AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #1 Skrevet 16. april 2022 Vi ønsker kun det beste for barna våre og vil gi de tilgangen til de beste skolene og naboene, hvor familiene har gode verdier når det kommer til oppdragelse og det å ha en karriere. Hvor bor du på Oslo vest og hvordan er skolene og dine naboer der? Vi bor i leilighet idag, men skal oppgradere til hus. Minsten starter på skole neste år, så vi har satt av god tid. Vi får heldigvis god hjelp fra våre foreldre og har mulighet å kjøpe noe inntil 20 millioner. Vi har vurdert Smestad, Ullern og Røa og Holmenkollen, men også eventuelt Jar i Bærum. Men helst i Oslo vest. Anonymkode: bb029...8a9
fru Alving Skrevet 16. april 2022 #4 Skrevet 16. april 2022 Det er mye tilfeldigheter som kan bety noe i et barns oppvekst. Jeg skjønner at dere vil gi det beste og sikkert tenker at det er viktig med et miljø som er ressurssterkt uten at det bikker over mot merkepress, snobberi og Bærum/blærum(satt på spissen) Men jeg sier bare at det er svært mye man ikke helt rår over selv, hvem barna blir venn med, hvordan klassemiljøet er kan variere utrolig på en skole f.eks. Jeg ville derfor tenkt litt også på hva dere voksne ønsker og hva som er bra for dere som familie angående reisevei til jobb og besteforeldre/søsken. Skulle jeg bosatt meg på Oslo vest så ville jeg tenkt på skiføre/marka som nabo. Og hva med Nordberg? 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #5 Skrevet 16. april 2022 De beste naboene? Ja, det blir ikke enkelt. Kan vel ikke si at jeg kan sette naboene i en bås og si at de er sånn eller sånn. De er som mennesker ellers i samfunnet. Anonymkode: 0fe74...180
Vaffelhunden Skrevet 16. april 2022 #6 Skrevet 16. april 2022 Skolene på Oslo vest henger ekstremt langt etter med tanke på innkjøp, fordi kommunen har prioritert østkantskoler over mange år. Dessuten må du betale eiendomsskatt. Vil derfor heller anbefale å bo i Bærum. Der er skolene gode, og eiendomsskatten fraværende. 10
Gjest laPistola Skrevet 16. april 2022 #7 Skrevet 16. april 2022 Du har jo ikke penger til og bo noen av stedene du nevner. Kanskje Jar. Da kan du jo risikere at barna dine kommer i klasse med noen som bor i de kommunale leiligheten der.. ville valgt Smestad , kan du spørre foreldrene dine om 40 millioner til?
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #8 Skrevet 16. april 2022 fru Alving skrev (9 minutter siden): Det er mye tilfeldigheter som kan bety noe i et barns oppvekst. Jeg skjønner at dere vil gi det beste og sikkert tenker at det er viktig med et miljø som er ressurssterkt uten at det bikker over mot merkepress, snobberi og Bærum/blærum(satt på spissen) Men jeg sier bare at det er svært mye man ikke helt rår over selv, hvem barna blir venn med, hvordan klassemiljøet er kan variere utrolig på en skole f.eks. Jeg ville derfor tenkt litt også på hva dere voksne ønsker og hva som er bra for dere som familie angående reisevei til jobb og besteforeldre/søsken. Skulle jeg bosatt meg på Oslo vest så ville jeg tenkt på skiføre/marka som nabo. Og hva med Nordberg? Takk for godt tips! Det var jeg ikke klar over, så ser jeg må undersøke litt når det kommer til visse skolekretser jeg har sett ut. Når det kommer til marka så var det derfor jeg også tenkte på Holmenkollen. Anonymkode: bb029...8a9
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #9 Skrevet 16. april 2022 laPistola skrev (4 minutter siden): Du har jo ikke penger til og bo noen av stedene du nevner. Kanskje Jar. Da kan du jo risikere at barna dine kommer i klasse med noen som bor i de kommunale leiligheten der.. ville valgt Smestad , kan du spørre foreldrene dine om 40 millioner til? Å? har sett flere boliger på finn som vi har mulighet til i disse områdene. Alternativet er jo å selge hytten å frigjøre kapital der, men vi vil jo gjerne gi barna den gleden og opplevelsen å. Anonymkode: bb029...8a9
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #10 Skrevet 16. april 2022 Ville gått for Tåsen eller Grefsen. Hyggelig småhusbebyggelse, oppegående naboer og godt (karakterbevisst) miljø på skolene. Forskjellen er at du har enklere tilgang til sentrum/kollektivtrafikk og det er litt mindre snobbete - selv om snobbefaktoren er høy nok! Anonymkode: cdd82...a12 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #11 Skrevet 16. april 2022 Selv om det ikke er «vest» ville jeg godt for bydel Nordstrand. Kan kanskje få litt sjøutsikt for 20 mill, det er definitivt livskvallitet. Anonymkode: 68e27...177 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #12 Skrevet 16. april 2022 laPistola skrev (2 timer siden): Du har jo ikke penger til og bo noen av stedene du nevner. Kanskje Jar. Da kan du jo risikere at barna dine kommer i klasse med noen som bor i de kommunale leiligheten der.. ville valgt Smestad , kan du spørre foreldrene dine om 40 millioner til? Hvilken kommunale boliger på Jar? Anonymkode: bb1d9...922 1
Gjest laPistola Skrevet 16. april 2022 #14 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvilken kommunale boliger på Jar? Anonymkode: bb1d9...922 Er de på ringstabekk da? Skal innrømme jeg ikke vet nøyaktig hvor grensen går og hvilken skolekrets de hører til. De som ligger ved t-bane sporet. Kanskje Jar er stedet for ts da. Uten at jeg skjønner hvordan Jar kom inn blant de andre stedene nevnt.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #15 Skrevet 16. april 2022 Nå kan naboer, og klassemiljø variere noe veldig. Her bor vi i et nabolag som er kjent for gode skoler, og barnevennlig. Har hatt 2 barn på barneskolen her, med 5 års mellomrom. Ene trinnet helt elendig miljø, mye mobbing, vold og bråk. Andre trinnet, kunne virkelig ikke vært bedre miljø, helt fantastiske foreldre, og flotte barn. Her har det barnet både Tourettes og Asperger, men alle er veldig hyggelige med han, han har aldri opplevd noe negativt. Går nå i 9. klasse, og miljøet er fortsatt fantastisk. Anonymkode: e1965...bd2 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #16 Skrevet 16. april 2022 Hvis du vil gi dem gode verdier bør dere flytte langt fra Oslo i det hele tatt. Anonymkode: 70b92...8a4 7
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #17 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selv om det ikke er «vest» ville jeg godt for bydel Nordstrand. Kan kanskje få litt sjøutsikt for 20 mill, det er definitivt livskvallitet. Anonymkode: 68e27...177 Neppe. Jeg bor på Nordstrand. Det har blitt svindyrt her. For ikke så lenge siden ble et knøttlite tomt med et falleferdig lite hus solgt for 16 millioner. Anonymkode: e33df...661 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #18 Skrevet 16. april 2022 Ville gått for Tåsen eller Nordberg, eller Ullevål hageby. Jeg bodde i Ullevål hageby før, og virker som et veldig trivelig område, lite trafikk og skolen i gåavstand. Anonymkode: 36008...83d 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #19 Skrevet 16. april 2022 Embla Othea skrev (36 minutter siden): Snobb. Hva behager? Anonymkode: bb029...8a9
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #20 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvis du vil gi dem gode verdier bør dere flytte langt fra Oslo i det hele tatt. Anonymkode: 70b92...8a4 Så du tenker på Bærum? Jar, eventuelt andre steder? Anonymkode: bb029...8a9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå