AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #21 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan klarte du å betale ned så mye på noen år? En ekstra jobb? Jeg vurderer å få en jobb til. Jobber 100% nå, men en ekstra jobb hadde vært fint Anonymkode: 88ded...38f Ja, mye ekstra jobbing og leve veldig kjipt. Anonymkode: ebdd8...0a7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #22 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har betalt nesten 500 000 i inkassoer (for mannen min, bak min rygg, ikke meg), siste årene. Har ikke fått ettergitt en krone av de helvetes avskummene av noen inkassoselskaper, og det er mer renter, gebyr og salærer enn faktisk gjeld. Det er en fattigdomsfella og jeg fatter og begriper ikke at det er lov engang. Staten burde kreve inn gjeld, kun faktisk gjeld, og uten ettergivelse,, men også uten at det er mulig at den vokser og voksen mens man faktisk prøver å gjøre opp for seg. Anonymkode: ebdd8...0a7 Mannen din har tatt opp forbrukslån (?) bak din rygg, men det er inkassoselskapene du syns er avskum? I min verden hadde det da vært mannen som var avskummet og jeg hadde hverken betalt gjelden hans eller hatt det avskummet under samme tak som meg en dag lenger enn nødvendig. Inkassoselskapene gjør bare jobben sin, for at ikke sånne som mannen din skal kunne svindle og utnytte systemene. Anonymkode: 85b5f...a5b 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #23 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen din har tatt opp forbrukslån (?) bak din rygg, men det er inkassoselskapene du syns er avskum? I min verden hadde det da vært mannen som var avskummet og jeg hadde hverken betalt gjelden hans eller hatt det avskummet under samme tak som meg en dag lenger enn nødvendig. Inkassoselskapene gjør bare jobben sin, for at ikke sånne som mannen din skal kunne svindle og utnytte systemene. Anonymkode: 85b5f...a5b Inkasso selskaper utnytter systemene likefullt. Du skal være godt kjent med inkassoloven og dekningsloven for å begrense egne tap i møte med inkasso selskaper. De fleste har manglende betalingsevne og kunnskap, ikke betalingsvilje. Det vet disse selskapene å sko seg godt på. Når gebyrer er mange ganger høyere enn opprinnelig krav så er det bare å få inndratt bevilgningen. Anonymkode: 61c42...b73
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #24 Skrevet 17. april 2022 Jeg hadde totalt 120k til inkasso. Jeg vant 300k i lotto og valgte å ta en spansk en med inkasso selskapet, Jeg ringte de å sa at alt jeg hadde var 90k og at det var andre inkasso selskaper som også skulle ha penger, så de kunne få totalt 90k mot at de slettet det som var gjenstående eller de kunne få 30k nå og med mye usikkerhet i fremtiden om hva se kunne få. De tok 90k og slettet resten. Kom meg unna med endel. Anonymkode: 9da76...2a8
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #25 Skrevet 18. april 2022 Kommer regjeringen noen gang til å gjøre noe med dette? Hjelper ikke folk med problemer at gjelden økes kraftig hvert sekund Anonymkode: 88ded...38f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå