Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min «the one that got away» var med en fyr som ikke var klar for forhold. Mye gå rundt grøten, seksuell spenning, bra sex. Jeg ville mer, han kunne ikke gi meg mer. Ingen sure miner, men som del av samme vennegjeng så treftes vi på sosiale tilstelninger iblant. 
Så treffer jeg drømmemannen, og året etter kommer korona. Lenge siden jeg har pratet med han fyren, inntil igår. Vi hygget oss og pratet og kom inn på temaet oss. Det var ikke at han var klar for forhold, det var vel mer at jeg var den eneste han kunne sett for seg å prøvd med. At han kanskje angrer på at det ikke skjedde. Og jeg er jo enig, grunnen til at jeg har følt det sterkt lenge for han var jo fordi jeg følte ikke jeg fikk en sjanse til å vise hvor bra vi kunne være. 
Nå er jeg litt rådvill. Eller kanskje ikke rådvill, men jeg føler så mye forskjellig. Jeg har fortsatt drømmemannen som jeg skal gifte meg med, men den seksuelle kjemien jeg hadde med han her får jeg ikke. Aldri tror jeg. 

Anonymkode: 1cea5...d38

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skal aldri forelske deg eller satse på et potensiale, det er det feilen mange gjør når de tenker på "the one that got away", de avslutter ikke ting og det er alltid noe annet enn kjærlighet som ligger bak, avhengighet eller bare seksuell tiltrekning. 

Du må jo bare gå videre, sitte der og fantasere om hva som KUNNE blitt er å skape avstand og problemer i ditt eget hode og forhold.

At han tenker på deg av og til, good for ham da, ting er annerledes nå, avslutt og gå videre. 

Anonymkode: e476d...9c8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du har i det minste someone who got away. Tror det er det faktumet man må slutte fred med. 

Anonymkode: bdcbc...870

AnonymBruker
Skrevet

Mitt tips er å blokkere den forrige på alt av sosiale medier osv, og ta tida til hjelp. 

Ikke tenk på fortiden med ham, ikke la de minnene bety noe for deg. 

Det tar tid. Men det går over. 

Jeg møtte på min tilsvarende i en periode jeg og mannen hadde det litt tøft (min mann jobbet for mye, og var kun sliten og sur på hjemmebane). Da var det svært enkelt å drømme seg bort til råskapen og begjæret jeg hadde med den andre. 

Men denne råskapen og begjæret hadde jo jeg og mannen min også- før hverdagen tok oss. 

Så istedet for å la tankene fare til han andre, så styrte jeg tankene til starten av forholdet til mannen min. Og lot meg drømme bort til den tida, de dagene jeg trengte å drømme meg bort fra hverdagen. 

Jeg blokkerte den andre på alt av medier. Lot være å drikke alkohol uten mannen min en periode. Og ga min egen mann et ultimatum om at han måtte aktivt søke etter ny jobb.

Og nå, 15 år senere, har vi aldri hatt det bedre. 

Anonymkode: aac1a...9d5

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Seksuell kjemi er flott det, men seksuell kjemi alene legger ikke et godt grunnlag for et langt og trygt forhold. 

Grunnen til at han ikke ønsket et forhold med deg tidligere er ikke fordi han ikke var klar for et forhold. Møter man den personen man virkelig liker å være rundt og ønsker å være sammen med, så er man klar for et forhold uansett. Han syntes sikkert dere hadde god seksuell kjemi han også, men han var ikke interessert nok i DEG til å satse på et forhold med deg. Han gadd ikke engang å prøve.

Nå tar han opp temaet med deg for en ego-boost og spenning. Om du kaster bort drømmemannen for denne fyren nå, så vil du oppdage at han var ikke "klar" for et forhold denne gangen heller. 

Jeg vet hvordan han tenker og føler, for jeg har vært han. Spenningen og å føle seg begjæret er et adrenalinkick, men det er alt det er. 

Og hvorfor driver du å flørter med den e fyren når du har en partner? Slutt å snakk med han, for guds skyld. 

Anonymkode: 5ab9b...ca2

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Mine ekser som ikke var klar for forhold tar kontakt iblant, det er respektløst når man har gått videre. Ofte er det bare egoet som vil ha det de ikke kan få. 

Anonymkode: 33d90...920

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Et viktig spørsmål er jo om han hadde sagt dette om du var singel.

Det tror ikke jeg. 

Anonymkode: 5bdfb...25a

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

«Ikke klar for forhold». Ha,ha, ha. Er det virkelig noen som går på den skrøna der fortsatt.

ALLE er klare for forhold når de møter den store kjærligheten. Alle.

Anonymkode: c6061...8d7

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

«Ikke klar for forhold». Ha,ha, ha. Er det virkelig noen som går på den skrøna der fortsatt.

ALLE er klare for forhold når de møter den store kjærligheten. Alle.

Anonymkode: c6061...8d7

Jepp! Helt enig. Har vært der selv, og det stemmer på en prikk 😊

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så nå som du skal gifte deg legger denne fyren fram vibber om at han «kunne være villig til å prøve»… 🙄🤦‍♀️

Ja, da har du jo to valg: Falle for denne idiotens bullshit (nei, han er ikke «villig til å prøve», er det rett så «prøver» man ikke, da går man for det. Punktum. Den fyren her vil bare ha deg på gress, og styrke selvfølelsen ved at du dumpet «drømmemannen» til fordel for han) 

Eller så kan du blokkere hele fyren og slutte å prate med han, og gå videre med livet.

Anonymkode: fcd25...7d4

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er sånn de gjør. Varme og kalde. Ikke la deg lure mer enn en gang, det er mitt råd. For min del vekker det ingen følelser når menn av den typen tar kontakt i ny og ne, jeg har jo gjennomskuet dem.

Anonymkode: 42d2d...c19

• Liker 5
Skrevet

Man kommer ikke langt med "seksuell kjemi" om man skal leve et ordinært liv med barn og det hele, da blir denne kjemien overskygget av alt det som ikke er helt på plass. 

OG denne fyren virker som om han bare er interessert i å tenke på å prøve når du er opptatt? Hadde han virkelig likt deg så ville han prøvd før du var i forhold med han du er med nå. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor så rådvill om du har truffet drømmemannen?

Han andre har kanskje et potensiale, men det er kun fantasier. Som andre sier, seksuell kjemi hjelper lite når hverdagen kommer. Han vinglet da han hadde sjansen, dette er prisen. At han valgte å la deg gå, er hans ansvar. Du burde ha lært at han ikke er til å stole på. Han gikk rundt grøten da, og mest sannsynlig ville han også ha gjort det om dere hadde prøvd nå. De andre har også et poeng i at han kan lett si det nå når du er i et forhold.

Fokuser på hva du har, ikke hva som kunne ha vært...

Anonymkode: a69bd...77e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Seksuell kjemi er flott det, men seksuell kjemi alene legger ikke et godt grunnlag for et langt og trygt forhold. 

Grunnen til at han ikke ønsket et forhold med deg tidligere er ikke fordi han ikke var klar for et forhold. Møter man den personen man virkelig liker å være rundt og ønsker å være sammen med, så er man klar for et forhold uansett. Han syntes sikkert dere hadde god seksuell kjemi han også, men han var ikke interessert nok i DEG til å satse på et forhold med deg. Han gadd ikke engang å prøve.

Nå tar han opp temaet med deg for en ego-boost og spenning. Om du kaster bort drømmemannen for denne fyren nå, så vil du oppdage at han var ikke "klar" for et forhold denne gangen heller. 

Jeg vet hvordan han tenker og føler, for jeg har vært han. Spenningen og å føle seg begjæret er et adrenalinkick, men det er alt det er. 

Og hvorfor driver du å flørter med den e fyren når du har en partner? Slutt å snakk med han, for guds skyld. 

Anonymkode: 5ab9b...ca2

Enig i alt dette. I tillegg er ts i et forhold og dermed "forbuden frukt", så da blir hun jo ekstra spennende.

Anonymkode: cc456...e65

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...