AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #1 Skrevet 16. april 2022 Leide ut til en meget spesiell dame en gang i tiden. Bl.a så: - Brukte hun vår dusj og mine produkter da vi ikke var hjemme. - Malte hele sokkeleiligheten uten å spørre oss om lov. Da hun flyttet så vi at hun hadde malt RUNDT møblene. -Tømte den ene bokhylla vår og satte bokhyllen inn hos seg selv. - La fotoalbum etter min svigermor som var over hundre år gamle på gulvet å vaskerommet hvor det var mye fukt. - Hvis vi var reist på ferie så gikk hun inn i vår del av huset ( hun leide kjelleren som hadde dør inn til gangen og kjøkkenet vårt, denne kunne ikke låses) og brukte soverommet vårt som lager for store esker med tingene sine. - Hun stjal ting fra dødsboet etter min svigermor. Vi arvet leietakeren etter svigermor, og så med tiden at flere av min svigermors ting begynte å forsvinne. Da leietakeren skulle flytte så gikk jeg og så i en del av flyttelasset hennes og så da flere av mine svigermors verdifulle gjenstander liggende oppi. - Brukte hagen vår til å oppbevare store sekker med søppel. Noen flere? Anonymkode: 41e0e...2cf 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #2 Skrevet 16. april 2022 Det værste er de som får penger vi NAV. De sitter mye hjemme å gjør mye rart. Man kan ikke stole på de. Jeg som utleier leier ikke ut til slike mennesker. De som klager lukes fort ut. Har heldigvis noen triks, for å se hvordan de reagerer. Studentene som må ha fort plass er de beste. Signer en kontrakt som er låst i 12 måneder. Det er gull! Anonymkode: 5e34a...961
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #3 Skrevet 16. april 2022 -Vi leide ut til en veldig hyggelig familie i mange år, MEN de var 'samlere'. De elsket loppemarkeder og bruktbutikker (ingenting galt med det), men de fylte hver krok opp til taket med ting. Det var seriøst kun en smal gang rundt der man kunne gå for der var sååå fullt! Stablet også ting opp foran vinduene inne. Utvendig satt de mye søppel og rot (ødelagte hvitevarer, ødelagte stoler, ihjelrustede sykler i fleng, døde inneplanter, masse bildekk, ødelagte barneleker++). Ingenting skulle kastes, selv om vi tilbydde oss å ta det med til søppeldynga. -En leieboer viste seg å være alvorlig psykisk syk. Han hadde hatt flott jobb og virket veldig ordentlig, men det gikk rett vest. Han hadde dårlig boevne og kastet aldri søppel blant annet og det ble luktproblemer. Han gjorde mye rart, f.eks hadde han tvangstanker på å sjekke røykvarslerene. Kunne gå rundt å trykke på i hvert rom om igjen og om igjen og om igjen... Da hylte det også oppe hos oss🙄 Han sov på dagen og var oppe om natten. Da kunne det være manisk støvsuging ute i bilen fra klokka 03-05. Han brukte også å gå rundt å slå i veggene og rope høyt. Betalte leien alltid for sent og løy om alt mulig. Det var så utrolig mye rart. Anonymkode: 1acdb...146 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #4 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det værste er de som får penger vi NAV. De sitter mye hjemme å gjør mye rart. Man kan ikke stole på de. Jeg som utleier leier ikke ut til slike mennesker. De som klager lukes fort ut. Har heldigvis noen triks, for å se hvordan de reagerer. Studentene som må ha fort plass er de beste. Signer en kontrakt som er låst i 12 måneder. Det er gull! Anonymkode: 5e34a...961 Fordømmende much. Anonymkode: 3d59b...d8d 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #5 Skrevet 16. april 2022 det var selvfølgelig klausul i kontrakten mot at all røyking var strengt forbudt inni leiligheten. etter nærmere ett år, sluttet de plutselig å betale husleie. Det ble ett helvetes slit med å få dem til H@lv@te ut av leiligheten. Men når de endelig var vekk, så virkelig STINKET det av røyk der, og det lå søppel overalt. Tok oss flere dager å få ryddet der. Anonymkode: e2b8d...e75
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #6 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Leide ut til en meget spesiell dame en gang i tiden. Bl.a så: - Brukte hun vår dusj og mine produkter da vi ikke var hjemme. - Malte hele sokkeleiligheten uten å spørre oss om lov. Da hun flyttet så vi at hun hadde malt RUNDT møblene. -Tømte den ene bokhylla vår og satte bokhyllen inn hos seg selv. - La fotoalbum etter min svigermor som var over hundre år gamle på gulvet å vaskerommet hvor det var mye fukt. - Hvis vi var reist på ferie så gikk hun inn i vår del av huset ( hun leide kjelleren som hadde dør inn til gangen og kjøkkenet vårt, denne kunne ikke låses) og brukte soverommet vårt som lager for store esker med tingene sine. - Hun stjal ting fra dødsboet etter min svigermor. Vi arvet leietakeren etter svigermor, og så med tiden at flere av min svigermors ting begynte å forsvinne. Da leietakeren skulle flytte så gikk jeg og så i en del av flyttelasset hennes og så da flere av mine svigermors verdifulle gjenstander liggende oppi. - Brukte hagen vår til å oppbevare store sekker med søppel. Noen flere? Anonymkode: 41e0e...2cf Hvorfor hadde vedkommende tilgang til deres del av boligen? Anonymkode: b8f1d...429 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #7 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Leide ut til en meget spesiell dame en gang i tiden. Bl.a så: - Brukte hun vår dusj og mine produkter da vi ikke var hjemme. - Malte hele sokkeleiligheten uten å spørre oss om lov. Da hun flyttet så vi at hun hadde malt RUNDT møblene. -Tømte den ene bokhylla vår og satte bokhyllen inn hos seg selv. - La fotoalbum etter min svigermor som var over hundre år gamle på gulvet å vaskerommet hvor det var mye fukt. - Hvis vi var reist på ferie så gikk hun inn i vår del av huset ( hun leide kjelleren som hadde dør inn til gangen og kjøkkenet vårt, denne kunne ikke låses) og brukte soverommet vårt som lager for store esker med tingene sine. - Hun stjal ting fra dødsboet etter min svigermor. Vi arvet leietakeren etter svigermor, og så med tiden at flere av min svigermors ting begynte å forsvinne. Da leietakeren skulle flytte så gikk jeg og så i en del av flyttelasset hennes og så da flere av mine svigermors verdifulle gjenstander liggende oppi. - Brukte hagen vår til å oppbevare store sekker med søppel. Noen flere? Anonymkode: 41e0e...2cf Skulle ønske hun hadde leid hos det gamle paret jeg fortalte om i den «motsatte» tråden, som låste seg inn hos meg og brukte kjøleskapet mitt, brukte mitt kjøkken til å sylte etc. Disse folkene hadde jo låst seg inn hos hverandre hele tiden. Kanskje de hadde tatt livet av hverandre til slutt? Anonymkode: 4bb3d...96a 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #8 Skrevet 16. april 2022 Et par som rev deler av kjøkkenet, skrudde over 250 skruer i veggen, smadret dusjen, spikret igjen vinduer, stjal ovnene på veg ut. Klipte av alle rosene mine når de trengte en bukett, tjuvlånte grillen vår. Stakk av før oppsigelsen uten å betale siste mnd leie. Så ble de forbanna når hele nav garantien gikk. Anonymkode: fa07c...5ce
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #9 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor hadde vedkommende tilgang til deres del av boligen? Anonymkode: b8f1d...429 Vi arvet huset etter min samboers mor og det var ikke nøkler til de dørene. I ettertid ser jeg jo at vi bare burde fått laget noen, men jeg stolte på henne nok til å tro at hun ikke gikk inn til oss (20 år og litt vel ung og naiv og trodde vel at en dame på 60+ ikke ville gjøre noe sånt). Hun leide sokkeleiligheten i kjelleren og et ekstra rom som hun disponerte hos oss hvor du måtte gå opp i overetasjen og inn gjennom kjøkkenet vårt for å komme til. Anonymkode: 41e0e...2cf
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #10 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Skulle ønske hun hadde leid hos det gamle paret jeg fortalte om i den «motsatte» tråden, som låste seg inn hos meg og brukte kjøleskapet mitt, brukte mitt kjøkken til å sylte etc. Disse folkene hadde jo låst seg inn hos hverandre hele tiden. Kanskje de hadde tatt livet av hverandre til slutt? Anonymkode: 4bb3d...96a Hahaha det hadde vært litt av et syn 😅 Anonymkode: 41e0e...2cf
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #11 Skrevet 16. april 2022 Vi har 5 leiligheter, og hatt mange fantastiske leieboere. Men her er noen "godbiter". - Ryddig mann i 40-årene med god jobb og gode referanser. Viste seg at han var narkoman så leiligheten ble beryktet i drt miljøet. Fikk så mange klager fra naboene at vi så klart ikke forlenget kontrakten når året var over (Takk gud for tidsbestemte kontrakter). Svarte med å tagge ned hele huset, drapstrue oss, knuse alle rutene på bilen vår og møte opp på døra til min gamle mor.. Han satt ut rykter om min mann og fulgte etter barna våre da de gikk til skolen... Good times. - Koselig småbarnsfamilie med NAV-garanti: Viste seg at de tydeligvis ikke klarte selv enkle ting som å ta oppvask eller kaste søppel. Endte opp med rotter i hele huset.. Da skadedyrsfolkene kom inn til den fikk de sjokk!! Stod matrester over alt, søppel i alle rom, fuktig tøy og kattedritt. Og oppi dette hadde de 2 små barn. Nav-garantien dekket IKKE skadene for å si det sånn. - Eldre dame som hadde bodd i leiligheten før: Naboene reagerte på støy, mye mennesker og mye biler. Viste seg at hun hadde flyttet inn 2 voksne barnebarn som igjen hadde flyttet inn x antall venner. Fikk en anmeldelse pga at det ikke var godkjent bopel til 18(!) mennesker (2 soverom). Forfalsket så dokumenter på at vi hadde godkjent dette, men ble avslørt på dårlig språk og vår kontrakt. Men måtte i retten.. Barnebarna var ekle typer, og mistenker at de truet bestemor til dette... Og var nok hun som stod igjen med regningen. Anonymkode: 75d46...117
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #12 Skrevet 16. april 2022 Har brukt hele uka på å vaske ut etter de forrige leietakerne. De har ikke engang bedt om å få depositumet tilbake. Men det er en mager trøst. At det er mulig, brukte en time bare på å skrape av belegget oppå komfyren (keramisk topp). Må jo ha vært svart røyk i hele leiligheten hver gang de lagde mat, alle ledninger i leiligheten har et svart belegg jeg ikke får bort. Blir vel å skrive en roman for å beskrive hvor jævlig det var, og jeg er på ingen måte ferdig. Flere skader som vil koste en del, og komfyren er det nok bare å skrote, så jævlig det ser ut inne i stekeovnen og rist/stekebrett trodde jeg ikke var mulig. Det verste er at det var et par som bodde der, som virket greie og var bra likt av andre i nærheten. Ante ingenting. Bør vel ha med i kontrakten i fremtiden at jeg krever å få inspisere med jevne mellomrom. Når pakningen i åpningen vaskemaskinen er dekket av en svart, seig gugge (hva i alle dager kan det være for noe??!), så må man virkelig undre deg over hva de har holdt på med. Og jeg har også andre historier fra før av. Men også mange gode erfaringer, så det er på ingen måte helsvart å leie ut. Anonymkode: c2e3b...78a 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #13 Skrevet 16. april 2022 Har hatt en leietaker med Diagnoser… ung dame, men la fra seg brukte trusebleier både inne og utenfor. Hadde rørlegger inne i leiligheta i forbindelse med vannlekkasje, da lå det masse brukte voksenbleier på varmekablene. Hun Eide heller ingen grenser for mitt og hennes. Kunne legge seg på varandaen min toppløs å sole seg😅 Anonymkode: b38d5...670
Olive_North Skrevet 16. april 2022 #14 Skrevet 16. april 2022 Det verste var en godt voksen dame som ikke klarte ting selv og som sluttet å betale husleie etter 8mndr fordi det var støvete under sofaen da hun flytta inn… Dame i 40-årene, med full jobb. To uker etter innflytt ringte hun i panikk fordi hun ikke turte å skifte lyspære selv. Hun hadde heller ikke tid til å kjøpe lyspære, så det gjorde jeg. Skulle aldri hjulpet henne med det, for til slutt "klarte" hun ikke å gjøre noe selv. Ringte og hadde angst for alt mulig som måtte gjøres i leiligheten, og det var bare jeg som kunne hjelpe… 😑
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå