AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #1 Skrevet 16. april 2022 Hva mener du er den beste forsikringen av Maine coon kattunge? Hvilken har dere best erfaring med, og som dekker mest :)! Anonymkode: c9b59...62c
Million Skrevet 16. april 2022 #2 Skrevet 16. april 2022 Agria har direkte oppgjør med veldig mange veterinærklinikker. Det er en stor fordel om du står der i resepsjonen og skal dra hjem med katten din etter at den er operert pga påkjørsel, og de krever 30 000 av deg for det. Med Agria slipper du å legge ut 30 000, og vente på oppgjør. Agria gjør opp direkte med klinikken, og du trenger bare betale egenandelen der og da. De har todelt egenandel: en bevegelig egenandel i form av prosentdel, og en fast. Jeg tror min faste er 1800, og prosenten er 15% av totalbeløpet for inngrepet/behandlingen. Man kan velge litt hvor mye prosent og egenandel man er villig til å betale. Jo høyere egenandel du velger, jo lavere månedskostnad for forsikringen. Men det blir altså dyrere når/hvis det skjer noe. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #3 Skrevet 16. april 2022 Million skrev (47 minutter siden): Agria har direkte oppgjør med veldig mange veterinærklinikker. Det er en stor fordel om du står der i resepsjonen og skal dra hjem med katten din etter at den er operert pga påkjørsel, og de krever 30 000 av deg for det. Med Agria slipper du å legge ut 30 000, og vente på oppgjør. Agria gjør opp direkte med klinikken, og du trenger bare betale egenandelen der og da. De har todelt egenandel: en bevegelig egenandel i form av prosentdel, og en fast. Jeg tror min faste er 1800, og prosenten er 15% av totalbeløpet for inngrepet/behandlingen. Man kan velge litt hvor mye prosent og egenandel man er villig til å betale. Jo høyere egenandel du velger, jo lavere månedskostnad for forsikringen. Men det blir altså dyrere når/hvis det skjer noe. Takk! Hvor mye betaler du i måneden? Anonymkode: c9b59...62c
Million Skrevet 16. april 2022 #4 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk! Hvor mye betaler du i måneden? Anonymkode: c9b59...62c Jeg har hund, ikke katt. Betaler litt over 8000 i året. Agria forsikrer kun dyr. Det er nok dyrere med hund, skulle jeg tro? Mulig de tar hensyn i beregningen av forsikringen på katt om det er en utekatt eller innekatt også? Det vet jeg ikke, men utekatter er jo mer utsatte for ulykker og slåsskampskader, så det skulle man jo tro medførte litt høyere forsikringspremie? 1
Million Skrevet 16. april 2022 #5 Skrevet 16. april 2022 (endret) Jeg tok en liten test på Agrias nettsideløsning, og fylte ut at jeg liksom ville forsikre en hann-kattunge av rasen Maine Coon, født i januar i år. Dette kom opp som alternative forsikringspriser med postnummer i Oslo. Se nedenfor. Så testet jeg med postnummer i en tilfeldig valgt småby i Norge (valgte Hamar bare som et tilfeldig eksempel), og da falt månedsprisen med 60 kr ca for det midterste alternativet! Det er altså dyrere å forsikre en katt i en stor by, kontra et mer landlig område/by. Endret 16. april 2022 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #6 Skrevet 16. april 2022 Million skrev (2 minutter siden): Jeg har hund, ikke katt. Betaler litt over 8000 i året. Agria forsikrer kun dyr. Det er nok dyrere med hund, skulle jeg tro? Mulig de tar hensyn i beregningen av forsikringen på katt om det er en utekatt eller innekatt også? Det vet jeg ikke, men utekatter er jo mer utsatte for ulykker og slåsskampskader, så det skulle man jo tro medførte litt høyere forsikringspremie? Regner ikke med de tar hensyn til ute eller innekatt, for da kunne man feks satt katten sin som innekatt og hvis noe skjer ute så "stakk den av" på en måte 🤔 Anonymkode: c9b59...62c
Million Skrevet 16. april 2022 #7 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Regner ikke med de tar hensyn til ute eller innekatt, for da kunne man feks satt katten sin som innekatt og hvis noe skjer ute så "stakk den av" på en måte 🤔 Anonymkode: c9b59...62c Jeg testet å legge inn noen opplysninger nå på Agrias nettside, og det kom ikke opp noe spørsmål om det er inne/ute katt. Så nei, da er det ikke noe de tar med i beregningen. De er vel sånn at flertallet av katter er vel utekatter, selv om det er noen innekatter også.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #8 Skrevet 16. april 2022 Tryg, sykt dyrt å bruke agria sin forsikring. Betal med kredittkort, det er verst de pengene mannskaper på å unngå agria. Anonymkode: 94e28...9c1
Million Skrevet 16. april 2022 #9 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tryg, sykt dyrt å bruke agria sin forsikring. Betal med kredittkort, det er verst de pengene mannskaper på å unngå agria. Anonymkode: 94e28...9c1 Hæ?
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #10 Skrevet 16. april 2022 1 minutt siden, Million said: Hæ? Det er verdt de pengene man sparer på å unngå agria, skulle det stå😂 Anonymkode: 94e28...9c1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #11 Skrevet 16. april 2022 Jeg har gjensidige og er veldig fornøyd. De har direkteoppgjør hos de fleste dyrleger, og egenandelen er på 25%. Det betyr at forsikringen dekker alle småskader også. Hvis et dyrlegebesøk koster 1000 kr så dekker gjensidige 750. De er billigere enn agria, men dekker litt mindre. Agria har vel dekning for opptil 60 000 kr pr år, mens gjensidige bare dekker 30 000. Agria dekker også tannsykdom med opptil 5000 pr år, mens gjensidige ikke dekker tannsykdom. Ellers vil jeg anbefale å sjekke ut forsikringen til if også. De jeg kjenner som har if er veldig fornøyd. Anonymkode: 0dde4...5c3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #12 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er verdt de pengene man sparer på å unngå agria, skulle det stå😂 Anonymkode: 94e28...9c1 Vi har også tryg. Jeg undersøkte mange forsikringer, spesielt agria og fant ut at du mister ekstremt mange fordeler med å velge agria hvis du forsikrer katten etter den er fylt 4 mnd, derfor hadde den bare et par fordeler som ikke tryg hadde og hvis man tenker på den bevegelige egenandelen så fant jeg ut at de ble mye billigere å ha forsikring fra tryg. Et eksempel på det er at agria dekker tannproblemer med 5000, det gjør ikke tryg, men det skal bare ett uhell til og så har man allerede spart det inn pga tryg har mindre egenandel. Det eneste som er dumt er at man ikke får forsikret for like mye som agria, men jeg vil fortsatt tippe at det kan lønne seg. Har uansett buffer konto med ekstra penger i tilfelle. Synes det er veldig dumt at agria ikke lar adopterte katter som er over 4 mnd bli forsikret med den beste forsikringen. Siden jeg utelukkende adopterer katter som er eldre enn 4 mnd så blir det helt uaktuelt når det er såpass dyrt og man mister så mange fordeler. Men har ikke regnet på det, kan være det blir dyrere også. Veldig greit med en fast egenandel. Anonymkode: 7eb2f...580
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå