Gå til innhold

Mye hat mot utleiere her. Ikke utleier sin feil at du ikke har råd til egen bolig. Hva med å spare!?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser mye hat mot utleiere her. Men du bør bare være takknemlig. Uten de hadde du ikke hatt et sted å bo. Vil du heller bo på gata?

Du får heller spare penger til egen bolig da vet du.

Begynn å spar du.

Anonymkode: b0db7...297

• Liker 11
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alle som har råd til å eie.

Jeg er utleier selv og har dessverre opplevd problemer med mine leietakere. Allikevel så mener jeg at de som leier har lov å si ifra om ting og ikke skal ta til takke med leiligheter fylt med mugg, som lekker, ikke er isolert skikkelig, har huseiere som låser seg inn uten å si ifra osv. 

Anonymkode: e0141...d6d

• Liker 31
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle har råd til å spare. 

Hvordan hat mener du? Eksempler? 

Anonymkode: 534bb...6e7

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er ikke alle som har råd til å eie.

Jeg er utleier selv og har dessverre opplevd problemer med mine leietakere. Allikevel så mener jeg at de som leier har lov å si ifra om ting og ikke skal ta til takke med leiligheter fylt med mugg, som lekker, ikke er isolert skikkelig, har huseiere som låser seg inn uten å si ifra osv. 

Dette er selvsagt. Men det er likevel vanlig å hate en utleier som følger husleieloven i kraft av at vedkommende eier hjemmet ditt.

Anonymkode: 95e55...d12

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser mye hat mot utleiere her. Men du bør bare være takknemlig. Uten de hadde du ikke hatt et sted å bo. Vil du heller bo på gata?

Begynn å spar du.

Tja ikke helt enig med deg. Da profesjonelle aktører som ofte kjøper opp boliger i stort monn (For å leie disse ut) faktisk driver boligprisene i været. Og gjør dermed at færre får råd til å kjøpe egen bolig.

• Liker 29
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er selvsagt. Men det er likevel vanlig å hate en utleier som følger husleieloven i kraft av at vedkommende eier hjemmet ditt.

Ok, det har jeg aldri opplevd i alle mine år som utleier så det tviler jeg på er vanlig. Kilder?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Umulig å spare når de må leie en bolig til 12 000kr i mnd. 

Anonymkode: 9abbc...c79

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ok, det har jeg aldri opplevd i alle mine år som utleier så det tviler jeg på er vanlig. Kilder?

Du kan jo se i tråden om leieboer som har malt leiligheten. Kommentarene som angriper utleiern

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Ærlig talt. Uten leietakere så hadde ikke utleiere hatt noen å leie ut til og dermed ikke hatt noen æ tjene penger på. Det ER utleiere som skal være takknemlig ovenfor leietakere, ikke motsatt. Folk i Norge hadde ikke bodd på gata hvis det ikke fantes private utleiere, da hadde staten tatt affære og ordnet flere kommunale boliger, vi bor ikke i Somalia liksom. Men, med det sagt så er det jo klart at leietakere skal respekter de dem leier fra, men den respekten går begge veier.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor hater de deg? Det er ikke så mange utleiere jeg hat hata når jeg tenker meg om. Det må jo være en grunn til det? 

Anonymkode: d8d0a...a33

• Liker 4
Skrevet
Kjetil E skrev (1 minutt siden):

Tja ikke helt enig med deg. Da profesjonelle aktører som ofte kjøper opp boliger i stort monn (For å leie disse ut) faktisk driver boligprisene i været. Og gjør dermed at færre får råd til å kjøpe egen bolig.

Skulle si det samme.

Halvparten av mindre boliger i Oslo sentrum kjøpes av folk som ikke skal bo der selv. 

Men ja, utleiere og leietakere må forholde seg til lovverket. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Begynn å spar du.

Veldig arrogant, og usaklig innlegg. Ikke alle kommer seg inn på boligmarkedet slik det er i dag. 

Anonymkode: 5da84...233

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor hater de deg? Det er ikke så mange utleiere jeg hat hata når jeg tenker meg om. Det må jo være en grunn til det? 

Anonymkode: d8d0a...a33

Jeg mener ikke meg personlig. 

Gjest laPistola
Skrevet

Hvis ikke utleiere hadde kjøpt boliger for og leie ut, hadde boligene stått tomme og folk bodd på gaten. Folk må absolutt være takknemlige for og få betale ned andres gjeld/ bidra til at rike blir litt rikere. 

opplever ikke noe spesielt hat fra utleiere eller leietakere, men folk er folk og det finnes vanskelige innen begge grupper. Sånn oppstår konflikter. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det vel de leietakere som har dårlige utleiere eller har dårlig erfaring med enkelte utleiere som klager høyest.
Så finnes det dårlige leietakere, som gir utleiere problemer. 

Men på meg virker det som både leietakere og utleiere som klager her inne er dårlige på å sjekke referanser, om de i det hele tatt spør om dette. Noe som er viktig for begge parter å gjøre.

Anonymkode: d2109...c37

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Begynn å spar du.

Jeg ser null hat mot utleiere her ...

AnonymBruker
Skrevet

Ikke hat mot utleiere generelt. Som jeg skrev i den andre tråden: De aller fleste er på leiemarkedet en eller annen gang i løpet av livet, i kortere eller lengre perioder. Ikke noe galt med det. Nå eier jeg både hus, hytte, to biler og flere millioner i fond/aksjer, men jeg gjorde jo ikke det da jeg var 19. De fleste av oss må jobbe for det, og noen har ikke mulighet til å jobbe for det. 
Men det jeg hater, det er svindlere som leier ut helsefarlige leiligheter (min svigerinne droppet ut av videregående fordi hun ble så syk av å bo i et soppinfisert fukthelvete av en sokkelleilighet!), ulovlige enheter, eller som oppfører seg som en psycho. 

Anonymkode: 9f20d...bd2

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo takket være leietakere at utleiere har råd til boligene sine… Det er jo ingen som leier ut for å være snille, da kunne de i så fall leid ut gratis. Folk leier rett og slett ut for å tjene penger og/eller betale egen gjeld for å ha stor bolig.

Anonymkode: 21c4e...69e

• Liker 17
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Med dages boligpriser er det ikke gitt at man tjener mye på utleie objektet om man har mye gjeld på det, det er høye fellesutgifter, penger til megler, vedlikehold og dokumentavgift. Det krever at renten holder seg lav eller at boligpriser skaper gevinsten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
PetterKanin skrev (8 minutter siden):

Jeg ser null hat mot utleiere her ...

Se på andre tråder om samme tema..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...