Gå til innhold

Gruer meg til å gå i singlet og badetøy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier. Hat noen kg for mye, er 174 cm høy og veier ca 84 kg. Skal på badeferie 1 uke i sommer, og vil gjerne kunne føle meg vel i både badetøy og singlet. Men jeg kjenner jeg gruer meg veldig til det. 

Tenker at folk vil se på meg og syns jeg er for tykk til å gå med topp uten ermer, at det er ekkelt å se på.

Andre som har det sånn? Hvordan takler dere det? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym-bruker skrev (Akkurat nå):

Hatt det sånn i mange år. Hele mitt voksne liv og i ungdommen.

Heldigvis liker jeg verken bading eller å sole meg. Har egentlig ikke trengt å takle det på den måten. Da er det værre hjemme egentlig. Viser meg ikke for noen uten minimum t-skjorte, heller ikke hjemme.

Skrevet
Anonym-bruker skrev (4 minutter siden):

Som overskriften sier. Hat noen kg for mye, er 174 cm høy og veier ca 84 kg. Skal på badeferie 1 uke i sommer, og vil gjerne kunne føle meg vel i både badetøy og singlet. Men jeg kjenner jeg gruer meg veldig til det. 

Tenker at folk vil se på meg og syns jeg er for tykk til å gå med topp uten ermer, at det er ekkelt å se på.

Jeg også gruer meg til det samme, tror jeg har ca lik bmi som deg men er usikker i og med at jeg kasta vekta. Blir gal av disse nummerene. Jeg jobber med det å lære meg å få inn i hodet at å ikke være tynn er ikke det samme som å ikke være vakker. Istedenfor å tenke at du har "noen kg for mye", kanskje du heller bare kan tenke at du veier det du veier og jobbe med å se hvor vakker og sexy du er slik som du er akkurat nå og få mere selvtillit.

Flere nevner helse når det kommer til overvekt men man kan være sunn selvom man man ikke kommer inn i en spesifikk størrelse, det jeg syntes er farligere er hvor drastisk den mentale helsa blir verre med en gang man begynner å mobbe seg selv fordi man føler at man ikke passer inn i det bildet moteindustrien prakker på oss.

Når det kommer til hvordan andre seg deg så husk at folk har veldig forskjellige preferanser så det er ingen som har en bra kropp i alle sine øyne så det er garantert noen der vil tenke at kroppen din er finere slik som den er nå enn om du var tynnere, husk også at selvtillit gjør en enooooooooorm forskjell på hvordan folk ser deg.

Kroppen din er flott og vakkert og det det er min å💅 Vi må bare lære oss det

AnonymBruker
Skrevet

Det er da mange uker til sommeren enda. Er du misfornøyd med hvor mye du veier er det jo bare å gå ned. 

Anonymkode: f3a51...696

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gruer meg jeg også, enda jeg er 1,76 og veier 61 kg.  Alle sliter med sitt og svært få tror jeg føler seg kjempevel i bikini i starten av ferien.  Jeg føler meg alltid mer vel når jeg har blitt brun. 

Anonymkode: b2509...bef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at jeg ikke vil være et objekt, men et subjekt i mitt liv. Det hjelper til en viss grad, til jeg ser en eller annen gjøk med mobiltelefon. 

Anonymkode: 46955...a09

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg gruer meg jeg også, enda jeg er 1,76 og veier 61 kg.  Alle sliter med sitt og svært få tror jeg føler seg kjempevel i bikini i starten av ferien.  Jeg føler meg alltid mer vel når jeg har blitt brun. 

Enig. Jeg har alltid vært selvbevisst i bikini selv om jeg har visst at jeg har sett bra ut til og med 😅 Er egentlig ikke komfortabel med å være så "naken" offentlig.  

Anonymkode: 51523...95c

Skrevet

Lenge til sommeren . Prøv å gjøre noe med det ? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at jeg er like feit med klær som uten klær så jeg kan like gjerne ha det behagelig.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig. Jeg har alltid vært selvbevisst i bikini selv om jeg har visst at jeg har sett bra ut til og med 😅 Er egentlig ikke komfortabel med å være så "naken" offentlig.  

Anonymkode: 51523...95c

Jeg syns jeg har flat rumpe og rar mage, også har jeg en åreknute på leggen jeg ikke får fjernet samt endel spindevev-årer.  I tillegg kommer jo cellulitter som jo ikke blir færre med årene.  Men så prøver jeg å fokusere på det jeg er fornøyd med, ganske smal midje, greie pupper og lange bein.   Tenkte å begynne å nitrene litt fra mandag av.  Har jo 8-9 uker på meg. :nigo:

Skrevet
Hill83 skrev (14 minutter siden):

Lenge til sommeren . Prøv å gjøre noe med det ? 

Har tenkt å prøve å gjøre noe med det. Skal starte litt med styrketrening, og prøve kutte ut, eller hvertfall ned, på sukker. 

AnonymBruker
Skrevet

Da lar du være å bruke dette da.

Anonymkode: 2589c...ee2

AnonymBruker
Skrevet

Og slik kan man kaste bort livet sitt på vonde tanker...

Du har to valg; 

1) ta grep, gå ned. 

2) eie den vekten du har. 

Med tanke på det siste, gjør følgende øvelse: Sett deg ned, tenk igjennom de siste situasjonene der du har vært ved sjøen, eller i svømmehallen. Hvem så du? Hva tenkte du om dem? 

Anonymkode: fb193...29b

AnonymBruker
Skrevet

La være å gå i klær som gjør deg ukomfortabel, eller gå ned i vekt. 

Anonymkode: 331e7...55b

AnonymBruker
Skrevet

Her er en alternativ, fornuftigere løsning på problemet:

1. Les denne teksten.

2. I lys av at du er det verdifulle, enestående mennesket du tross alt er - finnes det en eneste grunn til at du skal bruke dyrebar tid på å skamme deg over at du rett og slett er deg selv ...?

Hvis du har lyst, kan du få et jakkemerke jeg har fått laget; der står det:

Vekten din betyr ingenting; smilet ditt betyr alt.

Riktig god Påske. smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Anonymkode: d47df...566

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor folk tror det er ekkelt å se på store armer og bein, en stor mage eller slapp rumpe. 

Jeg går ikke rundt å ser på andre kropper og dømmer den. Jeg har nok med å dømme meg selv. Har snakket med mange om dette temaet da jeg synes det er vanskelig selv å gå i bikini. Går aldri i bikini med andre, da har jeg på meg noe som skjuler mage som ei svær t-skjorte eller noe. Kjole er det beste jeg kan gå i. Alle jeg har snakket med om dette sier det samme som meg, de er opptatt med seg selv og bryr seg ikke om andre. 

Det jeg virkelig legger merke til og bryr meg om er spesielt større folk som trener. Jeg synes de er så gode som gidder.. 🙈

Anonymkode: 9c078...2cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Se rundt deg. Vi er ikke supermodeller vi andre heller. Det er ingen som forventer at du skal være perfekt.

Anonymkode: 5f17f...50c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...