AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #41 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Å? har sett flere boliger på finn som vi har mulighet til i disse områdene. Alternativet er jo å selge hytten å frigjøre kapital der, men vi vil jo gjerne gi barna den gleden og opplevelsen å. Anonymkode: bb029...8a9 Å/og-feil, mangel på stor bokstav her og der…tviler sterkt på at du har vokst opp i den beste skolekretsen selv ☺️ Anonymkode: 4ac2e...180 7 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #42 Skrevet 16. april 2022 For å være litt fordomsfull tror jeg ikke det er stedet for å finne de sunneste verdiene. Anonymkode: 1c0d6...229
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #43 Skrevet 16. april 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg skjønner at ts får tyn for innlegget, men samtidig har hun et poeng som gjerne er sårt for noen av dere, nemlig at kjennskap og vennskap fra barndommen ikke skal undervurderes senere i livet. Jeg har et vennepar som ved en tilfeldighet kjøpe bolig i et av de bedre strøkene her jeg bor (ikke Oslo), og det har ført til at de og barna er blitt godt kjent i miljøet med mennesker/familier/firmaeiere som alle kan åpne dører til studier, jobber og muligheter senere. For øvrig er merkevarepress helt uinteressant for denne gjengen for de av dere som nevner det i andre innlegg, når du har råd til å kjøpe det meste så blir det heller ikke så interessant å flashe noe for å vise størrelsen på bankkontoene. Når det kommer til det med verdier forstår jeg godt hva ts m ener med verdier av utdanning (og jobb), noen læres jo opp til at skole er tøys og det er fint å leve på nav. Anonymkode: a7594...4fa Slik opplever jeg også merkeklærpresset, det gjelder faktisk ikke der bankkontoene er størst. De ungene går ikke i dyre merkeklær men derimot klær av god kvalitet som er helt logofrie, og gjerne norskproduserte. Selv trøsyklene er uten logo. Anonymkode: ab900...ff5 7
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #44 Skrevet 16. april 2022 Kjelsås er flott. Nært marka og supert miljø, bra skoler. Men er ikke på vestkanten da, strengt tatt. Anonymkode: f1176...565 3
Gjest Kastanjefrø Skrevet 16. april 2022 #45 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Slik opplever jeg også merkeklærpresset, det gjelder faktisk ikke der bankkontoene er størst. De ungene går ikke i dyre merkeklær men derimot klær av god kvalitet som er helt logofrie, og gjerne norskproduserte. Selv trøsyklene er uten logo. Anonymkode: ab900...ff5 Hvilke sykler er det du får uten logo? dummeste jeg har hørt
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #46 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kjelsås er flott. Nært marka og supert miljø, bra skoler. Men er ikke på vestkanten da, strengt tatt. Anonymkode: f1176...565 Kjelsås er øst for elva. Kjennetegnet på Oslo Nord er at innbyggerne (mange) definerer seg som annerledes enn både typisk østkant- og vestkantmiljø. Veldig lite synlig at det et mye penger blant folk, men alle miljøer har naturligvis sine markører for de som er innenfor. Anonymkode: cabbf...48f 1
enkefru Skrevet 16. april 2022 #47 Skrevet 16. april 2022 laPistola skrev (3 timer siden): Er de på ringstabekk da? Skal innrømme jeg ikke vet nøyaktig hvor grensen går og hvilken skolekrets de hører til. De som ligger ved t-bane sporet. Kanskje Jar er stedet for ts da. Uten at jeg skjønner hvordan Jar kom inn blant de andre stedene nevnt. Øhh… don’t think so
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #48 Skrevet 16. april 2022 Sunne verdier i Oslo vest? Ok 🤔 Anonymkode: c80a4...312 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #49 Skrevet 16. april 2022 Veldig fornøyd med Tåsen/Nordberg 🙂👍🏼 Anonymkode: 99d07...57a
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #50 Skrevet 16. april 2022 Flytt langt unna meg. Anonymkode: b7b64...eff 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #52 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å/og-feil, mangel på stor bokstav her og der…tviler sterkt på at du har vokst opp i den beste skolekretsen selv ☺️ Anonymkode: 4ac2e...180 Føltes det godt å trykke ned en person idag? Anonymkode: bb1d9...922 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #53 Skrevet 16. april 2022 Det er dere som foreldre som har ansvar for å lære barna deres gode og sunne verdier, uavhengig hvor dere bor… Anonymkode: 40547...2c6 7
Summeer Skrevet 16. april 2022 #54 Skrevet 16. april 2022 Vokst opp på vestkanten, og ville ikke tilbake dit da vi skulle flytte "for godt" da eldste skulle starte på skolen. Osloskolene har dårlig økonomi og store klasser. Det er ofte så dyrt å bo at lærere ikke selv har råd til å bo i strøket når de selv etablerer seg, som gjør at du får en gjennomtrekk av lærere og annet personell. Vi flyttet til en av randkommunene, der det er middelsdyrt å kjøpe stor enebolig slik at det er ressurssterke foreldre, samtidig som det er en demografisk spredning av befolkningen så barna ikke bare vokser opp med "blåkopier" av sin egen bakgrunn. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #55 Skrevet 16. april 2022 Vil slå et slag for de gamle villaområdene i bydel Østensjø. Da får du velutdannede folk med god råd og gode jobber som naboer, men samtidig sikrer du at barna ikke vokser opp i en boble av merkepress og mobbing for å ha matpakke med på skolen/ikke ha to hytter/«bare» ha vært i Hellas på ferie når alle andre har vært på Mauritius. Det er omtrent 15-25 % innvandrere på skolene Godlia og Trasop, men de fleste av de er europeiske. Det er også mange som er halvt norske og halvt fra et annet vestlig land. Synes dette er en berikelse for miljøet, og man unngår at alle foreldrene kommer fra samme bobla slik som mange gjør i Oslo vest/Bærum. Det er lite mobbing, og som sagt 0 fokus på merkeklær og slikt. Barna kommer fra en blanding av hus, rekkehus og lavblokker, noe jeg tenker er veldig fint for barns forståelse av verden rundt dem. Alle får være den de er og drive med det de vil. Og ja, skolene er helt på høyde med Oslo vest! Villaområdene ligger på grensa til Østmarka, og du er i byen på 10 min med t-banen. Anonymkode: 62d27...174 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #56 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Grefsen. Anonymkode: 872be...9ce Enig. Eller det ab 174 skrev. Tok et raskt søk og på vestkanten kan ts ha råd til en tomt på Slemdal til cirka 15 mill. Anonymkode: b566c...94d
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #57 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig. Eller det ab 174 skrev. Tok et raskt søk og på vestkanten kan ts ha råd til en tomt på Slemdal til cirka 15 mill. Anonymkode: b566c...94d Med tomt får man ikke søkt om å bygge før ny småhusplan er vedtatt. Det er byggeforbud i hele kommunen nå. Anonymkode: 62d27...174
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #58 Skrevet 16. april 2022 Interessant hvordan "gode verdier" tydeligvis aldri inkluderer mangfold. Anonymkode: 5a88b...7f1 6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #59 Skrevet 16. april 2022 Beklager, men du må nok så langt vest og ut av Oslo som mulig for å gi barna en god oppvekst. Oslo duger kun som studentby/for barnløse karrieremennesker, ville aldri latt barnet mitt vokse opp i den gryta 😂 Anonymkode: d8f08...fc1
Gjest Innsikten Skrevet 16. april 2022 #60 Skrevet 16. april 2022 Jeg har selv vokst opp i Oslo og skjønner hva TS snakker om, selvom hovedinnlegget er litt uheldig formulert. Det var nok ikke særlig lurt å skrive om de 20 millionene hun får av foresatte til å kjøpe bolig. De har trigget en del hissigpropper her inne… Jeg ville nok ikke ha sendt barna mine på enkelte skoler i Groruddalen. Jeg har familemedlemmer som bor i bydel Alna, og det er ikke akkurat koselig å være utenfor kjøpesenteret der på kveldstid, for å ikke snakke om enkelte t-banestasjoner der. Uavhengig av hvordan du snur og vender på det så har skolen og oppvekstmiljøet en del å si for barnet. Jeg skjønner godt at TS vil bo på et sted som sogner til gode skoler. Jeg har selv valgt å flytte ut av byen pga jobb og vi er også veldig opptatt av nærskolen når vi nå igjen ser etter bolig. For å svare på hovedinnlegget, du har råd til å kjøpe deg hus på Ullern, Holmen, Røa og muligens Nordberg med ditt budsjett. Jeg ville bare søkt på Finn.no.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå