AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #1 Skrevet 16. april 2022 Det er jo en av de fineste byene som fins, men så leser jeg i mange tråder her at mange syns Paris er et shit hole. Mulig jeg har gode opplevelser siden jeg snakker fransk, men jeg vet om folk som ikke kan et ord fransk som likevel har 0 problemer med å reise til Paris, de fleste snakker engelsk. Hva er det å ikke like? God mat, fin arkitektur, hyggelige folk, god shopping, mye å finne på. Sitte på cafe og spise croissant og drikke god kaffe, kjøre båt langs Seinen ❤️ Champagne og nydelig mat. Jeg stortrives i Paris. ELSKER Frankrike generelt, er det beste ferielandet i hele verden. Anonymkode: f1fcd...c1c 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #2 Skrevet 16. april 2022 Tja. Jeg har bare vært der to ganger, til sammen ca to uker, og det er ikke en by jeg liker spesielt godt. Jeg synes byen bærer preg av store menger småkriminelle og pågående innvandrere, den er skitten, folk er generelt aggressive og stressa og veldig utseendefokuserte/opptatt av status. Jeg ser at det er fin arkitektur og natur og kultur, men det er ikke en by jeg føler meg trygg i. Den minner meg egentlig litt om Roma. Anonymkode: 88e39...935 15 1 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #3 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tja. Jeg har bare vært der to ganger, til sammen ca to uker, og det er ikke en by jeg liker spesielt godt. Jeg synes byen bærer preg av store menger småkriminelle og pågående innvandrere, den er skitten, folk er generelt aggressive og stressa og veldig utseendefokuserte/opptatt av status. Jeg ser at det er fin arkitektur og natur og kultur, men det er ikke en by jeg føler meg trygg i. Den minner meg egentlig litt om Roma. Anonymkode: 88e39...935 Hvor i Paris har du vært? Jeg opplever aldri dette, syns folk er chill og hyggelige. Sist var jeg i St. Germain, veldig hyggelig bydel. Lukter godt i alle butikker, restauranter osv. Ikke kuk-ost som det ofte gjør på t-banen i Oslo. Anonymkode: f1fcd...c1c 7
clyde Skrevet 16. april 2022 #4 Skrevet 16. april 2022 Folk har vel ulik smak. Jeg synes Paris er OK, men foretrekker den Franske rivieraen.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #5 Skrevet 16. april 2022 Jeg har ikke vært i Paris siden 80-90 tallet men det jeg husker er at ingen snakket engelsk, heller ikke politiet. Da jeg var på interrail i 93 ble jeg og venninnen angrepet av noen gutter med springkniv som satte kniven mot magen min, og det ble en folkemengde på gaten og både taxisjåfører og politi kom til men politiet gjorde ingen verdens ting. Anonymkode: 90632...c97 3 1
Gjest ChaseDurer Skrevet 16. april 2022 #6 Skrevet 16. april 2022 Jeg har bodd i Paris, det var en fantastisk tid! Elsker alt ved byen, bare hyggelige folk
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #7 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor i Paris har du vært? Jeg opplever aldri dette, syns folk er chill og hyggelige. Sist var jeg i St. Germain, veldig hyggelig bydel. Lukter godt i alle butikker, restauranter osv. Ikke kuk-ost som det ofte gjør på t-banen i Oslo. Anonymkode: f1fcd...c1c Jeg har vært litt «overalt», var med min franske venninne. Ene gangen bodde vi på hotell ved les halles og i latinerkvarteret. Syns problemet er størst på metroen, faktisk. Mange som åpenlyst bærer kniv, dealer narkotika, setter sprøyter, høyrøsta og i psykisk ubalanse. Hadde med et barn ene gangen, hun ble livredd. Har vært de fleste andre hovedstedene i Europa og det er eneste stedet jeg har opplevd alt dette. Anonymkode: 88e39...935 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #8 Skrevet 16. april 2022 Det er en by med både positive og negative sider som alle andre steder. Jeg liker Paris godt. Anonymkode: 8eeb4...2ff 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #9 Skrevet 16. april 2022 Det er ingenting av interesse som skjer der. Det er grenser for lenge man gidde å "nyte" arkitektur. I New York og London skjer det interessante ting hele tiden. Man føler man er midt i smørøyet. I Paris føler man ofte at man kaster bort tiden. Anonymkode: 1fa12...6b6 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #10 Skrevet 16. april 2022 Jeg var i Paris tidlig på 2000 tallet, og hadde litt blandede opplevelser. Mye fint å se i Paris, var i toppen av Eiffeltårnet, i Notre Dame, Sacre Ceur (skrives nok ikke slik), Louvre, Pompidou, van Gogh museet +++. Champs Elysees var flott. Spiste på flere restauranter som jeg likte godt. Mye bra shopping. Det jeg ikke likte var visse shabby bydeler, med mye skitt, kriminalitet og åpenlys prostitusjon. Likte heller ikke metroen, hadde noen ekle opplever der, blant annet ble vi forsøkt ranet av en guttegjeng og deretter forfulgt og skremt av samme gjeng. Anonymkode: e7779...53e 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #11 Skrevet 16. april 2022 Paris har fått et enormt søppelproblem de siste årene og kriminaliteten har økt i takt med innvandringen, noen steder så ligner det mer på en by i Afrika eller Midt-Østen hvis man beveger seg utenom de typiske turiststiene. Anonymkode: 3faec...cc2 5 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #12 Skrevet 16. april 2022 Elsker alt ved Paris 😍 Hva er det å ikke elske? Anonymkode: 7352f...a86 3
Kjetil E Skrevet 16. april 2022 #13 Skrevet 16. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Endret 16. april 2022 av Kjetil E
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #14 Skrevet 16. april 2022 Folk har forskjellig smak og forskjellige opplevelser. Vær glad ikke alle skal til dit heller, det er mange nok som vil dit fra før. Anonymkode: 5997a...b4e
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #15 Skrevet 16. april 2022 Bare vært der om sommeren, men sykt skittent, luktende, utrolig varmt (særlig på metroen) og alle i serviceyrker var ekstremt frekke/overlegne/likegyldige i holdningen. Følte oss rett og slett lite velkommen uansett hvor vi dro eller hva vi gjorde. Anonymkode: e8c7e...678 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #16 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Syns problemet er størst på metroen, faktisk. Mange som åpenlyst bærer kniv, dealer narkotika, setter sprøyter, høyrøsta og i psykisk ubalanse. Hadde med et barn ene gangen, hun ble livredd. Har vært de fleste andre hovedstedene i Europa og det er eneste stedet jeg har opplevd alt dette. Anonymkode: 88e39...935 Dette er et like stort problem i Oslo.... Har vært i Paris selv, jeg vet frankrike sliter med mye innvandring pga kolonitiden. Men er en helt ok by. Mine favoritter er Roma, Barcelona og Berlin. Anonymkode: 2525c...08e 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #17 Skrevet 16. april 2022 Har vært i Paris et par ganger, og reiser nok ikke tilbake. Det er altfor mange turistfeller, for mange turister, for mange tiggere, gateselgere, tjuvrader osv. Det er utrolig irriterende at man ikke kan gå gatelangs uten å måtte slåss bort 10-20 afrikanere som tvinger armen din nesten utav ledd for å gi deg et "gratis" armbånd for å så yppe til slagsmål fordi du ikke betaler. Anonymkode: d9d7c...d94 6 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #18 Skrevet 16. april 2022 Innvandringen har gjort seg gjeldene der også dessverre. Men på 70- 80 tallet var det fint der. Anonymkode: 115e2...d15 6 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #19 Skrevet 16. april 2022 For meg var det mest en følelse, jeg følte meg ikke velkommen i Paris. Har gitt den to sjanser, aldri mer. Har vært flere andre steder i Frankrike jeg trives godt i (Normandie, Bretagne, Bordeaux, Rivieraen), men Paris vil jeg ikke til igjen. Trives godt i andre europeiske hovedsteder, som London, København, Lisboa, Athen og Ljubljana, for eksempel. Anonymkode: f2e5a...a54 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #20 Skrevet 16. april 2022 Det er litt det samme som den over meg skriver: det er en følelse. Jeg har vært i Paris 3 ganger, men den gir meg ikke den gode følelsen. Det kan være en blanding av flere ting: det har vært halvdårlig vær alle gangene jeg har vært der, jeg syntes servitører ol er sure (den ene gangen jeg var der var jeg gravid og kvalm. Servitøren kjeftet meg huden full fordi jeg ikke spiste opp maten, selv etter jeg sa det var fordi jeg var gravid (og det var ikke sånn at jeg bare satt og pirket i maten)). Så en følelse av uvennlighet kanskje? Jeg forstår litt fransk fordi jeg hadde det på skolen- uten at det hjalp på vennlighetheten. Jeg føler meg 100 ganger mer hjemme i London f.eks. Italia og Frankrike er kanskje de landene jeg har følt meg minst vel i av alle land i verden jeg har besøkt. Jeg er mye mer glad i f.eks Spania, Kroatia og Hellas (for å nevne noen land som ligger nærme). Kanskje det er stoltheten i Frankrike/Italia jeg misforstår som overlegenhet? Anonymkode: b7d04...98f 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå