Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte min nåværende kjæreste når han var gift. Han fikk ett barn til når vi sammen, men hans kone oppdaget oss og han ble skilt.

Vi er fortsatt kjærester og han har to barn under barneskolealder. 

Jeg er veldig bekymrer for om dette forholdet holder over tid og er noe jeg bør legge kreftene mine i eller gå videre fra.

Noen som har noe erfaring med lignede og hvordan det gikk?

Anonymkode: 6385b...b2b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet er jo om han kommer til å være trofast fra nå av eller ikke. Har han vært utro før deg? Etter deg?

Eksen min var utro, og ble sammen med henne. De har nå vært sammen noen år. Jeg vet han var utro mot meg én gang tidligere som jeg tilgav. Om han har vært utro ellers, vet jeg jo ikke. Jeg tror han følte seg litt stuck med meg da jeg ble gravid, og at han fant den rette med henne, så får håpe for hennes skyld at han er trofast mot "den rette" og at det er henne.

Anonymkode: fda51...05f

AnonymBruker
Skrevet

Varte ikke, skal sies han aldri "overlappet" og dro fra samboer før det ble noe fysisk mellom oss, men likevel. 

Var sammen i under ett år.

Anonymkode: 81f07...c2f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan vare. Men det er jo vanskelig å stole på noen du vet at har slik svak moral. Vil tro at det at han ble hos henne helt til hun fant det ut teller negativt. Han valgte jo ikke deg aktivt, han ble valgt bort/kasta ut og så var du vel grei å ha. For all del ikke få barn sammen med han, han har jo vist at det er lett for han å finne noen andre å ligge med mens hans kjære går gravid og har helt små barn. Det er ganske lavmål, jeg hadde hatt vanskelig for å respektere han.

Men det hender jo at det funker. Svigerfaren min var utro mot svigermor for mange år siden. De ble skilt og han ble sammen med hun andre, de to er gift den dag i dag og virker som de har det fint sammen. 

Anonymkode: a569e...963

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange som holder ut for barnas skyld, så ja. Flott liv? Nei. 

Anonymkode: e6ff8...976

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

er noen utro mot samboer / ektefelle, så burde man selvfølgelig regne med at man kommer til å være utro ovenfor ny partner også.         

Anonymkode: ec0a2...585

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Forskjell på utroskap og overlapp. Forhold som starter med utroskap har jeg ikke tro på. Forhold med overlapp for eksempel ved alvorlig sykdom hos partner blir mer som seriemonogami og er mer robuste. Tenk f.eks Olav Thon som eksempel på det siste. 

Anonymkode: a3346...8c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man vet vel aldri om noe holder. Vi har vært sammen i ti år nå, og foreløpig ser det bra ut 😊

Anonymkode: bcc62...80c

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes jo ikke noe allmenngyldig svar på det

Noen varer, andre ikke. Omtrent som alle andre forhold, altså.

Jeg har vært i to forhold som har startet med utroskap til en viss grad. Det ene varte i 10 mnd, det andre har nå vart i 20 år og vi er fortsatt lykkelig gift.

Anonymkode: 3ac5d...8a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En gang utro, alltid utro. 

Hvorfor tror du at du er så spesiell? Han har jo vist deg at dette er noe han tar lett på. Og tro meg, det vil komme problemer og mindre gode perioder i deres forhold og. Og hva gjør han da..?

Men, på en annen side så fortjener jo du en sånn. Du er jo likedan. 

Folk som går bak ryggen til folk, lyver og er stygge, de har jeg ikke noe til overs for. 

Anonymkode: c3a5c...66a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En gang utro, alltid utro. 

Hvorfor tror du at du er så spesiell? Han har jo vist deg at dette er noe han tar lett på. Og tro meg, det vil komme problemer og mindre gode perioder i deres forhold og. Og hva gjør han da..?

Men, på en annen side så fortjener jo du en sånn. Du er jo likedan. 

Folk som går bak ryggen til folk, lyver og er stygge, de har jeg ikke noe til overs for. 

Anonymkode: c3a5c...66a

Med alderen kommer kanskje du også til å innse at livet ikke er svart/hvitt.

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg er gift med han jeg var "utro" med.
jeg skriver i hermetegn, for jeg og min tidligere mann hadde avtale om åpent forhold.
men da jeg agerte på det valgte min mann å glemme at vi hadde hatt den avtalen, og se på det som utroskap.

min elsker bodde i et annent land, og ville aldri ha vært en trussel mot forholdet til meg og eksmann- dersom ikke eks hadde dratt.

min nye mann har etter sigende vært forelsket i meg mesteparten av tiden vi har kjent hverandre, over 10 år, og jeg fikk følelser for han også som utviklet seg til der hvor vi er i dag.

Anonymkode: 3d0cc...0f8

AnonymBruker
Skrevet

Vi er sammen og gift på 8.året nå, og jeg har aldri tvilt på han. Det var ingen barn i bildet der, ellers spørs det om det hadde blitt noe i det hele tatt. 

Det var ingen hemmelighet for noen at deres forhold var dødt, hadde vært det lenge. Mannen hadde prøvd å avslutte det tidligere, men da ble hun rasende og truet med alt mulig. Når han traff meg, ble det det som skulle til for å få han til å stå i det med eksen.

Nå vet jeg at mannen er en trofast og snill type, det er ikke sant at en gang utro, alltid utro. For noen skjer bare livet, men for andre er det et "behov og en vane" å være utro.

Siden det er små barn i bildet der, så hadde jeg vært svært avventende og sett det an.

Anonymkode: 30034...3a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min ble sammen med hun han var utro med. Vi hadde heldigvis ikke barn sammen. 

Det forholdet varte i 3 år. På de tre årene fikk de to barn. Småbarnslivet var kanskje ikke helt som han tenkte seg. Han tryglet om å få komme tilbake til meg. 

Etter dette fant han seg ei ny dame. De har ingen barn sammen, men vært sammen i 10 år ca. Jeg håper og tror han behandler henne pent. 

Anonymkode: 1f168...816

AnonymBruker
Skrevet

Statistisk sett varer det ikke. Men statistikken sier jo ikke noe om enkelttilfeller, så ja selvsagt skjer det.

Anonymkode: df2db...1b8

• Liker 2
Skrevet

Det kan vare - jeg kjenner til forhold hvor det har gjort det i mange år. Men der har de brutt ut selv og aktivt valgt hverandre, heller enn å vente til den bedratte parten oppdaget det og tok avgjørelsen for dem. At han faktisk fikk et barn til med kona samtidig som han hadde elskerinnen tyder mer på en mann som vil ha både i pose og sekk og slippe å måtte ta et valg heller enn en mann som har funnet en ny kjærlighet verdt å ofre den gamle for, og en kvinne som er villig til å finne seg i det meste for smuler. Jeg er ikke overbevist om at det er oppskriften på et sterkt og varig forhold...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Menn eller kvinner som risikerer barn og ektefelle/samboer ved utroskap hadde jeg slitt med å stole på. Da er du faktisk villig til å risikere og miste alt for sex. 

Er du i et så dårlig forhold og ikke kan gjøre det riktige med å gå før du er utro er det også for meg totalt mangel på karakter. De finner unnskyldninger for eget ego. 

Så jeg hadde ikke satset på et slikt forhold, men det kan sikkert gå helt fint. 

Anonymkode: 8c1b3...46e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Statistisk sett varer det ikke. Men statistikken sier jo ikke noe om enkelttilfeller, så ja selvsagt skjer det.

Anonymkode: df2db...1b8

Har du referanser til statistikken du viser til?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du tok jo valget på om han var verdt å satse på når du ville bli kjæreste med han. Hvorfor tviler du nå? 

Anonymkode: 815ad...087

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo helt umulig å si for oss som ikke vet noe om deres forhold. 

For min del var jeg utro mot min eksmann, vanskelig forhold, hadde gjort det klart at jeg ønsket meg ut av det lenge, men han truet med å ta fra meg barna, ta selvmord, ruinere meg osv osv. Får unnskylde tafattheten min med at jeg var ung og redd. 

Traff min nåværende mann og innledet et forhold til ham. Det tok meg et par år før jeg turte å gå. 

Fortsatt sammen med denne herlige mannen, 18 år senere. 

Anonymkode: 6a31a...241

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...