Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så det har antageligvis kommet dit til at jeg og mannen skal skilles.

Mannen mener vi kan bo sammen som romkamerater, siden vi har en 5 måneder gammel sønn sammen. Men han vil jo da begynne å leve som han er singel, og det vil garantert skape mer konflikter mellom oss som er verre for sønnen vår, enn det å ha skilte foreldre.

Så spørsmålet mitt er, hvor begynner man? Hva gjør man? Jeg eier 35% av boligen vi bor i, men har ikke økonomisk kapasitet til å kjøpe ut mannen.

Anonymkode: 46214...e86

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bestill mekling på familievernkontoret, dere trenger meklingsattest. Få takst på leiligheten og undersøk med banken om en av dere kan kjøpe ut den andre - alternativt kontakt megler for å avtale salg. Finn nye steder å bo. Bli enige om samvær. Søk på stønader, inkludert ekstra barnetrygd. 

Anonymkode: f3fc3...2fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bo sammen som romkamerater! Takst, sjekk hvor mye lån du får med husbanken. Og der begyner du.

Anonymkode: f83a5...191

Skrevet

Bestill time til mekling, kontakt banken for rådgivningstime. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, dere kan ikke bo sammen som romkamerater. Dere må ha bodd fra hverandre i separasjonstiden (ikke nødvendigvis hele, men det skal være tydelig at dere ikke fortsetter samlivet).

Så det er både et praktisk og selvsagt et emosjonelt problem. Dere trenger å komme dere videre, og det gjør man ikke når man ser eksen hver dag.

Du begynner med å signere separasjonsdokumenter, så må du tenke på hvor du vil bo og hvordan økonomien blir.

Anonymkode: 37727...a2f

AnonymBruker
Skrevet

I tillegg til det juridiske med å bo sammen i separasjonstiden, så tenk så fælt å bo sammen når han skal på date 😱

Og tenk så vanskelig for ungene å skjønne at det er slutt. Ja, faktisk litt vanskelig for dere også.

Anonymkode: 1b947...75b

AnonymBruker
Skrevet

Hvem gifter seg i disse dager? o_0 

Anonymkode: b8b9f...195

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...