AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #1 Skrevet 16. april 2022 Jeg følger en del folk både på Instagram, Facebook og Twitter. Ved flere anledninger har jeg sett at en person jeg følger legger ut innlegg hvor vedkommende spør om penger eller gaver for å få betalte diverse, blant annet regninger eller etc. Likevel legges det ut innlegg om andre ting som gjør at man kan bli usikker på vedkommendes økonomi/eller pengebruk. Altså bilder eller innlegg av mat, klær, reiser osv. Jeg reagerer selvsagt på dette, men vet mye skjule seg bak nett. Gjør gjerne debatt på emnet, om folk som ber om penger på internett. Anonymkode: 9c12b...bb2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #2 Skrevet 16. april 2022 Du virker som en sladrete og skadefro person, som elsker å baksnakke. Når du ikke får gjort det irl, gjør du det tydeligvis på kg. Hvorfor har du dette behovet? Anonymkode: 330b3...5a1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #4 Skrevet 16. april 2022 Jeg tror jeg skjønner litt hva du mener. Jeg har også noen i feeden som stadig vekk spør om noen kan hjelpe med noen kroner til å betale et eller annet viktig. Noen ganger har jeg hjulpet. Det som gjør det litt vanskelig er at plutselig legges det ut bilder av at vedkommende gjør et eller annet "uviktig". Og folk må jo få leve som de vil, men jeg kan ikke dy meg fra å tenke "men, hvis du har så dårlig råd at du ikke kunne betale X, hvorfor i alle dager bruker du penger på Y?". Men så tenker jeg at dette har ikke jeg noe med, og at folk må få ha det hyggelig også og ikke bare bruke penger på det aller mest nødvendige hele tiden. Nei, økonomi er vanskelig. Anonymkode: 86024...2ec 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #5 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du virker som en sladrete og skadefro person, som elsker å baksnakke. Når du ikke får gjort det irl, gjør du det tydeligvis på kg. Hvorfor har du dette behovet? Anonymkode: 330b3...5a1 Sladrete eller skadefro fordi jeg undrer meg over personer som ber om penger over nett? Jeg ønsker aller helst en debatt om temaet fordi det stadig blir økt forespørsel om penger/hjelp på nett. Jeg sladrer jo ikke når vedkommende legger det ut i fult offentlighet. Anonymkode: 9c12b...bb2 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #6 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tror jeg skjønner litt hva du mener. Jeg har også noen i feeden som stadig vekk spør om noen kan hjelpe med noen kroner til å betale et eller annet viktig. Noen ganger har jeg hjulpet. Det som gjør det litt vanskelig er at plutselig legges det ut bilder av at vedkommende gjør et eller annet "uviktig". Og folk må jo få leve som de vil, men jeg kan ikke dy meg fra å tenke "men, hvis du har så dårlig råd at du ikke kunne betale X, hvorfor i alle dager bruker du penger på Y?". Men så tenker jeg at dette har ikke jeg noe med, og at folk må få ha det hyggelig også og ikke bare bruke penger på det aller mest nødvendige hele tiden. Nei, økonomi er vanskelig. Anonymkode: 86024...2ec Ja, jeg er enig med deg! Men igjen, så er det opp til hver enkelt om de vil bidra eller ikke. Anonymkode: 9c12b...bb2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #7 Skrevet 16. april 2022 Minner meg om ei jeg har på fb.. Hun la ut en skikkelig tåredryppende historie om at hun var blitt alene med barna og kastet ut av huset... Hun manglet alt av møbler og hvitevarer og håpte folk kunne hjelpe med dette, eller vippse penger. Kommentar nr. 10 var mora hennes.. "Dette innlegget sletter du NÅ. Du bor fremdeles i huset, og det er vi som betaler leie. Møbler har du, og vi kjøpte nye hvitevarer til deg for 2 måneder siden. Ring meg nå!" Og dama svarer så at hun vil ha noen ANDRE hvitevarer, selge det hun har dobbelt av og tjene litt penger 😵💫.. Og når folk så krevde at hun vippset dem tilbake ble de skjelt ut fordi de var "gjerrige"... Hjelpes.. Anonymkode: e33ad...b78 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #8 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Minner meg om ei jeg har på fb.. Hun la ut en skikkelig tåredryppende historie om at hun var blitt alene med barna og kastet ut av huset... Hun manglet alt av møbler og hvitevarer og håpte folk kunne hjelpe med dette, eller vippse penger. Kommentar nr. 10 var mora hennes.. "Dette innlegget sletter du NÅ. Du bor fremdeles i huset, og det er vi som betaler leie. Møbler har du, og vi kjøpte nye hvitevarer til deg for 2 måneder siden. Ring meg nå!" Og dama svarer så at hun vil ha noen ANDRE hvitevarer, selge det hun har dobbelt av og tjene litt penger 😵💫.. Og når folk så krevde at hun vippset dem tilbake ble de skjelt ut fordi de var "gjerrige"... Hjelpes.. Anonymkode: e33ad...b78 Ikke sant. Det er så mye ullent ute og går, og når man regelrett ber om penger til husleie, strøm eller andre ting på nett/men likevel rett etterpå reiser på ferie og legger ut bilder/ eller handler seg klær blir jeg litt undrende på hvor trengende de pengene var. Selv om både klær og reise kan være sponset Anonymkode: 9c12b...bb2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #9 Skrevet 16. april 2022 Folk får gi penger til hvem man vil. Trodde det var allment kjent at mange som ber om penger på nett, ber om penger fordi de har dårlig økonomisk styring. Og er man så naiv at man tror på alle disse tåredryppende historiene til folk som ber om penger at man gir uten å undersøke videre, så får man ta det som en viktig lærdom til neste gang man møter på noen som ber om penger. Anonymkode: ec793...bcd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå