Gå til innhold

Ville du valgt partneren din hvis du kjente alle sidene du nå gjør?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at det har tatt mange år å klare å se alle sidene til partneren min. Forskjellige faser av livet får fram forskjellige ting, og forelskelsen blindet meg nok de første årene. Nå har vi 15 år på nakken. Jeg slutter ikke å bli fascinert over hvor lang tid det faktisk har tatt å se alle sidene, reaksjonsmønster osv. Min er nok godt over snittet lukket og gir lite av seg selv.

Så til dere som har hatt samme partner i noen år, ville du valgt henne/han igjen dersom du hadde sett alle sidene fra start? 

Anonymkode: 1daa9...a80

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, absolutt ikke. 

Anonymkode: 33b2d...766

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Aldri! 

Anonymkode: 39b90...ea9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, nei... jeg hadde nok blitt skremt bort🙈

Anonymkode: aeaa8...719

• Liker 3
Gjest Lunaris
Skrevet (endret)

Nope. 

Endret av Lunaris
AnonymBruker
Skrevet

Definitivt. 

Anonymkode: 2e5b5...107

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Åh, dette er så utrolig vanskelig å svare på! Han har mange gode sider, noen av de setter jeg bare mer og mer pris på. Men også noen dårlige som veier ganske tungt og som sikkert hadde fått meg til å snu i døra om de kom frem i begynnelsen.

Men det samme hadde nok han sagt om meg.

Anonymkode: 3fb59...40d

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Hadde hatt enda større grunn til å velge han da. 

Anonymkode: 2ce72...4e9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke. Jeg var nokså ivrig i letingen etter kjæreste helt fra jeg var 20, men jeg fant ingen det virkelig klaffet med før jeg fylte 26. Mannen min har definitivt sine svakheter, og jeg har mange ganger tatt meg selv i å drømme om hvor annerledes livet mitt hadde blitt om jeg hadde endt opp med en annen. Men altså, hva om det hadde tatt ytterligere 5-6 år før jeg da hadde funnet noen, og kanskje tatt til takke med verre? Nei, det er ikke godt å si. Men at det har dukket opp store svakheter hos mannen min de siste 10-13 årene mens vi har vært sammen/gift, ja det har det. Alt fra familie til økonomi. Hvis vi hadde gått fra hverandre så hadde han fått det vanskelig, for å si det slik. Alt av barnepass, storfamiliehygge og økonomisk støtte har kommet fra min familie. 

Anonymkode: bf22c...d93

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det hadde jeg nok ikke. 

Da jeg var 18 og stormforelsket kunne jeg virkelig ikke vite at om 8 år skulle de stygge sidene komme frem. Da skulle jeg sitte der alene dag etter dag med ansvar for tvillinger, mens han fortsatte sitt liv og forutsatte at jeg gjorde alt. 

Jeg kunne ikke vite at han bare ville bidra med husarbeid frem til han følte han hadde fått fart på karrieren (på omtrent samme tid som vi fikk barn), og at han fra da av ikke ville løfte en finger hjemme. Nå har han ikke tid/orker ikke/har for mye å tenke på/tiden hans er for verdifull. 

Mannen han var de første 8 årene og mannen han nå har vært de siste 4 årene er virkelig ikke samme menneske. 

Jeg gjør ALT. Jobber, tar ansvaret for ungene, vedlikehold og renhold av hus/hjem/biler. Bortsett fra noen minutter på KG mens jeg sitter på toalettet har jeg omtrent ikke fritid, for det er alltid noe som må gjøres. 

Han jobber, og når han ikke jobber melder han seg helt ut og fokuserer på hobbyer og nekter å bidra. 

Det går en vei dette, det eneste er at tanken på å bare se barna mine annenhver uke gjør så jækla vondt, og derfor drøyes prosessen. 

Anonymkode: 6d7fa...3bc

• Liker 4
  • Hjerte 16
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet faktisk ikke. Vi har det jo fint sammen nå, men veien hit har vært lang og slitsom. Vi har to fine barn jeg selvfølgelig ikke ville vært foruten. 

Anonymkode: 8b74e...e90

AnonymBruker
Skrevet

Ja. han og jeg er veldig åpne. Ingen ting som har overrasket meg over årene. Kjenner meg overhodet ikke igjen i å finne nye sider etter år (kommuniserer dere med hverandre? er disse  nye sidene at personen dere er med vokser?). Vi har vært sammen i 8 år nå, har egentlig ikke vært noen overraskende sider, bare de første 3 årene da vi lærte å kjenne hverandre. 

Anonymkode: b156e...f7e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nop. 

Anonymkode: 7e8ff...a5d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: c62da...5e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 9049a...375

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei nei nei !!!! Det var så jævla fint først og vi var meant to be, men han viser STADIG sider jeg blir skikkelig skuffa over og det etter 4 år.  Følte jeg virkelig virkelig virkelig hadde funnet den rette men han er håpløs og jeg er håpløst fanga i det og blir sikkert aldri å klare å gjøre det slutt heller 😆 

Anonymkode: 46220...ca1

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 586d6...90a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja. han og jeg er veldig åpne. Ingen ting som har overrasket meg over årene. Kjenner meg overhodet ikke igjen i å finne nye sider etter år (kommuniserer dere med hverandre? er disse  nye sidene at personen dere er med vokser?). Vi har vært sammen i 8 år nå, har egentlig ikke vært noen overraskende sider, bare de første 3 årene da vi lærte å kjenne hverandre. 

Tja, jeg tenkte på det som nye sider etterhvert som jeg ser han i nye roller? Som da han begynte i fast jobb etter studiene, da jeg slet hardt psykisk, eller da vi fikk stort hus og hage, da vi fikk barn, da moren hans ble dødssyk, da moren min forlot meg... alle disse store hendelsene i livet hvir man blir bedre kjent?

Anonymkode: aeaa8...719

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For min del så handlet det nok om at jeg ikke reflekterte så mye over det at min mann hadde en svært liten familie som i tillegg bodde langt unna. Nå når barna våre vokser opp så savner jeg virkelig at de har kjærlige besteforeldre, onkler, tanter og søskenbarn utover de som er fra min side. Min man har også tatt flere økonomiske avgjørelser de siste 10 årene som ikke har vært så heldige for oss. 

Anonymkode: bf22c...d93

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville nok ikke valgt mannen på nytt viss jeg  visste alt nei, men ville aldri vert foruten barna vi har sammen. 

Anonymkode: 5711f...632

• Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...