Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min har avføring ved alle bleier, er det sånn at de bør byttes så snart som mulig? Hører jo når hun gjør fra seg. 

Anonymkode: 03235...d29

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenk selv å gå med bæsjebleier, ikke særlig bra. Det er lurt og skift så fort som mulig, ungen blir jo sår.

Anonymkode: 9d13e...43d

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er klart. Så frem det var mulig iallfall, ellers så fort det var mulig. Ubehagelig å gå med bæsj i bleien, i tillegg til at rumpen blir sår.

Anonymkode: cfabd...3f4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Bæsjebleier byttes med en gang. Hvis ikke kan du få urinvegsinfeksjon og hudinfeksjoner. For ikke å snakke om at avføring er irritativt på huden i seg selv. 
bytt med en gang 

Anonymkode: 896c3...5a0

• Liker 15
Skrevet

Ja, så fort det var praktisk mulig.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Min har avføring ved alle bleier, er det sånn at de bør byttes så snart som mulig? Hører jo når hun gjør fra seg. 

Anonymkode: 03235...d29

Hvis du hører når hun gjør fra seg, så forstår jeg ikke helt spørsmålet. Hvorfor skulle du ikke ønske å bytte snarest mulig..? Jeg ser ingen grunn til å skulle vente... Men en haug av grunner til hvorfor man bør bytte 😅

Anonymkode: 57df0...2c4

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så fort det var praktisk mulig. 

Men det ene barnet slet med søvnen, og bæsjet alltid sekundet før det endelig sovnet. 

Så dette barnet smurte vi godt med sinksalve før leggetid, og så lot vi barnet sove med bæsjebleie en halvtime-timestid til vi så at søvnen var dyp nok til at vi kunne bytte bleie uten å vekke barnet. 

Anonymkode: 86d69...169

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bæsj ødelegger huden. Så ja, den byttes med en gang for å unngå unødvendig sårhet. Tenk deg å gå med bæsj i rumpa lenge selv. 

Anonymkode: b82fe...397

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den byttes med en gang, ja.

Anonymkode: c079d...04a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvor sliten jeg er. Han klarer å gå en liten stund uten at jeg må komme løpende å skifte med en gang. 

Anonymkode: 631f3...86a

AnonymBruker
Skrevet

Er det bæsj konstant anbefaler jeg å kutte ut melkeprodukter om du ammer - og se om det hjelper

Anonymkode: cd32a...2bc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvfølgelig gjorde jeg det! Tenk om du selv måtte ha trusa full av bæsj!

Anonymkode: 73e87...e69

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Går greit å vente ca 5 minutter for å se om det kommer mer. Men skifter etter det, ja. 

Anonymkode: 0187d...9ff

• Liker 6
Skrevet

Byttet selvsagt med en gang. Dersom ikke muligheter for bleieskift der og da fant vi muligheter ganske raskt og prioriterte det først selv om det gjerne var noe annet vi skulle rukket eller forsøkte å prioritere. 

• Liker 5
Skrevet

Venter litt for å se om det kommer mer, men utover det byttes det med en gang eller så raskt som mulig. 
Smører alltid godt før natten i tilfelle, men som regel våkner ungen av det selv.

• Liker 2
Skrevet

Bæsjebleier skiftes med en gang her i huset. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det kommer an på hvor sliten jeg er. Han klarer å gå en liten stund uten at jeg må komme løpende å skifte med en gang. 

Anonymkode: 631f3...86a

Bekymringsverdig det du skriver der. Faktisk omsorgssvikt å la de gå en stund. Men håper du troller helt ærlig.

Anonymkode: b66d5...0fe

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Men hva om barnet/baby nettopp er ferdig påkledd, man er på vei ut døren osv og skal kjøre et sted? Nå snakker jeg ikke om 2t biltur, men 10-20min. Skifter dere før? Eller venter dere?

Anonymkode: e63ad...a3f

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Men hva om barnet/baby nettopp er ferdig påkledd, man er på vei ut døren osv og skal kjøre et sted? Nå snakker jeg ikke om 2t biltur, men 10-20min. Skifter dere før? Eller venter dere?

Selvfølgelig skifter man - hadde du likt å sitte fastklemt i en bilstol med bæsj i rompa i 20 minutter?

• Liker 22
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Da skifter jeg iallfall. Blir jo fort lekkasje også, så da blir det jo helt håpløst etter bilturen.

Anonymkode: 0ad79...890

• Liker 10
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...