Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg mener jeg har rett på advokat, jobber bare 50% tjener ca 10-15k i mnd.

har blitt beskyldt for et stort underslag for at denne saken skulle bli tatt opp hos politiet, så skrev de underslag på 120.000, det er da ikke sant.  

hvor ordner jeg advokat gratis, hvem må kontaktes? 

Anonymkode: 5371f...072

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ble også presset til å skrive under på kontrakten at det var så mye.

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å sitte rolig i båten. Dersom politiet sikter deg får du krav på forsvarer. 

Anonymkode: d461a...424

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er bare å sitte rolig i båten. Dersom politiet sikter deg får du krav på forsvarer. 

Anonymkode: d461a...424

Jeg har skrivd under på en kontrakt at jeg skylder de så mye penger. Det er ikke snakk om så mye en gang. Men følte jeg ble presset. Kan jeg komme meg ut av kontrakten? Jeg vet at dette ikke stemmer men han begynte å si flere millioner og flere hundre tusen! Antageligvis for å skremme meg men jeg vet jeg ikke har gjort det.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har skrivd under på en kontrakt at jeg skylder de så mye penger. Det er ikke snakk om så mye en gang. Men følte jeg ble presset. Kan jeg komme meg ut av kontrakten? Jeg vet at dette ikke stemmer men han begynte å si flere millioner og flere hundre tusen! Antageligvis for å skremme meg men jeg vet jeg ikke har gjort det.

Om du er uskylidg kan du ha blitt utsatt for utpressing. Du burde absolutt snakke med noen for å sjekke hva du kan gjøre for å komme ut av kontrakten. 

Anonymkode: 41bca...c89

Skrevet

Du har skrevet under på en kontrakt som sier at du har stjålet penger, når du vet at du ikke har stjålet penger?! Altså, hva ble du egentlig presset med da - pistol???

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Bare ring et advokatkontor som jobber med straff og si at du er under etterforskning og trenger forsvarer. Forsvarere vet best i hvilke saker man kan få staten til å dekke regningen.

Anonymkode: 7ba7d...cd0

Gjest Muffin man
Skrevet
Teatrica skrev (22 minutter siden):

Altså, hva ble du egentlig presset med da - pistol???

Urimelig press i arbeidslivet kan skje på ulike måter som f.eks  ultimatum, trusler eller å bli kjeftet på til å gjøre ting man ikke vil.  Blir en vurderingssak hva som går under "å bli presset" om slike tilfeller blir tatt til retten. Hadde det vært med pistol hadde nok TS hatt en sterk sak  😅

Til TS: Har arbeidsgiveren din bevis på at du har gjort underslag. Virker litt merkelig om du blir siktet helt ut av det blå. Hvis jeg var deg ville jeg fagorganisert meg kjapt.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Muffin man said:

Urimelig press i arbeidslivet kan skje på ulike måter som f.eks  ultimatum, trusler eller å bli kjeftet på til å gjøre ting man ikke vil.  Blir en vurderingssak hva som går under "å bli presset" om slike tilfeller blir tatt til retten. Hadde det vært med pistol hadde nok TS hatt en sterk sak  😅

Til TS: Har arbeidsgiveren din bevis på at du har gjort underslag. Virker litt merkelig om du blir siktet helt ut av det blå. Hvis jeg var deg ville jeg fagorganisert meg kjapt.

For å få gratis advokathjelp så må man ha vært medlem før problement man trenger hjelp til oppstod. Fagforening er en forsikrignsordning. 

Men trådstarter burde absolutt snakke med noen og finne gratis advokathjelp. 

Anonymkode: 916b0...31f

AnonymBruker
Skrevet
Muffin man skrev (38 minutter siden):

Jeg har ikke stjelt penger eller noe, men jeg har gitt vekk noen varer, sikkert til 15-20k til sammen. Men de prøvde å si det var flere millioner så endret de lavere og lavere. Påsto det kom til å bli enda dyrere om politiet må bruke ressuser på etterforskning.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

For å få gratis advokathjelp så må man ha vært medlem før problement man trenger hjelp til oppstod. Fagforening er en forsikrignsordning. 

Men trådstarter burde absolutt snakke med noen og finne gratis advokathjelp. 

Anonymkode: 916b0...31f

Jeg er ikke anmeldt enda. Men anmeldelsen kommer om 3 uker. Mest sannsynlig

AnonymBruker
Skrevet
Muffin man skrev (41 minutter siden):

Ja de har bevis på det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei. Jeg mener jeg har rett på advokat, jobber bare 50% tjener ca 10-15k i mnd.

har blitt beskyldt for et stort underslag for at denne saken skulle bli tatt opp hos politiet, så skrev de underslag på 120.000, det er da ikke sant.  

hvor ordner jeg advokat gratis, hvem må kontaktes? 

Du har da rett på fri rettshjelp på grunn av lav lønn.  Du kan finne mer om det på google

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant også lønnslipper som beviser jeg nesten ikke har jobbet der, den tidspunkten de påstår jeg har gitt varer. Ca 1900kr utbetalt i lønn vil tilsvare en og en halv vakt. Og de mener dette ble 100.000 

har jobbet knapt vakter der den tidspunktet dette altså skjedde.

AnonymBruker
Skrevet
Akryl skrev (5 minutter siden):

Du har da rett på fri rettshjelp på grunn av lav lønn.  Du kan finne mer om det på google

Kan jeg komme ut av kontrakten? 

AnonymBruker
Skrevet

Er jo ren løgn fra kontrollørene. Virker som de har manipulert meg skikkelig å få meg til å tro jeg har holdt på med dette hver dag, og du blir jo tankeløs når de snakker sånn til deg. Jeg jobber en annen plass så jeg har ikke vært så mye på den jobben, pluss jeg var lei av den plassen det er min grunn til at jeg ikke var der nesten mer å prioriterte en annen jobb. 

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg kom meg ikke til den jobben på lang tid heller i flere perioder. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan jeg komme ut av kontrakten? 

Ja, kontrakten har ingen verdi hvis de ikke kan bevise noe.   Du kan jo si som det er at du ble presset til å underskrive.  I retten må de legge frem bevis

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har ikke stjelt penger eller noe, men jeg har gitt vekk noen varer, sikkert til 15-20k til sammen. Men de prøvde å si det var flere millioner så endret de lavere og lavere. Påsto det kom til å bli enda dyrere om politiet må bruke ressuser på etterforskning.

Hva er det du har gitt vekk og hvorfor? Og har du selv oversikt over omfanget og hvor mye dette et i tap for bedriften (ikke utpris på var)?

Du har jo åpenbart gjort underslag, noe som er svært alvorlig. Nå forstår jeg ikke hvilken kontakt du snakker om, er det arbeidskontrakten eller har du skrevet under på en kontrakt i forbindelse med underslaget der du tilstår ett høyere underslag? 

Anonymkode: 3db35...20d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er det du har gitt vekk og hvorfor? Og har du selv oversikt over omfanget og hvor mye dette et i tap for bedriften (ikke utpris på var)?

Du har jo åpenbart gjort underslag, noe som er svært alvorlig. Nå forstår jeg ikke hvilken kontakt du snakker om, er det arbeidskontrakten eller har du skrevet under på en kontrakt i forbindelse med underslaget der du tilstår ett høyere underslag? 

Anonymkode: 3db35...20d

Matvarer, det var vel jeg fikk problemer med å komme meg på jobb og ble nesten 500,- en vei, jeg fikk en syk far med kreft og det var grunnen til jeg kom tilbake hjem, å da jobbet jeg litt for å tjene de tilbake, men så har det vært dårlig arbeidsmiljø/kultur, som fikk meg til å gi faen en periode, jeg skulle jo si opp så hadde jo to uker igjen. Men hvordan de større ansatte på jobben er mot oss som er liksom slaver i jobben, fikk jeg egt bare irritert og lei, det var vel slik at kunden egt angret på 2 ting å isteden for å legge det tilbake jeg ga f å bare lot kunden ta det med seg. Og gitt bort noen handle vågner med varer. Ikke noe som helst til meg selv. 

jeg snakker om underslag kontrakt på 100.000 kr, de påstår det er 100.000kr men det stemmer ikke. Alt dette skjedde i en liten tidsperiode bare. Kan ikke ha vært varer til mer en 10-15.000

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...