AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #1 Skrevet 16. april 2022 Ja, er det? Virker som det er en del som har fordommer mot de som bor på Oslo vest og i Bærum, eller blærum som jeg ser en gjenganger her. En annen gjenganger her i diverse tråder her er at de "bare er opptatte av karriere på Oslo vest og skaper masse press på barna" mens på Oslo øst så er det "kjærlige familier som gjerne passer på og inviterer andre, hvor det er hyggelig og fellesskap" Snur man det fra oppdragelse, til skoler osv så er det gjerne kjempedårlig skoler på Oslo øst, og små bra skoler på Oslo vest. Er det mange fattige og misunnelige her som bor på dårlige steder i Oslo, som egentlig vil bo i Oslo vest og Bærumsområdene? Anonymkode: 7ca03...50e 1
Gjest Adobyen Skrevet 16. april 2022 #2 Skrevet 16. april 2022 Her har jo alle et felles ansvar. Behandle de andre slik du selv ønsker å bli behandlet osv. Noen skryter av sin egen vellykkethet. Det er greit nok. Det er ikke greit å skryte av seg selv mens man samtidig kommer med nedlatende ord og stikk mot de som er mindre heldige. Dette gjelder hele landet, for det er større enn Osloområdet. Dessuten så ser jeg flere tråder med mobbing og hets av syke, gamle, fattige og de som ellers har falt utenfor. Det er ikke den samme mengde innlegg mot de som har høy inntekt og formue.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #3 Skrevet 16. april 2022 Viktigere med kjærlighet enn å bli kjørt til barnehagen i en Tesla for å si det sånn. Anonymkode: 1710a...715
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #4 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Viktigere med kjærlighet enn å bli kjørt til barnehagen i en Tesla for å si det sånn. Anonymkode: 1710a...715 Er ikke det både trygghet og kjærlighet da? Anonymkode: 7ca03...50e 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #5 Skrevet 16. april 2022 Troll. Jeg er fra Bærum og har ikke lagt merke til dette på kg. Adressen sier ikke noe om hvem du er, det finnes masse fine steder i hele Norge uten at det må være dyrt. Jeg bor her fordi jeg er vokst opp her, har familie og hele nettverket mitt her og derfor trives jeg her og det var «lettvint» å bosette seg i det området som jeg er vokst opp og har familie. Anonymkode: 64eed...5af 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #6 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Troll. Jeg er fra Bærum og har ikke lagt merke til dette på kg. Adressen sier ikke noe om hvem du er, det finnes masse fine steder i hele Norge uten at det må være dyrt. Jeg bor her fordi jeg er vokst opp her, har familie og hele nettverket mitt her og derfor trives jeg her og det var «lettvint» å bosette seg i det området som jeg er vokst opp og har familie. Anonymkode: 64eed...5af Du ser nå bare kommentaren over din, hva slags fordommer folk har.. Tesla i Bærum osv.. Ikke kjærlighet.... Anonymkode: 7ca03...50e 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #7 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ja, er det? Virker som det er en del som har fordommer mot de som bor på Oslo vest og i Bærum, eller blærum som jeg ser en gjenganger her. En annen gjenganger her i diverse tråder her er at de "bare er opptatte av karriere på Oslo vest og skaper masse press på barna" mens på Oslo øst så er det "kjærlige familier som gjerne passer på og inviterer andre, hvor det er hyggelig og fellesskap" Snur man det fra oppdragelse, til skoler osv så er det gjerne kjempedårlig skoler på Oslo øst, og små bra skoler på Oslo vest. Er det mange fattige og misunnelige her som bor på dårlige steder i Oslo, som egentlig vil bo i Oslo vest og Bærumsområdene? Anonymkode: 7ca03...50e Nei si det du. Innlegget ditt oser jo av årsaken til hvorfor Anonymkode: 24914...e18
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #8 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Viktigere med kjærlighet enn å bli kjørt til barnehagen i en Tesla for å si det sånn. Anonymkode: 1710a...715 Er det noen motsetning mellom å kjøre Tesla og å gi kjærlighet til barna? Anonymkode: edd37...7ad 2
Embla Othea Skrevet 16. april 2022 #9 Skrevet 16. april 2022 Uføre og psykisk syke får kjørt seg mer, spør du meg 🤷♀️ 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #10 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det noen motsetning mellom å kjøre Tesla og å gi kjærlighet til barna? Anonymkode: edd37...7ad Tesla er jo den nye folkevogna. Null status. Anonymkode: 00210...fe7 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #11 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, er det? Virker som det er en del som har fordommer mot de som bor på Oslo vest og i Bærum, eller blærum som jeg ser en gjenganger her. En annen gjenganger her i diverse tråder her er at de "bare er opptatte av karriere på Oslo vest og skaper masse press på barna" mens på Oslo øst så er det "kjærlige familier som gjerne passer på og inviterer andre, hvor det er hyggelig og fellesskap" Snur man det fra oppdragelse, til skoler osv så er det gjerne kjempedårlig skoler på Oslo øst, og små bra skoler på Oslo vest. Er det mange fattige og misunnelige her som bor på dårlige steder i Oslo, som egentlig vil bo i Oslo vest og Bærumsområdene? Anonymkode: 7ca03...50e Jeg bor på østkanten og stortrives. Samtidig tjener jeg godt over snittet, så fattig er det ingen som kan kalle meg (tjener rundt 2 mill). Mannen min tjener noe mindre enn meg, han hadde vel rundt 1,5 i fjor. Vi er innflyttere, så hadde ikke så sterke meninger om hvor vi ville bo, og endte da altså opp her på østkanten - groruddalen attpåtil, og vi har ingen planer om å flytte vestover. du snakker om fordommer, TS, men det å anta at vi som ikke bor på vestkanten er fattige - det er fordomsfullt det Anonymkode: acbd4...878 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #12 Skrevet 17. april 2022 Tesla er en ganske ordinær bil, og masse folk på vestkanten og i Bærum som ikke har penger. Kostet jo ikke stor de fleste steder der heller for 20 år siden. Anonymkode: df2ec...ee6 1
sicario Skrevet 17. april 2022 #13 Skrevet 17. april 2022 Jeg er i fra Oslo og har bodd både øst, sentralt og vest. Alle fordommene har sitt utspring fra noe, og man får dem lett bekreftet for å si det slik.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #14 Skrevet 17. april 2022 Er nok en god grunn til at dere har set ryktet dere har, hovne men AnonymBruker skrev (På 16.4.2022 den 16.20): Viktigere med kjærlighet enn å bli kjørt til barnehagen i en Tesla for å si det sånn. Anonymkode: 1710a...715 Er Teslar i Trøgstad tilogmed 😆 Anonymkode: 84bab...e69
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #15 Skrevet 17. april 2022 Fordommer og hat er noe som skjerm ot alle steder i Norge. Anonymkode: b9021...d0c
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #16 Skrevet 17. april 2022 Jeg ville ikke ha bodd i Bærum, selv om jeg har god råd og ikke hadde hatt noen problemer med boligmarkedet der. Det handler om hva slags verdier jeg vil at barna skal vokse opp med. Nå er ikke "Bærum" bare "Bærum", det er stor forskjell fra sted til sted. Men mitt inntrykk fra vennefamilier med barn på skolene der er at det er mye mer materielt fokus enn her vi bor. Mye mer ubehagelig breial væremåte (som i innlegget ditt). Alt handler ikke om penger, og det er ikke alle som blir misunnelige på folk som viser frem pengene sine. Noen av oss kjenner bare på et mildt ubehag og at vi heller vil være et annet sted. Anonymkode: 6274c...56a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå