Gå til innhold

Veninne svarer ikke.Får ikke sove. Redd og lei meg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fortalte henne om en veninne som hadde sagt noe bak ryggen hennes. Jeg vil at hun skal vite om noen sier noe galt bak ryggen hennes. Fordi jeg ønsker det samme tilbake. Men jeg sybs det er ubehagelig å fortelle sånne ting også, jeg liker ikke konflikter.

Hun har vært på jobb og er sliten. Hun svarte litt med spørsmål også svarte hun ikke mer. Jeg er lei meg nå. Hun svarer kansje i morgen.

Men jeg håper hun setter pris på at jeg forteller henne om noen baksnakker henne.

Jeg vet ikke hvorfor jeg er redd og lei meg. Men hun pleier alltid å svare med en gang. Men jeg tror hun er sliten etter jobben. Hun var seint ferdig. Men dumt at jeg er lei meg og ikke får sove nå da.

Hva skal jeg tenke som roer meg ? Er hun bare trøtt og vil svare i morgen tro?

Anonymkode: 860a5...ac9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun er trøtt og vil sove. Snakk med henne i morgen du 🙂

Anonymkode: f0cd2...b71

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fortalte henne om en veninne som hadde sagt noe bak ryggen hennes. Jeg vil at hun skal vite om noen sier noe galt bak ryggen hennes. Fordi jeg ønsker det samme tilbake. Men jeg sybs det er ubehagelig å fortelle sånne ting også, jeg liker ikke konflikter.

Hun har vært på jobb og er sliten. Hun svarte litt med spørsmål også svarte hun ikke mer. Jeg er lei meg nå. Hun svarer kansje i morgen.

Men jeg håper hun setter pris på at jeg forteller henne om noen baksnakker henne.

Jeg vet ikke hvorfor jeg er redd og lei meg. Men hun pleier alltid å svare med en gang. Men jeg tror hun er sliten etter jobben. Hun var seint ferdig. Men dumt at jeg er lei meg og ikke får sove nå da.

Hva skal jeg tenke som roer meg ? Er hun bare trøtt og vil svare i morgen tro?

Aldri fortell videre noe som gjør andre lei seg. Hold sånt for deg selv. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun er trøtt og vil sove. Snakk med henne i morgen du 🙂

Anonymkode: f0cd2...b71

Men hun kunne fortalt at hun skal sove og at hun svarer i morgen. Skrevet god natt💜 til meg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hun kunne fortalt at hun skal sove og at hun svarer i morgen. Skrevet god natt💜 til meg.

Er du 13 år? 

Anonymkode: 05691...f14

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (Akkurat nå):

Aldri fortell videre noe som gjør andre lei seg. Hold sånt for deg selv. 

Å? Jeg vil høre hvis noen sier galt om meg. Da vet jeg hvor jeg har den personen. Da er ikke det en ekte venn. Derfor blir jeg takknemelig om noen forteller meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du 13 år? 

Anonymkode: 05691...f14

Nei. Er det umodent å ønske at veninnen gir beskjed at hun skal svare i morgen? Jeg pleier å skrive: Jeg er trøtt, jeg gir lyd i morgen, god natt💜

Skrevet

Kanskje hun er trøtt, kanskje hun må deale med det. Sendte du henne melding med at "Venn 2 har snakka om deg bak ryggen din?".

Med mindre hun er sucicidal så ikke tenk mer på det i natt.

• Liker 1
Skrevet

Å? Jeg vil høre hvis noen sier galt om meg. Da vet jeg hvor jeg har den personen. Da er ikke det en ekte venn. Derfor blir jeg takknemelig om noen forteller meg.

Forsvar vedkommende der og da . I samtalen du har med dem der dette kommer frem . Kun intrigemakere videreforteller sladder og baksnakking . 

• Liker 15
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er veldig spesielt å ta det over chat uten at hun er forberedt. Ville helt klart ha ringt eller fortalt det face2face. 

Anonymkode: 68785...48b

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det var sikkert godt ment, men dette burde du enten holdt for deg selv eller valgt nøye tidspunkt for å formidle det og hvordan. At hun er sliten erter jobb og nå ikke orker å svare kan du godt ta på som et tegn at du ikke har fortalt dette på mest mulig skånsomme måte og tidspunkt. Håper du har lært.

Slutt å mas på henne før hun tar kontakt med deg nå er mitt råd. Det løser seg nok skal du se.

Anonymkode: de9a5...6e7

• Liker 8
Skrevet

Nei. Er det umodent å ønske at veninnen gir beskjed at hun skal svare i morgen? Jeg pleier å skrive: Jeg er trøtt, jeg gir lyd i morgen, god natt💜

Lite overtenkt å si noe hun potensielt blir lei seg for , når hun er sliten og kommer sent fra jobb. For så å fokusere på at hun ble stille , å ikke sa godnatt til deg. Lær noe av denne kvelden . Hold sladder for deg selv . 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke ønsket å høre om det, hvis noen hadde baksnakket meg. Hadde ønsket at vennene mine hadde stoppet baksnakkingen, men jeg vil ikke høre at det har skjedd. Det hjelper jo ingen.

Anonymkode: e2c54...7e6

• Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde ikke ønsket å høre om det, hvis noen hadde baksnakket meg. Hadde ønsket at vennene mine hadde stoppet baksnakkingen, men jeg vil ikke høre at det har skjedd. Det hjelper jo ingen.

Jeg ville ønsket å vite, men ikke å å det på en melding når jeg er gørre-sliten.

• Liker 4
Skrevet

Samme her👆 

AnonymBruker
Skrevet

Skjedde det samme med meg, bare at det var en x fra 15 år siden som baksnakket meg ( til noe jeg ikke kjenner i hele tatt) mens en venninne hørte på. Hun sa det videre til meg. Og virkelig gikk i detaljer på hva som ble sagt. Så det endte opp med at jeg var mere irritert på «budbringeren» enn på x’en. Jeg dritter egentlig i hva x’en sier om meg. Men at venninne ikke klarte å forstå at jeg muligens burde skånes gjorde meg litt lei meg. 

Anonymkode: ccfd3...29e

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vet du at denne venninnen ønsker å vite? Eller bare antar du det? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fireflies skrev (5 minutter siden):

Jeg ville ønsket å vite, men ikke å å det på en melding når jeg er gørre-sliten.

Ja, det blir jo en skikkelig dårlig avslutning på dagen😬

Hvis man føler at man burde fortelle om det til den som har blitt baksnakket, så er det bedre å ta det når man møtes neste gang, eller over telefon kanskje. Det kan hende at personen blir såret, og trenger støtte, etter å ha hørt det.. 

Det er bare en veldig kjip melding å få liksom.

• Liker 4
Gjest Lunaris
Skrevet

Ok. Hvordan formidlet du dette til henne? Og hva skrev du? Tror det er litt essensielt å vite i for hvilke råd vi skal gi her… 

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det er greit å videreformidle sladder. Dette har knekt meg flere ganger; jeg sliter psykisk nok fra før. Hadde en nær veninne som fortalte at alle snakket om meg og gjorde narr av meg og eksen. I dag tror jeg at hun løy; har vært mye rart med henne. Og jeg er venner med eksen og ikke denne “veninnen”😎

Anonymkode: e918d...914

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...