AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #1 Skrevet 16. april 2022 Jeg er ganske ny i jobben min, men jeg fant meg til rette med en gang. Jeg elsker jobben min og arbeidsplassen min. Likevel er det noe som skjedde som gjorde meg litt usikker. Vi snakket om planter på jobb og tema marijuana kom opp. Jeg nevnte at jeg visste om en fyr i utlandet som dyrket noen planter til eget bruk blant tomatplantene sine. Da spør avdelingsleder om jeg er en "bruker". Han sa det på en ganske "casual" måte, og jeg svarte bare nei, men jeg må innrømme at det var veldig ubehagelig at en av ledelsen direkte spurte meg foran mine kollegaer om jeg røyker noe som er ulovlig i Norge. Var det bare et vanlig spørsmål eller prøvde han å finne ut om en av de ansatte røykte dop på fritiden? Anonymkode: 5df96...a10
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #2 Skrevet 16. april 2022 Dette var nok et lite feiltrinn fra personens side jeg hadde latt gå. Jeg tror dette handler om at denne avdelingslederen har et litt sånn forhold enten til rusmiddelbruk eller bare frie diskusjoner og ikke tenkte på sin rolle som leder. Anonymkode: 75dca...2c2 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #3 Skrevet 16. april 2022 Hm. Ser du litt ut som en som røyker? Fått noen klager fra foreldre på noe? Er du litt for kompis med elevene? Er du trygg i voksenrollen? Mye syk/fravær fra jobb? Det er nok en grunn til at du ble spurt. Anonymkode: 23d52...3de 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #4 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dette var nok et lite feiltrinn fra personens side jeg hadde latt gå. Jeg tror dette handler om at denne avdelingslederen har et litt sånn forhold enten til rusmiddelbruk eller bare frie diskusjoner og ikke tenkte på sin rolle som leder. Anonymkode: 75dca...2c2 Jeg har ikke noen negative tanker om voksne som bruker marijuana i moderate mengder. Det kan godt være at han tenker på samme måte, men jeg er nylig ansatt på en arbeidsplass, og han har mye makt på skolen. Jeg ble bekymret fordi jeg vil ikke bli mistenkt for narkotikabruk. Anonymkode: 5df96...a10
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #5 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hm. Ser du litt ut som en som røyker? Fått noen klager fra foreldre på noe? Er du litt for kompis med elevene? Er du trygg i voksenrollen? Mye syk/fravær fra jobb? Det er nok en grunn til at du ble spurt. Anonymkode: 23d52...3de Nei, det ser ikke ut som jeg røyker. Jeg har aldri fått klager, og det eneste fraværet mitt var på grunn av Covid. Anonymkode: 5df96...a10 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #6 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det ser ikke ut som jeg røyker. Jeg har aldri fått klager, og det eneste fraværet mitt var på grunn av Covid. Anonymkode: 5df96...a10 Hm. Veldig rart. Jeg jobber selv som leder på en skole, og jeg skal love deg: hadde jeg «tilfeldigvis» spurt en lærer om hen røyker marihuana så hadde det vært en grunn til at jeg hadde spurt om det! Anonymkode: 23d52...3de 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #7 Skrevet 16. april 2022 Hvor gammel er du, og fremstår du som en trygg, tydelig voksen for elevene? Anonymkode: 23d52...3de
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #8 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Vi snakket om planter på jobb og tema marijuana kom opp. Jeg nevnte at jeg visste om en fyr i utlandet som dyrket noen planter til eget bruk blant tomatplantene sine. Hvorfor i all verden nevnte du dette på jobb som lærer? Slikt snakker man bare ikke om på den måten. Må si jeg betviler din vurderingsevne. Anonymkode: 5f893...764 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #9 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor i all verden nevnte du dette på jobb som lærer? Slikt snakker man bare ikke om på den måten. Må si jeg betviler din vurderingsevne. Anonymkode: 5f893...764 Jeg nevnte ikke det til elevene. Det var på arbeidsværelse med noen kollegaer. Er det ulovlig for meg å vite om noen som røyker marijuana? Hva skal jeg gjøre? Ringe politiet i vedkommendes land og fortelle dem at en 55 år gammel mann med revmatisme dyrker et par marijuanaplanter i drivhuseet sitt til eget bruk? Anonymkode: 5df96...a10
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #10 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvor gammel er du, og fremstår du som en trygg, tydelig voksen for elevene? Anonymkode: 23d52...3de Ja, jeg er en trygg voksen. Jeg er i slutten av 20-årene. Jeg er godt utdannet, og jeg kler og ter meg voksent. Jeg har gode relasjoner til både elever og ansatte, og jeg er generelt godt likt. Jeg ser ikke ut som noe "dophue". Anonymkode: 5df96...a10
Akryl Skrevet 16. april 2022 #11 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er ganske ny i jobben min, men jeg fant meg til rette med en gang. Jeg elsker jobben min og arbeidsplassen min. Likevel er det noe som skjedde som gjorde meg litt usikker. Vi snakket om planter på jobb og tema marijuana kom opp. Jeg nevnte at jeg visste om en fyr i utlandet som dyrket noen planter til eget bruk blant tomatplantene sine. Da spør avdelingsleder om jeg er en "bruker". Han sa det på en ganske "casual" måte, og jeg svarte bare nei, men jeg må innrømme at det var veldig ubehagelig at en av ledelsen direkte spurte meg foran mine kollegaer om jeg røyker noe som er ulovlig i Norge. Var det bare et vanlig spørsmål eller prøvde han å finne ut om en av de ansatte røykte dop på fritiden? Anonymkode: 5df96...a10 Bare glem episoden. Det hender jeg sier noen ting til kollegaer og mine ansatte, som jeg i etterkant tenker jeg ikke burde sagt. Sånn er noen mennesker. Avdelingslederen har sikkert glemt hele episode. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå