AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #41 Skrevet 16. april 2022 Er så latterlig sånn flere holder på her med hatet sitt mot utleiere 🤣 Alt de klager på. Vel, dere har valgt det selv Anonymkode: b0db7...297 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #42 Skrevet 16. april 2022 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Du har altså ingen eksempler. Da har vi avklart det. Slutt med den hersketeknikken din. Du kan lese. Du ser de andre trådene.. Anonymkode: b0db7...297 2
PetterKanin Skrevet 16. april 2022 #43 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slutt med den hersketeknikken din. Du kan lese. Du ser de andre trådene.. Anonymkode: b0db7...297 Nettopp. Og der er det ingen eksempler på dette. 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #44 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ikke alle har råd til å spare. Hvordan hat mener du? Eksempler? Anonymkode: 534bb...6e7 Alle har råd til å spare om de virkelig vil, eller prioriterer å spare. Det står ikke så dårlig til med nordmenn, at man ikke klarer å spare minst 500 kr i mnd. Er nok heller vondt i viljen, eller at man ikke ønsker å tilpasse seg sin økonomiske situasjon. Jeg lever billig og dårlig akkurat nå, fordi da vet jeg at jeg kommer meg fortere på boligmarkedet - fordi jeg sparer. Lever heller sånn et par år, enn å bo dyrt og ikke kunne spare en krone. Anonymkode: 5befb...650 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #45 Skrevet 16. april 2022 Hold kjeft, du vet ikke hva folk har å stri med. Mange grunner til at man ikke kan kjøpe selv. Utleiere burde da bare være glade for at folk vil leie?? Masse penger inn i mnd.. Anonymkode: 80d8b...733 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #46 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hold kjeft, du vet ikke hva folk har å stri med. Mange grunner til at man ikke kan kjøpe selv. Utleiere burde da bare være glade for at folk vil leie?? Masse penger inn i mnd.. Anonymkode: 80d8b...733 Samme gjelder de som leier. De burde bare være takknemlige for de leilighetene de kan leie. Ikke komme med mye hat som "at de gjør utleiere rikere" etc.. Anonymkode: b0db7...297 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #47 Skrevet 16. april 2022 Utleiere er kun ute etter å berike seg selv og få inn nok til å dekke hele den månedlige lånekostnaden. Noen kjipere måte å tjene penger på skal du lete lenge etter. Anonymkode: d70c4...1b6 6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #48 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Utleiere er kun ute etter å berike seg selv og få inn nok til å dekke hele den månedlige lånekostnaden. Noen kjipere måte å tjene penger på skal du lete lenge etter. Anonymkode: d70c4...1b6 Ja? De driver da ikke med veldedighet. Smarte er de som kan tjene penger på denne måten Anonymkode: b0db7...297 2
malifika Skrevet 16. april 2022 #49 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Dette er vanlig KG-logikk. AKA misunnelse Anonymkode: b0db7...297 Det handler ikke om misunnelse men, om at enkelt av oss er imot at noen skal profittere på at andre ikke er like godt stilt. 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #50 Skrevet 16. april 2022 malifika skrev (Akkurat nå): Det handler ikke om misunnelse men, om at enkelt av oss er imot at noen skal profittere på at andre ikke er like godt stilt. Som heter misunnelse. Du er fattig, andre er rike. Slik er det. Anonymkode: b0db7...297 3
PetterKanin Skrevet 16. april 2022 #51 Skrevet 16. april 2022 malifika skrev (4 minutter siden): Det handler ikke om misunnelse men, om at enkelt av oss er imot at noen skal profittere på at andre ikke er like godt stilt. Dette er definisjonen på misunnelse. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #52 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Så utrolig enig.. Mange som leier gjør mye rart også. Tragisk og gi huseier all skyld Anonymkode: d173a...759 Man kan jo selv være litt mer nøye med hvem man leier ut til også. Vi godtar aldri nav garanti og leier ikke ut til uføretrygdede. Har aldri hatt problemer. Anonymkode: 2c0c4...4ae
malifika Skrevet 16. april 2022 #53 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Som heter misunnelse. Du er fattig, andre er rike. Slik er det. Anonymkode: b0db7...297 Tja. I min bok så eksisterer det en mellomting mellom fattig og rik. Eier en nedbetalt 4 roms i Oslo i et område hvor en slik bolig koster 5,2-5,5 mill ish. Jobber og tjener 630 000 kr i året . Skjønner liksom ikke helt hva jeg har og være misunnelig på. Anser meg absolutt ikke som rik men, tror ikke jeg kan defineres som fattig heller akkurat. Men, du får så klart lov til å kalle meg det hvis det er din mening 🙂 2
malifika Skrevet 16. april 2022 #54 Skrevet 16. april 2022 PetterKanin skrev (18 minutter siden): Dette er definisjonen på misunnelse. På hvilken måte? De aller fleste mennesker hadde kjøpt seg egen bolig hvis de hadde mulighet. Ved å leie ut bolig til blodpris for disse menneskene slik at man selv kan profittere er i min bok utnyttelse av andres kjipe situasjon. Det blir å tjene på andres "ulykke". For meg vitner ikke meningen min om misunnelse men om en som har et moralsk kompass som peker i riktig retning. 7
PetterKanin Skrevet 16. april 2022 #55 Skrevet 16. april 2022 (endret) malifika skrev (7 minutter siden): På hvilken måte? De aller fleste mennesker hadde kjøpt seg egen bolig hvis de hadde mulighet. Ved å leie ut bolig til blodpris for disse menneskene slik at man selv kan profittere er i min bok utnyttelse av andres kjipe situasjon. Det blir å tjene på andres "ulykke". For meg vitner ikke meningen min om misunnelse men om en som har et moralsk kompass som peker i riktig retning. På den måten at dette er misunnelse. Moralsk kompass har ingenting med dette å gjøre, det er et forsøk på å kamuflere misunnelsen. Selv om du ikke er misunnelig på egne vegne er du det på andres vegne. Endret 16. april 2022 av PetterKanin
malifika Skrevet 16. april 2022 #56 Skrevet 16. april 2022 PetterKanin skrev (12 minutter siden): På den måten at dette er misunnelse. Moralsk kompass har ingenting med dette å gjøre, det er et forsøk på å kamuflere misunnelsen. Selv om du ikke er misunnelig på egne vegne er du det på andres vegne. Nope. 2
PetterKanin Skrevet 16. april 2022 #57 Skrevet 16. april 2022 malifika skrev (Akkurat nå): Nope. Hva mener du med å nekte for at misunnelse er misunnelse? Blir det mindre misunnelse av det? 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #58 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Umulig å spare når de må leie en bolig til 12 000kr i mnd. Anonymkode: 9abbc...c79 Ingen må leie bolig til 12000. Man må bo billig å spare. Det som er problemet er at noen ikke vil ofre noe i spareprosess3n . De kunne bodd i bofellesskap, spart på mat og levekostnader, ofret mye for å komme i mål. Men nei. Jeg leide en hytte med utedo til svinbillig pris, og derpå en knøttliten sokkelleilighet på 35m2 og kjørte en rusthaug av en bil fra 1987. Kjipt der og da, men veldig fint når jeg et par år senere kunne kjøpe en lys fin leilighet. Ser på endel jeg vet som leier at de liker dyre klær og ting. Verste eksempelet er et par som ved å bo i bofellesskap, ofret dyre hobbyer og biler kunne spart 15000 i mnd. Men nei... Anonymkode: 14b0d...c9b 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #59 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ingen må leie bolig til 12000. Man må bo billig å spare. Det som er problemet er at noen ikke vil ofre noe i spareprosess3n . De kunne bodd i bofellesskap, spart på mat og levekostnader, ofret mye for å komme i mål. Men nei. Jeg leide en hytte med utedo til svinbillig pris, og derpå en knøttliten sokkelleilighet på 35m2 og kjørte en rusthaug av en bil fra 1987. Kjipt der og da, men veldig fint når jeg et par år senere kunne kjøpe en lys fin leilighet. Ser på endel jeg vet som leier at de liker dyre klær og ting. Verste eksempelet er et par som ved å bo i bofellesskap, ofret dyre hobbyer og biler kunne spart 15000 i mnd. Men nei... Anonymkode: 14b0d...c9b Hvorfor er det viktig for deg at dette paret sparer og kjøper leilighet? Anonymkode: d9866...c93 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #60 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja? De driver da ikke med veldedighet. Smarte er de som kan tjene penger på denne måten Anonymkode: b0db7...297 SMARTE er de definitivt ikke. Men flaks har de hatt, som har hatt foreldre som har punget ut og nærmest gitt se gratis bolig i tillegg med utleiedel. Latere måte å tjene penger på finnes ikke. Min forrige forrige utleier er lettere tilbakestående så SMART er langtfra riktige ord her. AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Som heter misunnelse. Du er fattig, andre er rike. Slik er det. Anonymkode: b0db7...297 Om man må leie ut en del av sin egen bolig til fremmede for å klare sine utgifter, er man ikke rik, men fattig. Anonymkode: 9abbc...c79 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå