Gå til innhold

Jeg vil reise alene en plass, men hvor? Noen som har gjort det før?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva med Dublin? Irene er utrolig lette å komme i snakk med 🙂

Anonymkode: ab9c7...d9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ønsker å lett komme i kontakt med folk anbefaler jeg å bo på hostel 👍. Gjerne et mindre ett. Det er alltid andre som også reiser alene! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Enig i den. Med unntak av at jeg alltid har vært i shady situasjoner, da jeg er ekstra forsiktig.  

Anonymkode: c7004...066

Det skal sies at alle slike episoder skjedde da jeg var ung og lite reisevant. Jeg har ikke opplevd noe som helst ubehagelig de siste 15 årene.

AnonymBruker
Skrevet

London eller København! Masse opplevelser og nok å gjøre til å ikke føle seg ensom!

Anonymkode: 83ffd...bba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Italia, definitivt 

Anonymkode: ae753...103

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva med Dublin? Irene er utrolig lette å komme i snakk med 🙂

Anonymkode: ab9c7...d9f

Heilt enig, de er veldig lette å komme i snakk med og veldig sosiale😄 dessverre så synes ikke jeg at dublin er noe fint så anbefaler heller alle andre plasse enn akkurat Dublin🤣

Anonymkode: fc016...10b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Heilt enig, de er veldig lette å komme i snakk med og veldig sosiale😄 dessverre så synes ikke jeg at dublin er noe fint så anbefaler heller alle andre plasse enn akkurat Dublin🤣

Anonymkode: fc016...10b

Ville valgt en annen by enn Dublin om jeg skulle til Irland, synes den er kjedelig. Men ellers mye fint å se i UK. Edinburgh og London har blitt nevnt

Anonymkode: ae753...103

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var en uke alene på den greske øya Lefkas, det var helt magisk. Leide bil og kjørte rundt til forskjellige strender, var med på et par seilbåtturer der jeg kom i snakk med kjekke folk. Da jeg gikk ut å spiste hadde jeg bare med meg en bok og så gikk det fint. Og det jeg merket meg er at det er jo mye lettere å komme i kontakt med folk når du er alene enn når du reiser sammen med noen! Kast deg uti det, anbefales!

Anonymkode: e3b1b...b41

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Reist alene flere ganger, har hatt det helt topp hver gang

Anonymkode: 0509e...9c2

Skrevet

Tidligere reiste jeg på språkkurs til forskjellige land. Lær spansk i Valencia for eksempel. Lærer litt og treffer folk. Ellers skal jeg på sykkelferie til Sveits i sommer, satser på at deg hår greit å prate med folk underveis. 

AnonymBruker
Skrevet

Elsker å reise alene, da får jeg lagt opp ferien helt etter mine ønsker. Har vært i blant annet Barcelona, Indonesia, Mongolia. 

Anonymkode: 856a0...3c7

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har reist mye sammen med venner ville jeg startet med et sted du har vært før og kjenner litt til. Jeg elsker å reise alene, men jeg liker i grunnen ikke annet enn storbyferier over maks 4 dager, så for meg går det for det meste i London eller Køben

Anonymkode: 1a3e3...713

Gjest Linny111
Skrevet

Jeg er kvinne og har reist alene til nesten alle verdensdeler. Det er mange steder som er fine og trygge altså. Jeg flytta alene til Edinburgh også og vil absolutt anbefale denne byen for dame alene 😄 Jeg er aldri redd når jeg er ute og gjør ting alene, som jeg gjør hele tiden. Folk snakker engelsk, offentlig transport er enkelt, det er ikke så langt fra Norge.

AnonymBruker
Skrevet
TLR skrev (10 timer siden):

Marokko er trygt 

Prøver du å være ironisk? 

Vil ikke akkurat si at det er så trygt å ferdes der som kvinne. I hvertfall hvis man ønsker å komme hjem med livet i behold. (Ref Marokko drapene i 2018, der en norsk og dansk kvinne ble drept). 

Anonymkode: 784b7...a55

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hold deg til land der folk flest drikker øl og spiser bacon

Anonymkode: 62b2b...6b2

Skrevet

Stockholm, København eller Nice er mine favoritter for alenetur. 

AnonymBruker
Skrevet

Dra en plass du har lyst til å se, men som du ikke har fått med deg noen andre til, er mitt tips :)

Anonymkode: 989d6...13a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...