AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #1 Skrevet 16. april 2022 Jeg har en staff på for. Her skal oppdretter ha 3 kull. Og jeg skal få 1000 lapp pr valp. Oppdretter skal kjøpe foret di 3 siste ukene før fødsel, og frem til valpene er ute av hus. ormkur, og vaksinering av valpene. Kostnader, dressurkurs, mat, dyrlege og vaksinering, og vetrener utgifter betaler jeg. Hva med dere? jeg skal også ha valpene hjemme hos meg. For ikke noe for og ha valpene hjemme. Men det skal ikke koste meg noe og ha dem her. Hvordan er deres forvert avtale? Og fikk dere bli med på parring, om hunden ble insaminert, hvordan gikk det for seg? Og hvordan hund har dere og dra vilket år? Min er 2020 modell. Anonymkode: 16064...f7d
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #2 Skrevet 16. april 2022 Vår avtale fra januar 2021 er at oppdretter kan ha tre kull eller at avtalen gjelder til hunden er fem år. Oppdretter betaler alt i forbindelse med røntgen og øyelysing. Når (om) hun skal parres skal oppdretter ha henne akkurat i den perioden før hun er hos oss frem til rett før fødsel, så er hun hos oppdretter til valpene flytter. Vi får ingenting pr valp, forventer heller ikke det Men vi har en muntlig avtale om å kunne kjøpe en mulig tispevalp til en rimelig penge for å ha mor og datter sammen. Anonymkode: 85aaa...679 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #3 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vår avtale fra januar 2021 er at oppdretter kan ha tre kull eller at avtalen gjelder til hunden er fem år. Oppdretter betaler alt i forbindelse med røntgen og øyelysing. Når (om) hun skal parres skal oppdretter ha henne akkurat i den perioden før hun er hos oss frem til rett før fødsel, så er hun hos oppdretter til valpene flytter. Vi får ingenting pr valp, forventer heller ikke det Men vi har en muntlig avtale om å kunne kjøpe en mulig tispevalp til en rimelig penge for å ha mor og datter sammen. Anonymkode: 85aaa...679 Hva var grunnen til at du ønsket og være forvert? Det er vanlig og få en symbolsk sum når oppdretter selger valpene. Skal tisspen sterilisere etter den har fått di tre kullene? Det har jeg skrevet under på 😀 Anonymkode: 16064...f7d
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #4 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hva var grunnen til at du ønsket og være forvert? Det er vanlig og få en symbolsk sum når oppdretter selger valpene. Skal tisspen sterilisere etter den har fått di tre kullene? Det har jeg skrevet under på 😀 Anonymkode: 16064...f7d Vi stod på venteliste for å kjøpe valp, og fikk tilbudet om å få henne på fôr kontra å vente på neste kull. Så vi hoppet i det. Hun skal ikke steriliseres når avtalen opphører, med mindre det er et medisinsk behov for det. Det er en finsk lapphund forresten Anonymkode: 85aaa...679 1
h/k Skrevet 16. april 2022 #5 Skrevet 16. april 2022 Det vanlige er gratis hund og to kull eller ett kull og halv pris. Oppdretter dekker alt med kullet og forsikring og har tispa hos seg når den får valper. Noe annet enn dette er utnytting av forvert og grådighet. 4 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #6 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har en staff på for. Her skal oppdretter ha 3 kull. Og jeg skal få 1000 lapp pr valp. Oppdretter skal kjøpe foret di 3 siste ukene før fødsel, og frem til valpene er ute av hus. ormkur, og vaksinering av valpene. Kostnader, dressurkurs, mat, dyrlege og vaksinering, og vetrener utgifter betaler jeg. Hva med dere? jeg skal også ha valpene hjemme hos meg. For ikke noe for og ha valpene hjemme. Men det skal ikke koste meg noe og ha dem her. Hvordan er deres forvert avtale? Og fikk dere bli med på parring, om hunden ble insaminert, hvordan gikk det for seg? Og hvordan hund har dere og dra vilket år? Min er 2020 modell. Anonymkode: 16064...f7d Aldeles hinsides avtale! Du skal ha jobben, "oppdretter" nesten all inntekt? Anonymkode: 0ad33...21f 6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #7 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva var grunnen til at du ønsket og være forvert? Det er vanlig og få en symbolsk sum når oppdretter selger valpene. Skal tisspen sterilisere etter den har fått di tre kullene? Det har jeg skrevet under på 😀 Anonymkode: 16064...f7d Hvilke avtaler er det dere skriver under på?! Tre kull er MYE! Og det er ikke lov å sterilisere tispe i Norge med mindre det er en medisinsk grunn til det, så denne avtalen er ulovlig. Dette er bare noe oppdretter har skrevet inn i avtalen for å hindre dere i å få flere kull på hunden senere, for her er det kun oppdretter som skal tjene penger. Mange varsellamper her…! Anonymkode: 14793...b07 5 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #8 Skrevet 17. april 2022 Våre forverter får hundene gratis etter to kull. Vi tar alle vetrinærkostnader. Vi henter tispa når det er løpetid og har den noen dager for parring (tar alle kostnader med reise osv) og har henne hjemme hos oss fra en uke før termin til siste valp flytter. Forvert får ingen betaling for det, men ender jo opp med en hund til 25k nesten gratis. Ingen restriksjoner på om hun kan brukes videre i avl bortsett fra helsemessig og at hun ikke skal brukes til blandingsavl. Anonymkode: aa7da...fc3 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #9 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Våre forverter får hundene gratis etter to kull. Vi tar alle vetrinærkostnader. Vi henter tispa når det er løpetid og har den noen dager for parring (tar alle kostnader med reise osv) og har henne hjemme hos oss fra en uke før termin til siste valp flytter. Forvert får ingen betaling for det, men ender jo opp med en hund til 25k nesten gratis. Ingen restriksjoner på om hun kan brukes videre i avl bortsett fra helsemessig og at hun ikke skal brukes til blandingsavl. Anonymkode: aa7da...fc3 Dette tenker jeg er en helt ok avtale. Anonymkode: 14793...b07 2
Pippi Lotta Skrevet 17. april 2022 #10 Skrevet 17. april 2022 Jeg forstår ikke at noen tør å ha hund på for, det må være så skummelt å bli glad i hunden men gå i årevis å vite at krangler du med hundens eier så får du ikke se den igjen. Har hørt flere fæle historier om grådige opprettere som driver rovdrift på tispa og «eiere» som ikke har noen mulighet til å beskyte hunden «sin». For all del forstår at man tar en sjanse og for mange går det jo bra, men jeg hadde aldri tørt dette selv! 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #11 Skrevet 17. april 2022 Er det ikke vanlig at eiet betaler veterinærutgifter? Min gjør det. Men jeg betaler mat selv,samt evt dressurkurs ol. som jeg ønsker. Anonymkode: 2b877...b92 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #12 Skrevet 17. april 2022 Pippi Lotta skrev (6 timer siden): Jeg forstår ikke at noen tør å ha hund på for, det må være så skummelt å bli glad i hunden men gå i årevis å vite at krangler du med hundens eier så får du ikke se den igjen. Har hørt flere fæle historier om grådige opprettere som driver rovdrift på tispa og «eiere» som ikke har noen mulighet til å beskyte hunden «sin». For all del forstår at man tar en sjanse og for mange går det jo bra, men jeg hadde aldri tørt dette selv! Jepp. Dette skjedde med en venninne av meg, hatt hunden i fem år og tvunget til å gi den tilbake til oppdretter. Anonymkode: 2cf44...766 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #13 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Dette tenker jeg er en helt ok avtale. Anonymkode: 14793...b07 Vetrenær kostnader i forbindelse med drektigheten, eller til vanlig? Anonymkode: 16064...f7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå