AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #1 Del Skrevet 16. april 2022 Det finnes så utrolig mange kalkulasjoner på nettsider og apper. Noen vil at jeg skal spise 1200 kalorier for å nå vektmålet, og det er jo så utrolig lite at jeg mister motet før jeg allerede har begynt. Jeg fant tilslutt en hvor det varierer fra ukedag til ukedag, mellom 1600-2600. Da skal jeg gå ned i vekt, men må bruke lenger tid. Jeg er rundt 115 kilo og 167 cm høy. Hvor mange kalorier spiser dere og hvor lang tid regner dere med å bruke til deres mål? Anonymkode: c5bfc...1ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 16. april 2022 #2 Del Skrevet 16. april 2022 Skal ned 10-15 kg. Vedlikeholdsinntaket mitt er ca. 2500 kcal - har et kalorivindu på ca. 1500-1800 kcal. Er i underskudd på ca. 7000 kcal i uka - derfor en uke på 1-1,5 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #3 Del Skrevet 16. april 2022 Jeg ligger på mellom 1600 og 1700 kalorier daglig for å gå ned i vekt, skal "bare" ned 10 kg så stresser ikke med å gå ned alt for fort, så går ned 1/2 kg i uken 🙂 Anonymkode: 1c560...5a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #4 Del Skrevet 16. april 2022 Hvis du veier rundt 115 kg så trenger du vel ca 3000 dagen. Jeg tror jeg ville prøvd meg på 1800-2000 dagen hvis jeg var deg Anonymkode: cd71c...2b1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 16. april 2022 #5 Del Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis du veier rundt 115 kg så trenger du vel ca 3000 dagen. Jeg tror jeg ville prøvd meg på 1800-2000 dagen hvis jeg var deg Anonymkode: cd71c...2b1 Enig, 1200 er altfor lite... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #6 Del Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis du veier rundt 115 kg så trenger du vel ca 3000 dagen. Jeg tror jeg ville prøvd meg på 1800-2000 dagen hvis jeg var deg Anonymkode: cd71c...2b1 Embla Othea skrev (3 minutter siden): Enig, 1200 er altfor lite... Hvis dere leser innlegget mitt så skriver jeg jo at jeg ikke vil følge den på 1200 fordi det er for lite, men har funnet en som varierer mellom 1600-2400 i løpet av ukedagene. Anonymkode: c5bfc...1ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 16. april 2022 #7 Del Skrevet 16. april 2022 Ikke stol på kalkulasjoner og apper. 1200 er lite, du kan miste motivasjon, sprekke og også gå ned i forbrenning. Det finnes egentlig ikke noe fasitsvar, så prøv deg frem. Hva med og legge deg på 1500- 1800 og vei deg etter et par uker? Da ser du om det er passende. Det er bedre og bruke litt tid på og komme i mål, enn og ikke komme i mål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 16. april 2022 #8 Del Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis dere leser innlegget mitt så skriver jeg jo at jeg ikke vil følge den på 1200 fordi det er for lite, men har funnet en som varierer mellom 1600-2400 i løpet av ukedagene. Anonymkode: c5bfc...1ee Bruk den da. Prøv det et par uker, så ser du om det passer for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #9 Del Skrevet 16. april 2022 2000 ville jeg lagt meg på om jeg var deg. Så kan du heller redusere etter hvert. Anonymkode: 31449...7f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #10 Del Skrevet 16. april 2022 Ligger på 1800 kalorier ca. Skal ned ca 10 kilo, mål rundt 2 - 3 måneder. Anonymkode: ee688...838 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #11 Del Skrevet 16. april 2022 Rundt 1500-2000. De dagene jeg spiser mer, forbrenner jeg også en del gjennom trening (går og svømmer). Jeg har gått ned 8 kilo på to og en halv måned (fra 79 til 71). Skal helst ned rundt 8kg til. Synes 1200 høres alt for lite ut nesten uansett. Finn noe du kan legge deg på og se om det funker. Om det ikke funker på et par uker, spis litt mindre neste uke. Anonymkode: 03361...d53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #12 Del Skrevet 16. april 2022 Prøver å komme meg opp i 1500-1800 kcal. Men ender som regel på en del mindre. Anonymkode: 4d4ad...6c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 16. april 2022 #13 Del Skrevet 16. april 2022 (endret) Tråden er ryddet for daglig kaloriinntak under 1200 og helseskadelig innhold. - Matas, mod. Endret 16. april 2022 av Matas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #14 Del Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (På 16.4.2022 den 14.36): Det finnes så utrolig mange kalkulasjoner på nettsider og apper. Noen vil at jeg skal spise 1200 kalorier for å nå vektmålet, og det er jo så utrolig lite at jeg mister motet før jeg allerede har begynt. Jeg fant tilslutt en hvor det varierer fra ukedag til ukedag, mellom 1600-2600. Da skal jeg gå ned i vekt, men må bruke lenger tid. Jeg er rundt 115 kilo og 167 cm høy. Hvor mange kalorier spiser dere og hvor lang tid regner dere med å bruke til deres mål? Anonymkode: c5bfc...1ee Jeg spiser mellom 1400-2000, i snitt ca 1700 kalorier per dag. På denne måten vedlikeholder jeg en vekt på 60 kilo. Jeg er 167 cm høy. Anonymkode: 05d53...e57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #15 Del Skrevet 17. april 2022 Jeg følger med på sånn ca hva jeg forbrenner i løpet av dagen, og det er oftest mellom 2800-3300 kcal, så jeg prøver å holde meg på rundt 1800kcal i ukedagene også blir det gjerne litt ekstra i helgen. Lifesum sier 18-1900 kalorier på meg. Veier 93kg😊 Anonymkode: 3085e...2c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #16 Del Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (På 4/16/2022 den 14.36): Det finnes så utrolig mange kalkulasjoner på nettsider og apper. Noen vil at jeg skal spise 1200 kalorier for å nå vektmålet, og det er jo så utrolig lite at jeg mister motet før jeg allerede har begynt. Jeg fant tilslutt en hvor det varierer fra ukedag til ukedag, mellom 1600-2600. Da skal jeg gå ned i vekt, men må bruke lenger tid. Jeg er rundt 115 kilo og 167 cm høy. Hvor mange kalorier spiser dere og hvor lang tid regner dere med å bruke til deres mål? Anonymkode: c5bfc...1ee Det nytter ikke å spise 2600 noen dager hvertfall. Da går man opp i vekt. 1200 er ikke noe problem når man har vent seg til det, men er overgangen brå så vil det bli en del søtsug og abstinens. Ikke sikkert det er riktig for deg. Ved å gå straks til 1200 har du heller ikke mer verktøy i sekken for du brukte da opp alle med en gang. Etter å ha erfart litt så er det to hindre ved vektnedgang: søtsuget og deretter mengde mat. Kanskje du bør fokusere på å bli kvitt søtsuget først. Som trinn 1. Dvs kutte alle søtsaker, kaker, søt drikke etc, men spis vanlige måltider. Ikke spis mellom måltidene. Spis kveldsmat, så blir ikke suget så ille. Trinn 2 er å velge sunnere alternativer, konsentrere deg om å ha mye grønnsaker og rent kjøtt/ fisk på tallerkenen. Trinn3 kan være å telle kalorier. Da er heller ikke oppgaven så vanskelig i og med at du har fokusert på sunne varer en stund. Mer aktivitet bør være et mål hver dag. En form for trening med pulsøkning. Det er viktigere at du oppnår pulsøkning enn at treningen varer så lenge. Og at er bedre enn ingenting. Ha et mål. Tur, trene etter video etc i en viss til. Alt etter hva som passer. 20 min kan duge for trening. 1 t bra for tur. Alt over er bonus. Noen ganger blir man demotivert. Jeg har skrevet et notat til meg selv med bilde. Om husk at det aldri er for sent å snu om man går på en smell. Hvor ulykkelig jeg var som overvektig. Hvor mye innsats jeg har gjort. Og at søtsuget forsvinner om man ikke inntar noe søtt. Det gjør faktisk det. Så har jeg lagt ved et bilde av sånn jeg ikke vil se ut. Jeg klarte det for å ha det sagt. Å gå ned mye. Har gått opp noe som resultat av å ikke kunne bevege meg noe særlig de siste to år pga skader. Så minner deg på tabben jeg gjorde; i min iver etter å trene og gå raskt ned så ble treningen for hard og for belastende. Det påløp endel fysiske skader på rygg og knær. Løping og hard styrke er ikke for alle. Som nevnt så er det viktigste å oppnå pulsøkning og å være i mest mulig aktivitet i løpet av dagen. Min favorittaktivitet er 30 min elipsemaskin. Det går rolig og lite belastende for seg, men pulsøkningen kommer likevel. Ikke til maks selvsagt men nok. Anonymkode: 04b57...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #17 Del Skrevet 18. april 2022 Ca 2000 tror jeg Anonymkode: 169b8...895 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #18 Del Skrevet 18. april 2022 Når du veier såpass mye tror jeg at jeg ville ventet litt med kaloritelling. Du bør heller bare kutte litt i det du allerede spiser. Feks ikke småspise mellom måltidene og kun en posjon middag i starten. Evt også kutte ut alle flytende kalorier. Så kan du heller spare kaloritelling til du ikke lenger går ned i vekt på denne metoden. Anonymkode: 1ba9f...686 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #19 Del Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det nytter ikke å spise 2600 noen dager hvertfall. Da går man opp i vekt. 1200 er ikke noe problem når man har vent seg til det, men er overgangen brå så vil det bli en del søtsug og abstinens. Ikke sikkert det er riktig for deg. Ved å gå straks til 1200 har du heller ikke mer verktøy i sekken for du brukte da opp alle med en gang. Etter å ha erfart litt så er det to hindre ved vektnedgang: søtsuget og deretter mengde mat. Kanskje du bør fokusere på å bli kvitt søtsuget først. Som trinn 1. Dvs kutte alle søtsaker, kaker, søt drikke etc, men spis vanlige måltider. Ikke spis mellom måltidene. Spis kveldsmat, så blir ikke suget så ille. Trinn 2 er å velge sunnere alternativer, konsentrere deg om å ha mye grønnsaker og rent kjøtt/ fisk på tallerkenen. Trinn3 kan være å telle kalorier. Da er heller ikke oppgaven så vanskelig i og med at du har fokusert på sunne varer en stund. Mer aktivitet bør være et mål hver dag. En form for trening med pulsøkning. Det er viktigere at du oppnår pulsøkning enn at treningen varer så lenge. Og at er bedre enn ingenting. Ha et mål. Tur, trene etter video etc i en viss til. Alt etter hva som passer. 20 min kan duge for trening. 1 t bra for tur. Alt over er bonus. Noen ganger blir man demotivert. Jeg har skrevet et notat til meg selv med bilde. Om husk at det aldri er for sent å snu om man går på en smell. Hvor ulykkelig jeg var som overvektig. Hvor mye innsats jeg har gjort. Og at søtsuget forsvinner om man ikke inntar noe søtt. Det gjør faktisk det. Så har jeg lagt ved et bilde av sånn jeg ikke vil se ut. Jeg klarte det for å ha det sagt. Å gå ned mye. Har gått opp noe som resultat av å ikke kunne bevege meg noe særlig de siste to år pga skader. Så minner deg på tabben jeg gjorde; i min iver etter å trene og gå raskt ned så ble treningen for hard og for belastende. Det påløp endel fysiske skader på rygg og knær. Løping og hard styrke er ikke for alle. Som nevnt så er det viktigste å oppnå pulsøkning og å være i mest mulig aktivitet i løpet av dagen. Min favorittaktivitet er 30 min elipsemaskin. Det går rolig og lite belastende for seg, men pulsøkningen kommer likevel. Ikke til maks selvsagt men nok. Anonymkode: 04b57...f8c I snitt blir det ca 2000 kcal til dagen. Anonymkode: c5bfc...1ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andioop777 Skrevet 19. april 2022 #20 Del Skrevet 19. april 2022 1500 kcal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå