AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #1 Skrevet 16. april 2022 Jeg vil gjerne prøve meg på noe nytt - og det er å reise alene en plass. Må si jeg er litt redd og skeptisk generelt, men vil også utfordre meg selv litt. Jeg tenker å bruke fire dager en plass, men er usikker på hvor jeg skal ta meg turen. Er det noen som har reist alene før og kan komme med tips? 😊 Jeg er 26 år og liker at det skjer ting. Hvordan var din opplevelse med å reise alene? Følte du deg trygg eller ikke? Var det en artig opplevelse? Hvilken plass anbefales det for folk som reiser alene? Jeg vil gjerne føle meg trygg (selv om man aldri kan vite for sikkert). Tenker heller ikke å dra alt for langt - kanskje en storby nære Norge. Ikke en alt for lang flytur i alle fall. Hva med å dra ut alene på puber/nattklubber? Er det å anbefale, eller ikke? Gjerne rams opp det dere selv opplevde når dere reiste alene😁 Anonymkode: 6948b...eff
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #2 Skrevet 16. april 2022 Hva med å starte i Norge i en storby en helg, så danmark eller sverige i sommerferien? Anonymkode: d55d1...325 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #3 Skrevet 16. april 2022 København er jo kort vei Liker meg godt der! Prøv deg med 2 netter. Selv går jeg ikke på nattklubber, legger meg ca 23-tiden. Men er ute hele dagen, pause på rommet ved 15-16tiden...så ut igjen til kvelds på middag. Trives godt med å reise på egenhånd, har jo folk rundt seg heletiden. Er vandt å omgås fremmede via jobb, så snakker lett med andre om jeg vil. Vær obs på det med festing/nattklubb etc....ikke drikk mye alkohol. Eller ta imot drikke fra ukjente, er nok at du går på toalettet at noen kan putte ting i glasset ditt. Altså; bruk hodet ditt. Jeg har reist mye rundt i store deler av verden på egenhånd. Er på de "verste" plassene mange tror jeg har fått best hjelp av fremmede. Afrikanske land, sør-amerika. for eks. Anonymkode: 2da54...ef2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #4 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): København er jo kort vei Liker meg godt der! Prøv deg med 2 netter. Selv går jeg ikke på nattklubber, legger meg ca 23-tiden. Men er ute hele dagen, pause på rommet ved 15-16tiden...så ut igjen til kvelds på middag. Trives godt med å reise på egenhånd, har jo folk rundt seg heletiden. Er vandt å omgås fremmede via jobb, så snakker lett med andre om jeg vil. Vær obs på det med festing/nattklubb etc....ikke drikk mye alkohol. Eller ta imot drikke fra ukjente, er nok at du går på toalettet at noen kan putte ting i glasset ditt. Altså; bruk hodet ditt. Jeg har reist mye rundt i store deler av verden på egenhånd. Er på de "verste" plassene mange tror jeg har fått best hjelp av fremmede. Afrikanske land, sør-amerika. for eks. Anonymkode: 2da54...ef2 Takk for tips! En annen ting jeg glemte å spørre om er hvordan man kommer i kontakt med andre? Jeg må vel sikkert bare ta initiativ til å prate? Synes det er litt kleint... TS. Anonymkode: 6948b...eff
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #5 Skrevet 16. april 2022 Er det noen spesiell grunn til at du ønsker å reise alene, og ikke reise med ei venninne? 😊 Anonymkode: 1e6ff...e14
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #6 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det noen spesiell grunn til at du ønsker å reise alene, og ikke reise med ei venninne? 😊 Anonymkode: 1e6ff...e14 Det er ikke en spesiell grunn, mer for å utfordre meg selv litt. Elsker å reise med venner og har gjort det hele tiden, men har hørt at flere har reist alene og fått positive opplevelser, så tenkte at jeg kanskje skulle prøve meg, men er ganske usikker enda... I tillegg liker jeg å være for meg selv og har ingen problemer med å være alene og oppleve ting alene. TS. Anonymkode: 6948b...eff 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #7 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for tips! En annen ting jeg glemte å spørre om er hvordan man kommer i kontakt med andre? Jeg må vel sikkert bare ta initiativ til å prate? Synes det er litt kleint... TS. Anonymkode: 6948b...eff Om du ikke trives i eget selskap så er det nok litt verre Ellers kan du jo melde deg på gruppetur/ting. Kanskje du møter noen på hotellet du bor. Anonymkode: 2da54...ef2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #9 Skrevet 16. april 2022 London er supert for alenereise Anonymkode: e328d...1a5 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #10 Skrevet 16. april 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke en spesiell grunn, mer for å utfordre meg selv litt. Elsker å reise med venner og har gjort det hele tiden, men har hørt at flere har reist alene og fått positive opplevelser, så tenkte at jeg kanskje skulle prøve meg, men er ganske usikker enda... I tillegg liker jeg å være for meg selv og har ingen problemer med å være alene og oppleve ting alene. TS. Anonymkode: 6948b...eff Ok😊 Spurte fordi jeg befinner meg i samme situasjon. Synes også det er skummelt, men man bør vel bare ta en sjanse å se hvordan det er 😅 Anonymkode: 1e6ff...e14
Gjest Muffin man Skrevet 16. april 2022 #11 Skrevet 16. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvilken plass anbefales det for folk som reiser alene? J Plasser der det skjer ting blir veldig uspesifikt. Hva slags ting liker du at skal skje? Puber og nattklubber har man på de fleste steder Ellers skaper du dine egne opplevelser selv. Ellers er vel de fleste storbyer i Europa trygge så lenge det oppholder deg på plasser det er folk på nattestid. Spesielt som kvinne. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): En annen ting jeg glemte å spørre om er hvordan man kommer i kontakt med andre? Jeg må vel sikkert bare ta initiativ til å prate? Hosteller med et fellesområde er det beste. Endret 16. april 2022 av Muffin man
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #12 Skrevet 16. april 2022 Har reist mye alene. Reis til et sted med mye aktiviteter, gjerne i regi av hotellet. På noen av hotellene jeg har bodd har det også vært vanlig å spise middag med de andre gjestene på kvelden. Anonymkode: fef49...e86
Jdz Skrevet 16. april 2022 #13 Skrevet 16. april 2022 Jeg elsker å reise alene og har flere venner av begge kjønn som har reist alene over hele verden og aldri kommet ut for noe skummelt. De eneste gangene jeg har havnet i shady situasjoner er når jeg har vært klønete/dum og da stort sett i Afrika og Sør-Amerika. Du kommer langt med å ikke være idiot. Europa, Nord-Amerika og Sørøst-Asia anser jeg som ganske trygt. Null stress og dra på pub/nattklubb, men er du usikker kan du alltids Google stedet før du drar. Jeg tar gjerne en guidet tur/gruppetur første dagen og møter gjerne andre som reiser alene der, men du kan alltids prøve appen Couchsurfing sogså. Tinder funker faktisk også har jeg hørt (skriv i bio ar du vil ha noen å henge med og ikke date), men har ikke prøvd det selv. For spesifikke reisemål synes jeg København og de store byene i Tyskland som Berlin, Hamburg og München er svært enkle å reise i alene. God tur ☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #14 Skrevet 16. april 2022 Amsterdam er veldig tilrettelagt for alenereisende. Veldig avslappet og sosial atmosfære. Nederlendere i storbyene er lett å komme innpå. Også er det fortsatt relativt nærme Norge i avstand så det føles trygt. Anonymkode: e411e...bc8 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #15 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er ikke en spesiell grunn, mer for å utfordre meg selv litt. Elsker å reise med venner og har gjort det hele tiden, men har hørt at flere har reist alene og fått positive opplevelser, så tenkte at jeg kanskje skulle prøve meg, men er ganske usikker enda... I tillegg liker jeg å være for meg selv og har ingen problemer med å være alene og oppleve ting alene. TS. Anonymkode: 6948b...eff Men da har du kanskje vært en del steder, og sett hvordan det er der? Hva med å begynne et sted du har vært med venner tidligere? Anonymkode: c7004...066
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #16 Skrevet 16. april 2022 Sjekk ut gruppa Host a Sister på fb. Den gjelder også for kun å møtes. Anonymkode: 09932...156 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #17 Skrevet 16. april 2022 Var i Edinburgh i høst, helt supert! Tenker London og alle steder i UK generelt er fint å reise alene. Anonymkode: eb3e2...f8e
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #18 Skrevet 16. april 2022 Jdz skrev (9 minutter siden): Jeg elsker å reise alene og har flere venner av begge kjønn som har reist alene over hele verden og aldri kommet ut for noe skummelt. De eneste gangene jeg har havnet i shady situasjoner er når jeg har vært klønete/dum og da stort sett i Afrika og Sør-Amerika. Du kommer langt med å ikke være idiot. Europa, Nord-Amerika og Sørøst-Asia anser jeg som ganske trygt. Null stress og dra på pub/nattklubb, men er du usikker kan du alltids Google stedet før du drar. Jeg tar gjerne en guidet tur/gruppetur første dagen og møter gjerne andre som reiser alene der, men du kan alltids prøve appen Couchsurfing sogså. Tinder funker faktisk også har jeg hørt (skriv i bio ar du vil ha noen å henge med og ikke date), men har ikke prøvd det selv. For spesifikke reisemål synes jeg København og de store byene i Tyskland som Berlin, Hamburg og München er svært enkle å reise i alene. God tur ☺️ Enig i den. Med unntak av at jeg alltid har vært i shady situasjoner, da jeg er ekstra forsiktig. Er kvinne, og har reist mye alene på grunn av jobb. Til nesten alle verdensdeler. Har aldri følt meg utrygg. Min erfaring er at det ikke er så stor forskjell på om jeg reiser alene, eller om mannen er med. Man må bare lese seg opp om stedet, samt bruke sunn fornuft. Stort sett er det jo ikke forskjell på om det bare er meg, eller meg og en like "nordisk" mann. Unntaket er transport, der jeg alltid forhåndsbestiller. Og at jeg ikke er ute sent, og drikker. Anonymkode: c7004...066
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #19 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig i den. Med unntak av at jeg alltid har vært i shady situasjoner, da jeg er ekstra forsiktig. Er kvinne, og har reist mye alene på grunn av jobb. Til nesten alle verdensdeler. Har aldri følt meg utrygg. Min erfaring er at det ikke er så stor forskjell på om jeg reiser alene, eller om mannen er med. Man må bare lese seg opp om stedet, samt bruke sunn fornuft. Stort sett er det jo ikke forskjell på om det bare er meg, eller meg og en like "nordisk" mann. Unntaket er transport, der jeg alltid forhåndsbestiller. Og at jeg ikke er ute sent, og drikker. Anonymkode: c7004...066 Aldri, selvfølgelig Anonymkode: c7004...066
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #20 Skrevet 16. april 2022 Jeg valgte å reise på surf camp via LaPoint. Det kan være en god start! Anonymkode: 1fccd...95d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå