenge og sånn går no dagan hos dere. For å få en endring må du gjøre noe du ikke har gjort før. For å få han til å reagere må du enten kaste han ut / evt. flytte ut selv eller gi blaffen i om han sover og gjøre dine ting uten han. Om han klager på at du ikke vekket han så får du bare minne han på at du er ferdig med å late som du er vekkerklokka hans, så det må han klare selv. Og hvis du irriterer deg så mye at det ikke er til å holde ut, så kan det hende det beste for deg er å være uten denne mannen. (Hvis dette er det eneste du irriterer deg over så kanskje det er du som må svelge den svære kamelen der. La han sove, slutt å irritere deg. Finn på ting med barnet og la mannen dure på.) 4
Hmmmmmm Skrevet 17. april 2022 #15 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det går ikke... I følge han. Da må jeg mase han til å gjøre det Anonymkode: 25104...f39 Du må bare si at det må han gjøre for deg. Du trenger en dag i ny og ne der du kan sove ut. Det betyr at han eller du dagen før legger alt til rette slik at han bare kan ta med barnet ut noen timer når de står opp. 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #16 Skrevet 17. april 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nei det går ikke i følge han. Han sier han ikke vet hvordan han tar på alarm på telefonen. Jeg må vekke han de dagene han skal på skolen og ... Men han kan ringe meg på mobilen for å ta ungen om morgen om han våkner 🤯 Anonymkode: 25104...f39 Gratulerer....du er mamma til en mann-gutt. Seriøs, du sitter og stille vekkeklokke for han? Han kan skru på og spille playstasjon men kan ikke sette alarm på telefon? Enten han tuller og sier dette slik han får deg til å gjøre ting, ellers har du fått verdens dummeste mann å ha barn med. Anonymkode: f3538...9b4 14
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #17 Skrevet 17. april 2022 1 minutt siden, Polly Ester said: Hvis du har snakket med han om det mange ganger så forstår han det. Det er bare så deilig å sove så han blåser i det der og da. Tiden for snakk er over. Du har sagt det mange ganger, han blir sur og legger skylda på deg fordi han sov lenge og sånn går no dagan hos dere. For å få en endring må du gjøre noe du ikke har gjort før. For å få han til å reagere må du enten kaste han ut / evt. flytte ut selv eller gi blaffen i om han sover og gjøre dine ting uten han. Om han klager på at du ikke vekket han så får du bare minne han på at du er ferdig med å late som du er vekkerklokka hans, så det må han klare selv. Og hvis du irriterer deg så mye at det ikke er til å holde ut, så kan det hende det beste for deg er å være uten denne mannen. (Hvis dette er det eneste du irriterer deg over så kanskje det er du som må svelge den svære kamelen der. La han sove, slutt å irritere deg. Finn på ting med barnet og la mannen dure på.) Jeg er helt enig og han vet jeg blir sur hver gang.. jeg har kastet han ut to ganger og han tryglet om å få komme tilbake... Probmemet er at jeg helst ikke skal klage og jeg har latt han forsove seg flere ganger til skole og jobb.. da skylder han på meg. Jeg har prøvd så mye... Og det å kaste han ut er vanskelig for han har ikke økonomi eller sted å gå til . Anonymkode: 25104...f39 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #18 Skrevet 17. april 2022 Just now, AnonymBruker said: Gratulerer....du er mamma til en mann-gutt. Seriøs, du sitter og stille vekkeklokke for han? Han kan skru på og spille playstasjon men kan ikke sette alarm på telefon? Enten han tuller og sier dette slik han får deg til å gjøre ting, ellers har du fått verdens dummeste mann å ha barn med. Anonymkode: f3538...9b4 Helt sikkert... Anonymkode: 25104...f39
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #19 Skrevet 17. april 2022 Løsning: annenhver uke drar du til en venninne, søster eller bekjent lørdagskveld, og så sover du over. Da er mannen nødt til å ta ansvar. Etter hvert har han nok lært, og lar deg få sove ut en av helgedager. Anonymkode: 4f68e...90b 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #20 Skrevet 17. april 2022 Just now, AnonymBruker said: Løsning: annenhver uke drar du til en venninne, søster eller bekjent lørdagskveld, og så sover du over. Da er mannen nødt til å ta ansvar. Etter hvert har han nok lært, og lar deg få sove ut en av helgedager. Anonymkode: 4f68e...90b Jeg gjorde det. Da klikket han helt.. og sa jeg var udugelig mor som ikke kunne ta ansvar for ungen min Anonymkode: 25104...f39 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå