Gå til innhold

Nattesvette-drittlei

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Uff, det var trist å lese. Hvordan går det med ham? Nå ble jeg litt redd her, har tenkt på det, men ville ikke skremme meg selv.. ts

Anonymkode: 5f50b...227

Han holder på med cellegiftbehandling og det går greit, svulstene har krympet men det er kreft med spredning, så da er det kronisk kreft eller uhelbredelig kreft.

Anonymkode: 81fd0...974

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter mye med nattesvette i perioder. Tror bare noen er genetisk sårbar for det og det skyldes ofte hormonelle svingninger eller infeksjon. Jeg har det likevel aldri oftere enn 1-2 netter på rad noen ganger i halvåret. Slet også mye med nattesvette i rundt en uke i strekk i barseltiden.

Søsteren min slet derimot i hele 4 uker med kraftig nattsvette etter å tatt vaksine (Covid). Fant ingen svar hos legen, men etter å ha hørt om samme bivirkning hos andre har hun tenkt det kunne skyldes den. Kan dette være tilfelle hos deg? 

Ville uansett gitt det litt tid. Noe er i ubalanse i kroppen din nå, men det stabiliserer seg stort sett av seg selv.

Anonymkode: 5bf56...0de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Han holder på med cellegiftbehandling og det går greit, svulstene har krympet men det er kreft med spredning, så da er det kronisk kreft eller uhelbredelig kreft.

Anonymkode: 81fd0...974

Veldig leit å høre😞Unnskyld om jeg graver, og du egentlig ikke vil snakke om det, men vil bare sende deg en stor klem❤️Jeg håper fra hele mitt hjerte at han blir bra💛

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg sliter mye med nattesvette i perioder. Tror bare noen er genetisk sårbar for det og det skyldes ofte hormonelle svingninger eller infeksjon. Jeg har det likevel aldri oftere enn 1-2 netter på rad noen ganger i halvåret. Slet også mye med nattesvette i rundt en uke i strekk i barseltiden.

Søsteren min slet derimot i hele 4 uker med kraftig nattsvette etter å tatt vaksine (Covid). Fant ingen svar hos legen, men etter å ha hørt om samme bivirkning hos andre har hun tenkt det kunne skyldes den. Kan dette være tilfelle hos deg? 

Ville uansett gitt det litt tid. Noe er i ubalanse i kroppen din nå, men det stabiliserer seg stort sett av seg selv.

Anonymkode: 5bf56...0de

Når det kommer så kommer det noen ganger for fullt og skjer 3-4 netter på rad og noen ganger kun 1-2 netter, men denne gangen tror jeg er forbundet med mensen. Og det kommer og går, vet aldri når jeg legger meg om jeg kommer til å svette eller ikke. Men vet ikke. Kan også være som du sier at kroppen er litt i ubalansen. Håper det gir seg. Takk for svar.💛

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg hadde ekstrem nattesvette på quetiapin. (Samme dose som du tar, for søvn) Måtte ofte stå opp på natten og dusje samt bytte dynetrekk og laken da alt var gjennomvått. Det har bedret seg betraktelig etter at jeg sluttet med quetapin. 

Anonymkode: ad6c0...b56

Jøss, gikk du lenge på den? 

Jeg er ikke så gjennomvåt at jeg må dusje men iritterende allikevel. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.4.2022 den 7.55):

Nei, gjør ikke det, spiser det jeg alltid spiser🤷‍♀️ Jeg går fast på Quetiapin sandoz, 25 mg.

Da er det medisinen som gjør det. 

Anonymkode: 80104...3af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Har hatt kyssesyken også i jan/feb og tenkt at denne svetten skyldes kanskje det, men nå er vi i april liksom, at det skal sitte i så lenge. Vet ikke.

Her har du svaret ditt. 

Anonymkode: 82d34...fa3

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Jøss, gikk du lenge på den? 

Jeg er ikke så gjennomvåt at jeg må dusje men iritterende allikevel. 

Ja, gikk på den 3 - 4 år. Håper du finner ut av det. Er slitsomt med avbrutt søvn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, gikk på den 3 - 4 år. Håper du finner ut av det. Er slitsomt med avbrutt søvn.

Hadde du nattesvette fra du startet på den eller kom det senere? 

Har ikke svettet de to siste nettene, så jeg blir ikke klok😵💫

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...