AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #1 Skrevet 16. april 2022 «Tvang» barna (2 søskenbarn) på skitur med lokkemidler som sjokolade underveis og bading når vi var tilbake. Det ble kanskje litt lang tur, 7 km, de er 7 år og har god trening i å gå på ski. De fikk pauser med sjokolade, masse gode ord og motivering, og ble dratt litt i sånn bånd. Midtveis, destinasjonen, var en kro hvor vi kjøpte litt mat. Jeg og tanta synes det var helt innafor og også bra av oss som foreldre å gjøre, pappaene syntes det var helt idiotisk. Å gi dem sukker som «lokkemiddel» og å skille oss som familie (pappaene ble igjen på hytta med de minste barna) når ikke barna ville engang. De mener vi gjorde det fordi vi ville gå skitur i det fine påskeværet og at det derfor var egoistisk… hva mener dere om dette? Anonymkode: 7fa2f...cb2 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #2 Skrevet 16. april 2022 Innafor med god margin! De færreste barn elsker skitur eller å bli sliten i den alderen, men joggu har de godt av det. Og hva så at det var "egoistisk" (les: at dere også fikk noe ut av det. Skal alt man gjør med/for barn være totalt uselvisk og dritkjedelig?). De kan ta seg ei bolle de grinebiterne. Anonymkode: 21e9b...bcf 27 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #3 Skrevet 16. april 2022 Er 100% enig med fedrene. Dere lager barn som kommer til å hate friluft. Snakker av erfaring. Anonymkode: ba006...388 20 6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #4 Skrevet 16. april 2022 Enig med fedrene Anonymkode: c181d...05d 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #5 Skrevet 16. april 2022 Hehe, sorry at jeg ler. Her sitter jeg nemlig å har dårlig samvittighet fordi jeg aldri får tatt med meg ungene på ski og tenker at det er noe man "må". Nå skal jeg ikke bruke denne tråden som unnskyldning til ikke å prøve det neste vinter. Men sant skal sies så kan jeg aldri huske å syntes langrenn var gøy som barn selv 😳 Anonymkode: d653c...6d9 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #6 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): «Tvang» barna (2 søskenbarn) på skitur med lokkemidler som sjokolade underveis og bading når vi var tilbake. Det ble kanskje litt lang tur, 7 km, de er 7 år og har god trening i å gå på ski. De fikk pauser med sjokolade, masse gode ord og motivering, og ble dratt litt i sånn bånd. Midtveis, destinasjonen, var en kro hvor vi kjøpte litt mat. Jeg og tanta synes det var helt innafor og også bra av oss som foreldre å gjøre, pappaene syntes det var helt idiotisk. Å gi dem sukker som «lokkemiddel» og å skille oss som familie (pappaene ble igjen på hytta med de minste barna) når ikke barna ville engang. De mener vi gjorde det fordi vi ville gå skitur i det fine påskeværet og at det derfor var egoistisk… hva mener dere om dette? Anonymkode: 7fa2f...cb2 Frisk luft og fysisk aktivitet er greit. Å dra barna med på turer selv om de ikke vil. De har godt av det og ofte er det bedre når du er komt i gang. Men det er påskeferie så det hadde holdt med en liten tur og ikke 7km..... Enig med fedrene. Anonymkode: 71d0b...371 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #7 Skrevet 16. april 2022 Mest enig med fedrene altså, tvangsturer med bestikkelser er ikke lurt syns jeg. Og påska skal liksom være koselig og avslappende(?) samtidig har ungene ikke vondt av å gjøre noe de ikke har voldsomt lyst til, så lenge det ikke er en gjentagende ting? Jeg ble tvunget ut på ski hver eneste j*vla helg og to-tre ganger i uka ellers av mine foreldre under hele snøsesongen, og jeg står ikke på ski som voksen for å si mildt. Men ja, mest enig med fedrene her. Anonymkode: adac3...d91 6
PetterKanin Skrevet 16. april 2022 #8 Skrevet 16. april 2022 Tur er greit. Ski er ikke greit, med mindre de selv ønsker å gå på ski. 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #9 Skrevet 16. april 2022 Enig med fedrene. Hvorfor måtte dere dra til akkurat den kroa istedenfor en kortere tur som krevde mindre lokking og tvang? Anonymkode: 20b77...913 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #10 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er 100% enig med fedrene. Dere lager barn som kommer til å hate friluft. Snakker av erfaring. Anonymkode: ba006...388 Dette. Jeg var nemlig oppdratt slik som deres eldste. Hater virkelig alt som har med friluftsliv å gjøre. Får helt åndenød av å tenke på det. Anonymkode: 7e7b1...077 9 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 16. april 2022 #11 Skrevet 16. april 2022 Hatet ski da jeg var liten. Å tvinge med på skitur er jeg imot. Man kan fint finne på fysisk aktivitet uten at en må ha ski på beina👀
Cata Skrevet 16. april 2022 #12 Skrevet 16. april 2022 Mest enig med fedrene, selv om jeg heller vil kalle det "dumt" enn direkte "slemt". Mine foreldre prøvde å hale meg med på ski i oppveksten og jeg avskyr det enda. Tror det er 30 år siden sist jeg i det hele tatt hadde ski på beina. Hvis hele familien hadde tatt en liten tur og laget seg en "leir" der de voksne kunne sole seg og prate mens ungene lekte så hadde det vært innafor, men å hale med 7 åringer på såpass lang tur når de ikke en gang ville det selv er bare unødvendig. 9 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #13 Skrevet 16. april 2022 Er nok enig med fedrene her. Tvinge barn til skitur er ofte å ta drepen på skigleden. Anonymkode: e7882...3b9 6
Gjest laPistola Skrevet 16. april 2022 #14 Skrevet 16. april 2022 Har ikke hatt ski på bena siden jeg var 14- forbinder det bare med tvang og fall og grunn til og grue seg til påsken. Var mamma som tvang. Pappa sa det var greit om jeg heller ville gå tur, sitte i solen og lese, svømme i svømmehallen, men mamma mente jeg måtte gå så og så lenge før jeg fikk lese/ svømme. Enig med fedrene.
tøydokka Skrevet 16. april 2022 #15 Skrevet 16. april 2022 Jeg ble tvunget med på skiturer da jeg var liten, med dårlig utstyr og vonde skistøvler som gav meg gnagsår. Det gav meg så dårlige opplevelser at jeg aldri går på ski nå i voksen alder. 6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #16 Skrevet 16. april 2022 Våre har blitt tvunget med på ski, men hele tiden bare nok til at det ble utfordringer. Hadde ungene gått velge hadde de aldri gått ut, men de har alltid måtte ut fra de var 3 år, men det er for det meste gøy. Det blir masse sjokoladepauser. Det er god trening å vende seg til å være på tur og presse grenser. De har lært seg at de er tøffere enn de tror. Jeg tror på at man ikke lar de få viljen tidlig, da vender de seg til å slippe unna alt som er kjedelig. Barn på tur bruker energi ulikt enn vi voksne og det å dra på tur uten noe snacks synes jeg er å legge opp til dårlig stemning. Anonymkode: 6e0b1...4c7 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #17 Skrevet 16. april 2022 Nordmenn er født med ski og SKAL ut på skitur. Så enkelt er det Anonymkode: e787a...3e1 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #18 Skrevet 16. april 2022 Sjokoladepauser? Prøv noe sunnere, appelsin, gulrot, proteinvafler etc.. Anonymkode: e787a...3e1
Hedda-78 Skrevet 16. april 2022 #19 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Sjokoladepauser? Prøv noe sunnere, appelsin, gulrot, proteinvafler etc.. Anonymkode: e787a...3e1 Poenget er jo å belønne og lokke dem med noe de faktisk gleder seg til å få! Mine barn hadde klikka hvis jeg hadde prøvd å gi dem gulrøtter som belønning. 11
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #20 Skrevet 16. april 2022 Jeg ble tvunget med ut på sånne turer som dere har hatt som alle synes var sååå deilig. Jeg synes det var kjempeslitsomt, jeg var yngst så jeg hang bakerst, de andre var 3-6 år eldre og maste. Jeg har gått på 2 skiturer som voksen. Hater langrenn. Anonymkode: 1efd8...36d 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå