AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #1 Skrevet 16. april 2022 Jeg har en 10 måneder gammel hund som de siste dagene plutselig har mistet matlysten. Før kastet han seg over maten og spiste det opp på et blunk. Jeg forer med tørrfor for valper frem til 12 måneders alder. Det er ikke aktuelt å blande inn noe annet i håp om det skal friste, da jeg ikke har lyst til å lage slik en dårlig vane at han må ha noe ekstra godt for å spise opp.. Nå snuser han bare på matskåla, ser dumt på den og går vekk. Jeg har ikke byttet for eller endret noen andre rutiner som kan være en årsak. Jeg har latt maten stå i ca. 30 minutter før jeg tar den vekk og prøver igjen til neste måltid. Da spiser han et par biter.. Han skal egentlig ha mat 2 ganger om dagen. Frokost og middag. De siste to dagene testet vi ut å drøye det litt og bare gi en gang i håp om at han skulle være mer sulten, men det ser ikke ut til å ha noen særlig virkning. I dag har han bare spist en fjerdedel av det han vanligvis spiser. Han har ikke feber og er ikke slapp, men han er litt ekstra "gæren" på tur. Han skal trekke hit og dit og snuse på alt. Mye mer enn vanlig. Han har unormalt mye energi til å spise å lite. Derfor lurer jeg på om det kan være noen hormonelle årsaker? Kanskje han lukter tisper med løpetid som har vært ute? Og at det gjør han litt crazy på tur og mister matlysten? Noen med erfaringer? Eller tips? Anonymkode: 62e3b...69b
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #2 Skrevet 16. april 2022 Kan godt være løpetisper han reagerer på, ja. Anonymkode: 3d500...478
Minime94 Skrevet 16. april 2022 #3 Skrevet 16. april 2022 Ved 10 månder er han veldig kjønnsmoden. Er fare for at det er en løpetispe i nærheten 😊 ene vår ble også veldig småspist i denne alderen. Fortsett som du gjør å ta bort maten etter 20-30 minutter. Ingen hunder sulter forran matfatet og hunder kan gå flere dager uten å spise uten at det er noe problem
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #4 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan godt være løpetisper han reagerer på, ja. Anonymkode: 3d500...478 Minime94 skrev (1 minutt siden): Ved 10 månder er han veldig kjønnsmoden. Er fare for at det er en løpetispe i nærheten 😊 ene vår ble også veldig småspist i denne alderen. Fortsett som du gjør å ta bort maten etter 20-30 minutter. Ingen hunder sulter forran matfatet og hunder kan gå flere dager uten å spise uten at det er noe problem Godt å høre! Men er det dumt av meg å kun tilby mat en gang om dagen? Anonymkode: 62e3b...69b
Minime94 Skrevet 16. april 2022 #5 Skrevet 16. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Godt å høre! Men er det dumt av meg å kun tilby mat en gang om dagen? Anonymkode: 62e3b...69b Vi har endt med 1 gang om dagen med eldste hunden vår. Siden fra han var kjønnsmoden sluttet han fulstendig å spise frokost. Han er 7 år nå og fungerer fint på det. Har å en som er 1 år og han får mat 2 ganger om dagen og vil fortsette med det så lenge han vil ha. Fungerer begge deler Endret 16. april 2022 av Minime94
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #6 Skrevet 16. april 2022 Minime94 skrev (Akkurat nå): Vi har endt med 1 gang om dagen med eldste hunden vår. Siden fra kan var kjønnsmoden sluttet fulstendig å spise frokost. Han er 7 år nå og fungerer fint på det. Har å en som er 1 år og han får mat 2 ganger om dagen og vil fortsette med det så lenge han vil ha. Fungerer begge deler Takk for svar☺️ Da kan det se ut som at det er denne retningen det tar med min også. Han har ikke rørt maten på morgen de siste 3 dagene, men tatt seg et par biter til middag. Anonymkode: 62e3b...69b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå