Gå til innhold

Jeg vil gi barna en best mulig oppvekst. Hvor bør vi bo i Oslo vest? For de beste skolene og sunne verdiene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selv om det ikke er «vest» ville jeg godt for bydel Nordstrand. Kan kanskje få litt sjøutsikt for 20 mill, det er definitivt livskvallitet. 

Anonymkode: 68e27...177

føler ikke helt for det stedet. vet ikke helt hvorfor men

Anonymkode: bb029...8a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ville gått for Tåsen eller Nordberg, eller Ullevål hageby. 

Anonymkode: 36008...83d

👍

AnonymBruker
Skrevet

Flytt til Hinna i Stavanger! Mye rikere og finere enn Oslo🤣

Anonymkode: 7ca9f...6f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Flytt til Hinna i Stavanger! Mye rikere og finere enn Oslo🤣

Anonymkode: 7ca9f...6f6

Da må det heller bli Egenes. 😄

Anonymkode: c83c7...e11

AnonymBruker
Skrevet
laPistola skrev (44 minutter siden):

Er de på ringstabekk da? Skal innrømme jeg ikke vet nøyaktig hvor grensen går og hvilken skolekrets de hører til. De som ligger ved t-bane sporet. Kanskje Jar er stedet for ts da. Uten at jeg skjønner hvordan Jar kom inn blant de andre stedene nevnt. 

Tviler på det sogner til Jar skole, hvis det er ved t-banen. 

Jeg anbefaler ts å søke på boliger som sogner til Jar skole. Du får fortsatt rimelige hus på Jar til rundt 15mill, men du må nok regne med litt oppussing. 

Anonymkode: bb1d9...922

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes en del vakre villaer med hage på Frogner, men de koster vel mer enn 20 millioner.... Jeg ville heller ha bosatt meg i en gammel frognerleilighet enn i en villa i et typisk nyrikt snobbestrøk. På Frogner bor det ihvertfall litt ulike typer mennesker, både kunstnere, studenter, finansfolk, akademikere, bedriftseiere, håndverkere et cetera. Og det er et vakkert, gammelt kulturlandskap.

Et litt mangfoldig miljø er mye sunnere enn et rent snobbemiljø. Hva er gode verdier? Personlig synes jeg det er gode verdier å være et så godt menneske som mulig, kjenne takknemlighet over å bo trygt og godt, være arbeidsom, ærlig, pålitelig osv. Slike verdier finner man oftere i miljøer der det er ulike typer mennesker.

I nyrike miljøer der folk er veldig opptatt av status, økonomi, merkevarer og å flashe penger, blir det mye konkurranse, utseendefokus, overfladiskhet og et konstant jag etter å være best. Noe som ihvertfall ikke er gode verdier.

Anonymkode: 588e6...d42

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva med Røa? Der er det skikkelig småbyaktig og ikke snobbete. Side om side spilles inn på Røa.

Anonymkode: 8ecb6...5ac

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å? har sett flere boliger på finn som vi har mulighet til i disse områdene. Alternativet er jo å selge hytten å frigjøre kapital der, men vi vil jo gjerne gi barna den gleden og opplevelsen å.

Kan vel selge den ene hytta? 😄

Anonymkode: b204a...f7b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler Høvik, i Bærum.

Anonymkode: 00c39...d02

AnonymBruker
Skrevet

Hadde flyttet ut av oslo i en mindre by der du får mye mer for pengene og barna vokser opp i et trygt miljø.

Anonymkode: 01299...7bf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri i verden brukt 20 mil på å bo. Snakk om å kaste bort penger, når man kan bo et mindre og finere sted til halve prisen. 

Anonymkode: e1e2e...fd0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hadde aldri i verden brukt 20 mil på å bo. Snakk om å kaste bort penger, når man kan bo et mindre og finere sted til halve prisen. 

Anonymkode: e1e2e...fd0

Du er heldig som fikk muligheten til å kjøpe hus i Oslo Vest/Bærum for under 10 millioner. Bodd der lenge? Trives?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi ønsker kun det beste for barna våre og vil gi de tilgangen til de beste skolene og naboene

Da ville jeg ikke vurdert Oslo. 

(ja jeg er fra Oslo og har bodd flere år på vestkanten)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha valgt Jar, Bekkestua eller Snarøya.

Mulig du må selge hytta da. 

Anonymkode: 7268b...8f6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er oppvokst på Oslo vest og jobber på en skole på beste vestkant. Jeg har aldri jobbet på skole på østkanten, men jeg tror jeg kan si at det er bedre å gå på skole på Oslo vest enn øst (nå blir sikkert mange sinte på meg).

Det som er negativt her er at foreldrene har veldig høye forventninger til barna.Noen av de stakkars går på alt for mange aktiviteter etter skolen, de skal bli bra og best i alt, skolen inkludert. Noen av de har så mye å gjøre etter skolen at de ikke rekker å gjøre lekser. Stakkars jeg syns synd på mange av de. De vokser opp med dette presset. De får ikke være barn, de nå begynne å mestre allerede fra første klasse.

Anonymkode: 1679a...f28

• Liker 4
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Send heller barna på Oslo internasjonale skole, der er det inngangsprøver for hvertfall de høyere trinnene og gjennomgående ressurssterke foreldre. 

Det er ikke gratis da, men det holder jo de ressurssvake unna. Kan heller mingle med de på fritidsaktiviteter for et mer dynamisk miljø rundt barna. 

Anonymkode: 5a0ca...907

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Smestad og skøyen er kjent for gode skoler. Hadde vi hatt 20 mill hadde vi blitt der. Vi flyttet ut av byen, men savner skøyen 

Anonymkode: 77ff9...103

• Liker 3
Skrevet

Rart at det å lære barna "sunne verdier" kun er å oppdrive på Oslos vestkant. 

Hvilke verdier tenker du på da, ts?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at ts får tyn for innlegget, men samtidig har hun et poeng som gjerne er sårt for noen av dere, nemlig at kjennskap og vennskap fra barndommen ikke skal undervurderes senere i livet. Jeg har et vennepar som ved en tilfeldighet  kjøpe bolig i et av de bedre strøkene her jeg bor (ikke Oslo), og det har ført til at de og barna er blitt godt kjent i miljøet med mennesker/familier/firmaeiere som alle kan åpne dører til studier, jobber og muligheter senere. For øvrig er merkevarepress helt uinteressant for denne gjengen for de av dere som nevner det i andre innlegg, når du har råd til å kjøpe det meste så blir det heller ikke så interessant å flashe noe for å vise størrelsen på bankkontoene. Når det kommer til det med verdier forstår jeg godt hva ts m ener med verdier av utdanning (og jobb), noen læres jo  opp til at skole er tøys og det er fint å leve på nav. 

Anonymkode: a7594...4fa

• Liker 6
Skrevet

Asker er litt mer jordnært tror jeg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...