Gå til innhold

Nyansatte i The Juicery ble bedt om å oppgi sykdomshistorikk i selskapets kontrakter..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter over 20år i arbeidslivet vet jeg hvor skittent det er, stadig vekk avdekkes nye ting. Vi må også tenke på alt som IKKE avdekkes. Ofte er det unge som lider for dette pga de ikke kjenner sine rettigheter, tør ikke sifra. Godtar det meste.

I dag tror jeg det er vanskelig å finne en arbeidsgiver som bryr seg om sine ansatte, den tiden forsvant på 90-tallet. I dag handler alt kun om profitt og sosial dumping, uansett yrke.

https://e24.no/naeringsliv/i/ALVloA/ansatte-bedt-om-aa-oppgi-sykdom-skade-eller-svekkelser?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

Nyansatte i The Juicery ble bedt om å forplikte seg til å oppgi sykdomshistorikk i selskapets kontrakter. – Jeg oppfatter dette som et forsøk på å luke ut ansatte med helsemessige utfordringer, sier arbeidsrettsekspert.

Anonymkode: 15a25...a2f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Etter over 20år i arbeidslivet vet jeg hvor skittent det er, stadig vekk avdekkes nye ting. Vi må også tenke på alt som IKKE avdekkes. Ofte er det unge som lider for dette pga de ikke kjenner sine rettigheter, tør ikke sifra. Godtar det meste.

I dag tror jeg det er vanskelig å finne en arbeidsgiver som bryr seg om sine ansatte, den tiden forsvant på 90-tallet. I dag handler alt kun om profitt og sosial dumping, uansett yrke.

https://e24.no/naeringsliv/i/ALVloA/ansatte-bedt-om-aa-oppgi-sykdom-skade-eller-svekkelser?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

Nyansatte i The Juicery ble bedt om å forplikte seg til å oppgi sykdomshistorikk i selskapets kontrakter. – Jeg oppfatter dette som et forsøk på å luke ut ansatte med helsemessige utfordringer, sier arbeidsrettsekspert.

Så bra at vi får høre om sånt, sånn at man kan luke ut hvilke bedrifter man vil bruke.

AnonymBruker
Skrevet

Influensere er jo det dummeste "yrket" som finnes..nok en gang bekreftet. På tide å drepe den bransjen en gang for alle, siden de bidrar så kraftig til det største problemet vi har i verden: Sosial dumping og forbrukersamfunnet.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Går ut fra at Sophie Elise ikke har fått produktene gratis for å reklamerere for de, men at selskapet også har måttet betale minst 100.000 til henne for denne reklamen. Hun jobber nok ikke gratis med så mange følgere og så lang fartstid som influenser. Vet ikke om Anniken Jørgensen har så høye priser da hun er mye mindre kjent en Sofie, men hun har nok også fått penger for å reklamere 

Så de hadde nok hatt penger til lønn om de prioriterte anderledes. 

Endret av Pølsevann
  • Liker 2
Skrevet
Pølsevann skrev (1 time siden):

Går ut fra at Sophie Elise ikke har fått produktene gratis for å reklamerere for de, men at selskapet også har måttet betale minst 100.000 til henne for denne reklamen. Hun jobber nok ikke gratis med så mange følgere og så lang fartstid som influenser. Vet ikke om Anniken Jørgensen har så høye priser da hun er mye mindre kjent en Sofie, men hun har nok også fått penger for å reklamere 

Oi, her kommer fakta som viser ledelsen lyver til sine ansatte..

Tusen takk.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, leste det på VG istad. Der sier advokat at man kan informere arbeidsgiveren om sykdom på sms. Stemmer det? Vår sjef sier alltid at vi må ringe. 

Anonymkode: dce8a...a0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Pølsevann skrev (2 timer siden):

Det er en skandale at de betaler influensere for å skrive et innlegg om et produkt.

Derfor må denne bransjen stoppes NÅ!

Skrevet
O.G. skrev (2 timer siden):

Oi, her kommer fakta som viser ledelsen lyver til sine ansatte..

Tusen takk.

Vet ikke om det er fakta, men det er sånn influensere opererer. Om SE har gjort et unntak her vet ikke jeg, mem tviler sterkt. 

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Det stemmer. Når det er mange unge som jobber deltid så er det også ofte svak fagforening på arbeidsplassen. 

Anonymkode: 7beb5...334

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er en skandale at de betaler influensere for å skrive et innlegg om et produkt.

Derfor må denne bransjen stoppes NÅ!

Tja, for noen år siden betalte min arbeidsgiver treningsfrue for og reklamere for våre produkter. Salget gikk opp, så vi fikk høyere kvartalsbonus. Vinn- vinn. Problemet her er vel juicery , ikke influencere. 

Anonymkode: 4309b...dd1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes ikke det høres så ille ut, for det står jo at man skal oppgi sykdomshistorikk som har betydning for å ha evne til å utføre jobben. Det krever alle jobber at man gjør. Er man f. eks. handicapet i begge bein, så er det f. eks. åpenbart at man ikke kan jobbe som eksempelvis renholder. 

Det eneste kritikkverdige er at det ikke var nok penger til lønn. Det er jo alvorlig nok og er noe som ikke bør skje. 

Anonymkode: 77174...430

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Influensere er jo det dummeste "yrket" som finnes..nok en gang bekreftet. På tide å drepe den bransjen en gang for alle, siden de bidrar så kraftig til det største problemet vi har i verden: Sosial dumping og forbrukersamfunnet.

Hvorfor drepe bransjen? Ja, mange av disse jobbene har dårlige vilkår, men alternativet til disse jobbene er ingen jobb for en del av de som jobber der. 

Anonymkode: 77174...430

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...