AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #1 Skrevet 16. april 2022 I går drakk jeg en drink, ett glass rødvin til maten og en halv likør. Dette fra kl 18 til rundt 23. Jeg har en baby på 6 måneder. Mannen min drakk litt mer. Etter middag la jeg babyen og alle så på film. De andre drakk også tilsvarende mengde uten at noen ble fulle og alle er litt slitne/stille mens de så på filmen. Altså ikke fest og høyt bråk. Hvorfor mener folk at dette er et problem? Anonymkode: 0a355...a49
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #2 Skrevet 16. april 2022 Tror ikke folk flest mener dette er et problem? Anonymkode: 65b74...933 21
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #3 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror ikke folk flest mener dette er et problem? Anonymkode: 65b74...933 Det er ikke sikkert. Fikk bare en kommentar fra en venninne. Anonymkode: 0a355...a49
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #4 Skrevet 16. april 2022 Fordi alkohol hører ikke hjemme med barn i hus. Blir dårlig av å se hvordan mennesker holder på nå i påsken. Nesten alle venninnene mine sender snap med alkohol rundt barn. Selv er vi på hyttetur, og det er ikke måte på hvor mye det presses på å drikke rundt bålpannen, for det er jo sååå kos. Det må da være mulig å kose seg, uten å hive nedpå med alkohol? Ihvertfall når man har en baby! Anonymkode: 68a20...c5e 11
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #5 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Fordi alkohol hører ikke hjemme med barn i hus. Blir dårlig av å se hvordan mennesker holder på nå i påsken. Nesten alle venninnene mine sender snap med alkohol rundt barn. Selv er vi på hyttetur, og det er ikke måte på hvor mye det presses på å drikke rundt bålpannen, for det er jo sååå kos. Det må da være mulig å kose seg, uten å hive nedpå med alkohol? Ihvertfall når man har en baby! Anonymkode: 68a20... Jeg koser meg både med og uten alkohol? Hvorfor passer ikke situasjonen jeg skriver om med en baby? Anonymkode: 0a355...a49 8
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #6 Skrevet 16. april 2022 Hva er en halv likør? Hvis det er det jeg tror du mener, så syns jeg virkelig en halv likør, et glass rødvin og en drink er ALT for mye på fem timer når man har ansvar for et spedbarn! Anonymkode: dc823...5ab 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #7 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er en halv likør? Hvis det er det jeg tror du mener, så syns jeg virkelig en halv likør, et glass rødvin og en drink er ALT for mye på fem timer når man har ansvar for et spedbarn! Anonymkode: dc823...5ab Kan legge til at det jeg tror du mener er en halv flaske likør, og likør kan jo ha ganske høy alkoholprosent, langt høyere en vin og en vanlig drink. Anonymkode: dc823...5ab
Anonymous 91 Skrevet 16. april 2022 #8 Skrevet 16. april 2022 Hva hadde dere gjort om barnet plutselig måtte til legevakt? Sånt kan skje helt uventet og da tenker jeg at det er dumt om alle har drukket 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #9 Skrevet 16. april 2022 Dette er et tema man bør holde seg unna, med mindre man vet hvor folk står. Jeg er vokst opp med alkohol. Jeg fikk smake på øl når jeg var liten (på 90 tallet kan jeg jo legge til), og det fikk meg fort til å sky unna alkohol, og forsto godt at det var voksenbrus. Man kan helt fint se foreldre innta voksenbrus, uten at man tar skade av det. Jeg så aldri mine foreldre ble fulle før jeg selv var i voksen alder. Men de fleste blir ikke fulle av å ta en kald pils i sola, eller et glass vin til maten. Jeg er fult enig i at «fyll» ikke hører hjemme rundt barn. Men det er forskjell på fyll og kos. Men om man sender snaps til feil folk eller snakker om alkohol rundt barn med feil folk, kan de fort sende inn bekymringsmelding. Anonymkode: 087d3...efd 10
Molly85 Skrevet 16. april 2022 #10 Skrevet 16. april 2022 Dere har ansvaret for en liten baby. Du drikker 3 enheter, de andre mer. Hvorfor må alle drikke? Her byttet vi på, slik at kun dene ene tok seg noen glass. Det er så mange grunner til å ikke være påvirket når man har ansvar for en baby. Du har nylig gått gravid og vært uten alkohol en lengre periode. Toleransen har da gått ned, så jeg synes tre enheter er mye i den situasjonen. De er små så kort tid, hvorfor er det så vanskelig å bytte på å drikke? 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #11 Skrevet 17. april 2022 Helt normalt i min omgangskrets. Og helt normalt i min oppvekst. Det er bare på KG jeg har lest ekstreme holdninger om dette. Det kommer som regel fra de som aldri har opplevd at voksne kan innta alkohol i moderate mengder og fortsatt være en god omsorgsperson, som enten er så godt som avholds, eller som har opplevd at foreldrene ruser seg på en uansvarlig måte. Anonymkode: 3e4b9...cb2 14
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #12 Skrevet 17. april 2022 Anonymous 91 skrev (7 timer siden): Hva hadde dere gjort om barnet plutselig måtte til legevakt? Sånt kan skje helt uventet og da tenker jeg at det er dumt om alle har drukket Da tror jeg veldig mange bør reise fra hytta som ligger timesvis fra nærmeste sykehus, og hjem til byen. Slik at barna er tryggest mulig... (man tar taxi, man hører med naboen, eller med venner som bor i nærheten. Er det akutt må man uansett ringe ambulanse) Anonymkode: 3e4b9...cb2 23 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #13 Skrevet 17. april 2022 Det er ikke noe problem å ta litt til maten. Og da bør man holde seg til max ett glass. Iht forskning så endrer du litt oppførsel på nr 2, og barn merker det. Det som gjør barn utrygge, handler mest om at du forandrer deg. Så jeg jeg mener ingen bør drikke mer enn max en enhet rundt små barn. Og da kan man like gjerne la det være. Jeg kjenner noen som bikker til å være litt avhengig av alkohol. Dvs drikker litt hver dag. Dette forandrer henne før hun begynner å drikke. Jeg ser at alle sukker når de skjønner at flaska skal frem. Hun mener dette er uproblematisk. Og det er det ikke, barna tør bare ikke å si noe Anonymkode: 08377...1bf 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #14 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva er en halv likør? Hvis det er det jeg tror du mener, så syns jeg virkelig en halv likør, et glass rødvin og en drink er ALT for mye på fem timer når man har ansvar for et spedbarn! Anonymkode: dc823...5ab Et halvt sånn Hmm lite likørglass. Dvs omtrent tre litt store sipper med likør. Anonymkode: 0a355...a49 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #15 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kan legge til at det jeg tror du mener er en halv flaske likør, og likør kan jo ha ganske høy alkoholprosent, langt høyere en vin og en vanlig drink. Anonymkode: dc823...5ab Er du gal? Halv flaske likør da hadde jeg ligget å kastet opp😅 Anonymkode: 0a355...a49 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #16 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Fordi alkohol hører ikke hjemme med barn i hus. Blir dårlig av å se hvordan mennesker holder på nå i påsken. Nesten alle venninnene mine sender snap med alkohol rundt barn. Selv er vi på hyttetur, og det er ikke måte på hvor mye det presses på å drikke rundt bålpannen, for det er jo sååå kos. Det må da være mulig å kose seg, uten å hive nedpå med alkohol? Ihvertfall når man har en baby! Anonymkode: 68a20...c5e Men TS hev ikke nedpå med alkohol. Er det da TS du er sint på? Fu må definere hva som er å hive nedpå. Et glass rødvin, en drink og en halv likør fordelt på en hel kveld, er det å hive nedpå? Er det å være uansvarlig? Når mener du at man er uansvarlg, og når er man innafor? Anonymkode: 9da79...e4d 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #17 Skrevet 17. april 2022 Anonymous 91 skrev (8 timer siden): Hva hadde dere gjort om barnet plutselig måtte til legevakt? Sånt kan skje helt uventet og da tenker jeg at det er dumt om alle har drukket Da hadde den som var edru kjørt, var en edru person hos oss. Vi hadde ringt taxi eller ringt ambulanse. Spurt om noen i nabohytta kunne kjørt. Eller så hadde jeg rett og slett kjørt selv. Anonymkode: 0a355...a49 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #18 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da tror jeg veldig mange bør reise fra hytta som ligger timesvis fra nærmeste sykehus, og hjem til byen. Slik at barna er tryggest mulig... (man tar taxi, man hører med naboen, eller med venner som bor i nærheten. Er det akutt må man uansett ringe ambulanse) Anonymkode: 3e4b9...cb2 Enig, et dårlig argument! Hva med oss som ikke har lappen/bil? Er det uforsvarlig av oss å samles på hytta uten å kunne kjøre derfra om noe skjer? Anonymkode: a68f6...2ca 17 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #19 Skrevet 17. april 2022 Molly85 skrev (8 timer siden): Dere har ansvaret for en liten baby. Du drikker 3 enheter, de andre mer. Hvorfor må alle drikke? Her byttet vi på, slik at kun dene ene tok seg noen glass. Det er så mange grunner til å ikke være påvirket når man har ansvar for en baby. Du har nylig gått gravid og vært uten alkohol en lengre periode. Toleransen har da gått ned, så jeg synes tre enheter er mye i den situasjonen. De er små så kort tid, hvorfor er det så vanskelig å bytte på å drikke? Hva folk sin toleranse er varierer jo ekstremt mye også da, selv om man har gått lengre uten en periode. Jeg er kvinne og har høy toleranse, hadde gått uten å drikke i ett år før jeg drakk 2 vinflasker og bare ble litt brisen, drakk en til, litt shotter og spritglass og ble så klart beruset/full men «oppegående» i forhold til hva man skulle trodd etter den mengden. Hadde jeg drukket det hun hadde drukket hadde jeg ikke kjent det en gang. Anonymkode: 6d69d...0a8 5
Molly85 Skrevet 17. april 2022 #20 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva folk sin toleranse er varierer jo ekstremt mye også da, selv om man har gått lengre uten en periode. Jeg er kvinne og har høy toleranse, hadde gått uten å drikke i ett år før jeg drakk 2 vinflasker og bare ble litt brisen, drakk en til, litt shotter og spritglass og ble så klart beruset/full men «oppegående» i forhold til hva man skulle trodd etter den mengden. Hadde jeg drukket det hun hadde drukket hadde jeg ikke kjent det en gang. Anonymkode: 6d69d...0a8 Ja, små forskjeller kan forekomme. Men nå er TS i den situasjon at hun skal ivareta en baby der det meste går på instinkt. Det gjelder ikke bare å kunne gå normalt etc. Kom tilbake når du har en baby og har den der toleransegrensen. Og om dette er normalt for deg har du et problem. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå