AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #1 Skrevet 16. april 2022 For meg er det uklart hva ekte kjærlighet faktisk er. Hva betyr det for deg? Og hvordan visste du at du hadde funnet kjærligheten? Anonymkode: 379e8...484
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #2 Skrevet 16. april 2022 Kjærlighet som ikke er ekte, er gjerne hvis man veldig raskt og stormende blir forelsket i noen som innebærer at man er ekstremt tiltrukket til vedkommende og ikke kjenner forskjell på ekstrem tiltrekning og faktisk kjærlighet. Og så kan det være når man forelsker seg i ideen om en kjæreste fremfor personen i seg selv. Jeg har funnet "ekte kjærlighet" flere ganger som mange andre. Den er jo ikke ekte bare med én person. Den er bare annerledes hver gang, og det har jo kanskje med at vi utvikler oss hele tiden. Forelskelse som tenåring er noe annet enn når man er eldre. Anonymkode: b8235...54e 2
artigmedsex Skrevet 16. april 2022 #3 Skrevet 16. april 2022 (endret) Når to mennesker på hver sin kant klarer å overbevise seg selv om at den andre er den perfekte for dem. En gjensidig illusjon som varer livet ut. Endret 16. april 2022 av artigmedsex
Røkelse Skrevet 16. april 2022 #4 Skrevet 16. april 2022 For meg er det ekte kjærlighet når to mennesker utfyller hverandre og gjør hverandre til en bedre versjon av seg selv. Og ikke minst må det være seksuell tiltrekning. 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #5 Skrevet 16. april 2022 Jeg visste at det var ekte kjærlighet når jeg merket hvordan han fikk meg til å føle meg. Aldri opplevd det slik med noen før, selv om jeg har vært veldig forelsket tidligere i livet, og. Og ikke minst at jeg merket at det var oppriktig gjensidig fra hans side. Han er uten tvil min aller beste venn, samtidig som at jeg tenner på han, og syns at han er utrolig kjekk og fin. Vi er så samkjørte på det meste i livet, og vi ler utrolig mye i hverdagen. Han får meg til å føle meg trygg uansett hva som skjer, og jeg har aldri tvilt på at han vil mitt aller beste. Han har støttet meg hele veien da jeg ønsket å ta en utdanning, og det har også vært veldig viktig for meg. Min x støttet meg ikke i det, da han syns det var unødvendig at jeg skulle gå ned i stilling for å studere. Jeg har vært villig til å leve på knekkebrød og vann for å få til utdanningen, og jeg var forberedt på å gjøre det alene (ble brudd mellom meg og min x, og jeg forventet ikke å treffe noen igjen med det aller første). Min nåværende samboer er min største støttespiller, og han heier på meg for at jeg tar en utdanning. Han ser det ikke som en trussel at jeg skal tjene enda bedre eller få tryggere rammer, han ser det som en fordel at vi kommer til å stå enda sterkere sammen økonomisk, når jeg er ferdig. Selv om det betyr noen år med dårligere lønn for min del. Jeg smelter fremdeles den dag i dag når han smiler til meg, vi ler og har interessante samtaler i hverdagen, vi krangler aldri om husarbeid eller andre grunnleggende gjøremål, og han er omtrendt på samme energinivå som meg. Anonymkode: 9c228...fbe 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #6 Skrevet 16. april 2022 Når han alltid var der for meg, uansett hva. Når han prioriterte meg først, og var tydelig på at jeg er den som er viktigst for han. Når han fridde før jeg visste hva som var galt, men hadde begynt å bli veldig syk. Ga han muligheten til å gå flere ganger, han kikket bare absurd på meg og sa aldri. Fikk til slutt en diagnose, og han står ved min side. Passer på at jeg har det så komfortabelt jeg kan. Når han holder meg som om vi er de eneste i verden. Gleder meg til å legge meg med han, og våkne ved siden av han hver dag. Og det beste - vi er like forelsket etter mange år. Det er vel heller dyp kjærlighet, men vi vil være nær hverandre hele tiden. Det er en følelse jeg ikke klarer å beskrive, og hadde jeg ikke opplevd det selv ville jeg slitt med å forstå. Det er så mye mer enn bare tiltrekning eller "bare" å være glad i. Han er som en del av meg. Anonymkode: a4d80...7f2 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #7 Skrevet 16. april 2022 Mannen viste seg som den romantiske hunken han var og er. God utdannelse og god bakgrunn. Jeg ble solgt med en gang! Takket være han bor vi nå i et hus verdt 25 millioner. Anonymkode: d80ad...04a
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #8 Skrevet 16. april 2022 Jeg følte meg bare hjemme med ham. Og 25 år senere får jeg fremdeles sommerfugler i magen hver eneste dag. Anonymkode: 6f252...25f 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #9 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): For meg er det uklart hva ekte kjærlighet faktisk er. Hva betyr det for deg? Og hvordan visste du at du hadde funnet kjærligheten? Anonymkode: 379e8...484 En du kan være deg selv med 100%. En som er glad i deg og viser det. Gode verdier og bruker tid på dere og familien. En som ikke tar deg forgitt. Sammarbeid og kjærlighet. God sex. Møtes på midten. En som tåler pms'en min og jeg som tåler hans ting. Anonymkode: ae4c3...d1c 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #10 Skrevet 16. april 2022 Han tåler meg på alle områder, rett og slett. Anonymkode: c4574...452 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #11 Skrevet 16. april 2022 Ekte kjærlighet finnes ikke. Det er hormoner og kjemikalier. Seksuell tiltrekning. Kjærlighet er et samfunnskonstrukt vi mennesker har funnet på for å gjøre livene våre mer meningsfull. Derfor er også «kjærlighet» viktigere for de som har trasige eller meningsløse liv. Anonymkode: 38e63...0d6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #12 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ekte kjærlighet finnes ikke. Det er hormoner og kjemikalier. Seksuell tiltrekning. Kjærlighet er et samfunnskonstrukt vi mennesker har funnet på for å gjøre livene våre mer meningsfull. Derfor er også «kjærlighet» viktigere for de som har trasige eller meningsløse liv. Anonymkode: 38e63...0d6 Det var et trist syn på livet. Anonymkode: 379e8...484 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå