Gå til innhold

Hvem mobber mest av jenter og gutter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror dere gutter mobber andre generelt mer enn jenter, eller omvendt? Holder på å skrive en oppgave som handler om mobbing. 

Anonymkode: 84278...0db

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jenter er mer kjent for å mobbe psykisk kontret fysisk (som gutter), altså via telefonen/sosiale medier. På mange måter vil jeg tro at psykisk mobbing er mye verre enn fysisk mobbing. Men, spiller ingen rolle om det er fysisk eller psykisk, mobbing er aldri greit. 
(Har aldri erfart mobbing selv, så bare en antagelse). 

Endret av FunnyBoy123
  • Liker 3
Skrevet

Mengde er vel irrelevant. Det er ikke akkurat en konkurranse om hvem som er verst.

Gutter og jenter mobber forskjellig og det er disse forskjellene du burde heller se nærmere på.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror dere gutter mobber andre generelt mer enn jenter, eller omvendt? Holder på å skrive en oppgave som handler om mobbing. 

Hva jeg tror, hva du tror, eller Turid på  Kvinneguiden tror har ingen betydning. Du må finne frem kilder før du kan underbygge det med. 

Anonymkode: 6e230...625

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gutter, etter min erfaring. Siden de fleste gutter er født uten empati og får ereksjon av å være mest mulig jævlig mot andre. Jeg ble slått og sparket og guttene lo ondskapsfullt mens de gjorde det, jeg var kanskje 7 år da de begynte. Sliter med PTSD i dag og er livredd guttebarn. Håper ingen i familien min får gutter for da tør ikke jeg møte de. Ville vært livredd for å bli slått, siden gutter elsker å slå og mobbe. 

Har også opplevd at menn har kommet med stygge kommentarer i voksen alder også har de ledd når jeg har begynt å gråte. Dette bekrefter jo at de fleste menn elsker å nedverdige kvinner. Jeg er sikker på at de som mobbet og slo meg er glade for at livet mitt er ødelagt, men sure fordi jeg ikke har tatt livet mitt. Jeg har opplevd at menn prøver p tvinge meg til å ta selvmord. Hvor sykt er ikke det? 

Misunner alle som ikke har angst for menn. Jeg har aldri opplevd at menn har vært greie mot meg, menn hater meg. Damer har vært greie mot meg stort sett. Ikke slått meg hvertfall. Synd at så mange menn er født onde :( 

Anonymkode: 7e7e3...6a0

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Gutter, etter min erfaring. Siden de fleste gutter er født uten empati og får ereksjon av å være mest mulig jævlig mot andre. Jeg ble slått og sparket og guttene lo ondskapsfullt mens de gjorde det, jeg var kanskje 7 år da de begynte. Sliter med PTSD i dag og er livredd guttebarn. Håper ingen i familien min får gutter for da tør ikke jeg møte de. Ville vært livredd for å bli slått, siden gutter elsker å slå og mobbe. 

Har også opplevd at menn har kommet med stygge kommentarer i voksen alder også har de ledd når jeg har begynt å gråte. Dette bekrefter jo at de fleste menn elsker å nedverdige kvinner. Jeg er sikker på at de som mobbet og slo meg er glade for at livet mitt er ødelagt, men sure fordi jeg ikke har tatt livet mitt. Jeg har opplevd at menn prøver p tvinge meg til å ta selvmord. Hvor sykt er ikke det? 

Misunner alle som ikke har angst for menn. Jeg har aldri opplevd at menn har vært greie mot meg, menn hater meg. Damer har vært greie mot meg stort sett. Ikke slått meg hvertfall. Synd at så mange menn er født onde :( 

Utrolig trist å høre. 

Selv om du føler at "alle" menn er onde og dumme, så må du ikke glemme at de aller fleste menn er snille og gode. Skjønner at du tenker som du gjør, men du kan ikke generalisere det og si at alle menn er født onde. Hvis du har en slik type holdning mot menn, vil kanskje menn oppfatte hatet og sinnet ditt mot menn mye fortere. Kanskje derfor mange menn ikke liker deg? pga holdningene dine mot menn. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner er nok verst, pga de er ekstremt flokkrelaterte og konforme.

Ikke uten grunn at noen bruker utrykker kvinner er kvinner verst...

Anonymkode: c6e90...9e0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Natterangler
Skrevet

Jeg tror de mobber like mye. Det blir sagt at jentemobbing er mer usynlig, men jeg mener at guttemobbing er enda mer usynlig. De voksne tror bare ikke at det er mobbing og at gutta ordner opp selv. Pranks, brøling og lekeslossing kan oppleves som mobbing for mange gutter som ikke tør å si ifra. Og grunnen for at de ikke tør å si i fra, er fordi det ikke anses som mobbing. 

AnonymBruker
Skrevet
FunnyBoy123 skrev (5 minutter siden):

Utrolig trist å høre. 

Selv om du føler at "alle" menn er onde og dumme, så må du ikke glemme at de aller fleste menn er snille og gode. Skjønner at du tenker som du gjør, men du kan ikke generalisere det og si at alle menn er født onde. Hvis du har en slik type holdning mot menn, vil kanskje menn oppfatte hatet og sinnet ditt mot menn mye fortere. Kanskje derfor mange menn ikke liker deg? pga holdningene dine mot menn. 

Har ikke hat, er mer redsel. Hvis menn snakker til meg begynner jeg å gråte osv. Er menn som hater meg, det er helt klart etter all mishandlingen jeg har opplevd siden jeg var 5. Når gutter står og ler ondskapsfullt mens de slår og sparker en jente til hun svimer av, så er de jo født onde. 

Mulig det fins snille menn, det har jeg aldri opplevd. Er klar over at mobbingen til jenter er mer psykisk, via rykter/utfrysing osv. Det er jo heller ikke greit. 

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner. 100%. Alltid.

Anonymkode: 4b936...038

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ikke hat, er mer redsel. Hvis menn snakker til meg begynner jeg å gråte osv. Er menn som hater meg, det er helt klart etter all mishandlingen jeg har opplevd siden jeg var 5. Når gutter står og ler ondskapsfullt mens de slår og sparker en jente til hun svimer av, så er de jo født onde. 

Mulig det fins snille menn, det har jeg aldri opplevd. Er klar over at mobbingen til jenter er mer psykisk, via rykter/utfrysing osv. Det er jo heller ikke greit. 

Du virker veldig mentalt forstyrret. Går utifra at du får hjelp hos psykolog? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg tror begge kjønn mobber like mye, men de mobber på forskjellige måter.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal skrive en oppgave om dette hadde jeg heller ville sett på undersøkelser gjort på feltet av forskere eller laget an anonym undersøkelse selv, enn å hente anekdotiske fortellinger fra Kvinneguiden. 

Anonymkode: fdf04...bd5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
FunnyBoy123 skrev (1 time siden):

Du virker veldig mentalt forstyrret. Går utifra at du får hjelp hos psykolog? 

Hva tenker du om de som har utsatt meg for den grove mobbingen og mishandlingen da? Tenker du at det er personer som er mentalt friske? Som sparker og slår en jente til hun besvimer, mens de står og ler helt hysterisk? Som tar med en kniv på skolen, og gir den til meg mens de står og roper "kom igjen! ta selvmord! sånne stygge jenter som deg fortjener ikke å leve!" Isåfall blir jeg dypt bekymret. Hvis du forsvarer denne type vold og mobbing så anbefaler jeg deg å snakke med noen. 

Selv har jeg gått i terapi i mange år, men blir aldri frisk. Er helt ødelagt av mobbing. Jeg støtter derfor all forskning på mobbing. Jeg var nok veldig uheldig med skolene jeg gikk på, var først på vgs jeg møtte mer hyggelige folk. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig.

AnonymBruker
Skrevet

Som barn mobber nok jenter og gutter omtrent like mye, men på forskjellige måter. 
Som voksne er nok kvinner verst, mange blir aldri ferdig med baksnakking, misunnelse og ryktespredning. Menn gir blaffen i slikt og bryr seg mindre om hva andre bedriver eller hvordan de ser ut. 

Anonymkode: c5624...fcb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva tenker du om de som har utsatt meg for den grove mobbingen og mishandlingen da? Tenker du at det er personer som er mentalt friske? Som sparker og slår en jente til hun besvimer, mens de står og ler helt hysterisk? Som tar med en kniv på skolen, og gir den til meg mens de står og roper "kom igjen! ta selvmord! sånne stygge jenter som deg fortjener ikke å leve!" Isåfall blir jeg dypt bekymret. Hvis du forsvarer denne type vold og mobbing så anbefaler jeg deg å snakke med noen. 

Selv har jeg gått i terapi i mange år, men blir aldri frisk. Er helt ødelagt av mobbing. Jeg støtter derfor all forskning på mobbing. Jeg var nok veldig uheldig med skolene jeg gikk på, var først på vgs jeg møtte mer hyggelige folk. 

:sjokk:

Dette er ikke bare mobbing. Det er som du sier mishandling også. Grov fysisk og psykisk vold.

Forferdelig 😥❤️

Gjest Warrior
Skrevet

Tror det er 50/50 jeg. Men jenter driver kanskje mer med baksnakking, og utestenging, og gutter er mer fysiske. I barndommen ble jeg mobbet litt av gutter og det var ikke bare stygge ord de kom med for å si det sånn. 

Skrevet (endret)
1 hour ago, AnonymBruker said:

Som jeg skrev tidligere, det høres helt forferdelig ut. Du fortjener virkelig ikke å bli utsatt for psykisk og fysisk vold! 
Poenget mitt er bare at du ikke må dra alle gutter og menn under én kam.
De som har mobbet og gått i vold mot deg er kakerlakker som burde bli kastrerte. Og jeg skjønner godt at du føler en slik redsel og sinne mot menn. 
Jeg lurer også litt på hvor du bor henne geografisk. Jeg har aldri i mitt liv vært i kontakt med noen som har blitt utsatt for den type vold. 
Ønsker deg alt vel og håper ting ordner seg! 

Endret av FunnyBoy123
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...