Gå til innhold

Jobb helligdager. Helligdagstillegg + helg/kveldstillegg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når en er på jobb på en helligdag, feks første påskedag som også er en søndag. La oss si at en jobber kveld også. Får en da vanlig timelønn + helgetillegg + kveldstillegg, og deretter 133% helligdagstillegg? Kun helligdagstillegg + kveldstillegg? Eller bare helligdagstillegg? 

Jeg forstår ikke 😆

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det vanlige er kun helligdagstillegg av vanlig timelønn 

Anonymkode: 8e25c...290

AnonymBruker
Skrevet

Fikk bare timelønn + hellidagstillegg den gang jeg jobba i helsevesenet.

Anonymkode: e462e...a25

AnonymBruker
Skrevet

Det er visst nye regler. Dersom du jobber i helsevesenet får du nå både kveldstillegg og helgetillegg i tillegg til helligdagstillegget dersom du jobber kveld/helg.

Anonymkode: 46448...256

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er visst nye regler. Dersom du jobber i helsevesenet får du nå både kveldstillegg og helgetillegg i tillegg til helligdagstillegget dersom du jobber kveld/helg.

Anonymkode: 46448...256

Kan du vise til disse reglene? Jobber i helsevesenet men det har ikke jeg hørt noe om.

Anonymkode: 2dd43...110

Skrevet (endret)

Avhenger av yrke og kontrakt. Er du lege er tilleggene avhengig av de lokale avtalene, og ikke alle steder har helligdagstillegg. Helgetillegg er ikke vanlig.

Endret av Mhmjadda
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk helligdag +kveld da jeg jobbet i helse. Men maks var vel 233% 

Anonymkode: c74d6...82a

Skrevet

Hvordan skal vi vite det? Du må jo først si hva du jobber med...:tunge1:

Hvis du jobber i min bransje har du hverken helge- kvelds- eller helligdagstillegg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på flere ting. Hvilken tariffavtale har du der du er ansatt? Hvis du er fast ansatt og jobber en av dine faste vakter på en rød dag så er både kveldstilegget og helgetilegget allerede bakt inn i den faste månedslønna di, 133% for helligdagstillegg får du i tillegg. 

Du må lese tariffavtalen for din arbeidsplass. 

Anonymkode: 96593...bc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...