Gå til innhold

Trenger ferietips (mor + datter)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg har tenkt til å ta me datteren min på 11 på Europa ferie i sommer. Jeg har sett litt på Italia. Hva anbefaler dere av steder/opplevelser der for en 11-åring? Vil ikke at hun skal kjede seg på ferie. Hvordan er det å komme seg rundt i Italia? 

Ellers så er det å reise til Frankrike med Disneyland etc. på planen, men dette har vi gjort så mange ganger før. Og Disneyland på sommeren kan være nokså slitsomt. Er det andre ferieland i Europa dere kan anbefale? Jeg er ikke noe videre fan av overprisa charter med all inklusive, så bestiller fly og hotell hver for seg, transport osv. Vi sparer opp til ny Asia tur sommeren 2023, så har ikke planer om å bruke voldsomme summer på årets ferie. Tips mottas med takk🙏🏼

Anonymkode: e358c...f6e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Polen?

Anonymkode: 5ec5e...f7d

AnonymBruker
Skrevet

Tror dere kunne fått en fin ferie i Italia, mye man kan se og oppleve der og gode togforbindelser. Tenker kanskje en kombinasjon av mindre byer der man kan bade og sole seg, samt større byer hvor man kan se og oppleve mer. Jeg er veldig glad i Toscana med byer som Siena og Firenze. 

Anonymkode: 48ba9...6dc

Skrevet (endret)
21 hours ago, AnonymBruker said:

Hei! 

Jeg har tenkt til å ta me datteren min på 11 på Europa ferie i sommer. Jeg har sett litt på Italia. Hva anbefaler dere av steder/opplevelser der for en 11-åring? Vil ikke at hun skal kjede seg på ferie. Hvordan er det å komme seg rundt i Italia? 

Ellers så er det å reise til Frankrike med Disneyland etc. på planen, men dette har vi gjort så mange ganger før. Og Disneyland på sommeren kan være nokså slitsomt. Er det andre ferieland i Europa dere kan anbefale? Jeg er ikke noe videre fan av overprisa charter med all inklusive, så bestiller fly og hotell hver for seg, transport osv. Vi sparer opp til ny Asia tur sommeren 2023, så har ikke planer om å bruke voldsomme summer på årets ferie. Tips mottas med takk🙏🏼

Anonymkode: e358c...f6e

Jeg kan absolutt anbefale Italia.❤  En fin opplevelse er å ta barnet med til Lido Venice, en øy utenfor Venezia.  Den er veldig fin øy for barn med badestrand og  en koselig gate med butikker, og restauranter. Og med mulighet til å ta bussbåt inn til Venezia. 

Ellers er det fint og mye å se I Roma også selv om det er en storbyferie. 

I Italia er det svært gode togforbindelser, god mat, mye fint å se, og det føltes tryggt. Italia er mitt favoritt -ferieland. ❤

Endret av Eloise12345
AnonymBruker
Skrevet
Eloise12345 skrev (På 4/17/2022 den 22.34):

Jeg kan absolutt anbefale Italia.❤  En fin opplevelse er å ta barnet med til Lido Venice, en øy utenfor Venezia.  Den er veldig fin øy for barn med badestrand og  en koselig gate med butikker, og restauranter. Og med mulighet til å ta bussbåt inn til Venezia. 

Ellers er det fint og mye å se I Roma også selv om det er en storbyferie. 

I Italia er det svært gode togforbindelser, god mat, mye fint å se, og det føltes tryggt. Italia er mitt favoritt -ferieland. ❤

Lido di jesolo du mener? I såfall enig!

Anonymkode: 88322...092

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Lido di jesolo du mener? I såfall enig!

Anonymkode: 88322...092

Lido Venice. En øy som ligger en kort båttur unna Venezia. Lido de jesolo er sikkert vakker plass det og. 

AnonymBruker
Skrevet

Mine barn på den alderen elsker England, og da spesielt sørkysten. Da kan din datter få praktisert litt engelsk! Man kan komme seg til ulike kystbyer med tog (vi pleier å leie bil for å ha fleksibilitet).

Vi var i Bournemouth en sommer, sammen med mange andre ferierende engelskmenn. Det var mye som skjedde, utendørskonserter i parker, lite tivoli på havnepromenaden osv, som en klassisk engelsk badeby skal ha. Bodde på hotell med basseng rett ved stranda, så vi kunne velge i pose og sekk ang. bading.

Det er rimelig å komme seg til London med fly, det er litt av grunnen til at vi ofte velger England. Så kan man ta et par dager i London på starten eller slutten av ferien, og mange 11-årige jenter synes det er stas. :)

Anonymkode: c47d4...8ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...