Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg som verdens verste mor på grunn av det som skjedde i dag. Jeg er alenemor og plasserer gutten min i vippestolen eller bilstolen når jeg lager mat på kjøkkenet. Gutten min er 6 uker og da jeg skulle bære bilstolen til stua, så skjedde det verste marerittet mitt. I det jeg skulle sette bilstolen ned så ruller babyen min ut på gulvet med ansiktet ned, fallhøyden var ikke høy, men han hylet til og jeg tok han opp og trøstet. Han ble fort rolig, men hylet hans var uglemmelig da det var helt sikkert traumatisk for han. Han ble skikkelig redd. Dette skyldes at jeg ikke hadde fått med meg at bilstolen IKKE hadde «klikket» på plass, så vekta med babyen veltet fremover. Gutten oppfører seg slik som før og har ingen kuler eller sår, bare bittelitt rød i panna(som ble borte etter to timer) Legevakten mente jeg ikke hadde noe å bekymre meg for. Jeg er allikevel bekymret når gutten bare er 6 uker og skjør! og så inni hjerterota lei meg og skamfull for at det skjedde. Jeg lurer på om dette har skjedd flere? Og skriver dette for å advare andre, husk alltid å få klikket håndtaket på bilstolen på plass før man løfter den! 

Anonymkode: e3f53...8cb

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke opplevd fall akkurat fra bilstol, men vil bare si at dette hørtes ut som veldig uflaks, og at det har gått helt fint. Så tøff du er som er alenemor!

Anonymkode: c27fc...117

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at du skal stole på legevakten sin vurdering. Hadde de vært i den minste tvil ville de hatt dere inn på sjekk ❤ Det kan skje den beste! ❤

Anonymkode: d07be...ab5

AnonymBruker
Skrevet

Ville absolutt ikke brukt bilstolen som oppbevaring for baby når du ikke kjører bil. Bilstolen får ikke nødvendigvis riktig vinkel når den er plassert på gulvet og barnet kan kveles hvis du ikke er oppmerksom.

https://nhi.no/familie/barn/bilstolen-til-spedbarnet-bor-ikke-brukes-som-sovested-inne/

https://sosialnytt.com/lisa-mistet-sin-ett-ar-gamle-datter-na-advarer-hun-andre-foreldre-mot-a-gjore-den-samme-feilen-med-bilstolen/

Anonymkode: 608fb...44b

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ville absolutt ikke brukt bilstolen som oppbevaring for baby når du ikke kjører bil. Bilstolen får ikke nødvendigvis riktig vinkel når den er plassert på gulvet og barnet kan kveles hvis du ikke er oppmerksom.

https://nhi.no/familie/barn/bilstolen-til-spedbarnet-bor-ikke-brukes-som-sovested-inne/

https://sosialnytt.com/lisa-mistet-sin-ett-ar-gamle-datter-na-advarer-hun-andre-foreldre-mot-a-gjore-den-samme-feilen-med-bilstolen/

Anonymkode: 608fb...44b

wow takk for dette! Jeg har selv latt datteren min sove i bilstolen av og til dersom hun har vært vanskelig å legge på dagtid, siden hun sovner lett der :s Vi har en ergonomisk bilstol som kan tas ned i liggeposisjon så tenkte at det ikke var problematisk en sjelden gang, men visste ikke om dette med hindring av luftveier. aldri mer. 

Anonymkode: fa65f...538

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånt skjer! Man føler seg helt elendig når det skjer, også skjerper man seg så det ikke skjer igjen. Jeg var så dum at jeg hadde festet kobbelet til bikkja i barnevogna. Var uoppmerksom og vips rykket hunden til og vogna veltet. Babyen ble fanget av myggnettingen og det gikk bra, men likevel 😬 Følte meg som verdens verste mor.

Stemmer i at du bør finne noe annet å legge babyen i, bilstol er ikke egnet. Har du babygym? 

Anonymkode: c6608...023

AnonymBruker
Skrevet

Bra det skjedde sånn, og ikke i et kræsj! Nå er du iallfall bevisst på å klikke den skikkelig på plass. 

baby tåler det, de er egentlig ikke så sykt skjøre ❤️

Anonymkode: e134e...946

AnonymBruker
Skrevet

Hvem i alle dager er det som bruker bilstolen på kjøkkenet? La babyen få ligge flatt, stakkars. 

Anonymkode: 63de5...ec9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger da ikke legge en baby på 6 uker i bilstol, ingen ligger helt fint flatt på gulvet på matte/teppe. 

Anonymkode: 57379...ff0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leksa er lært, bruker ikke bilstolen inne lengere. Men kan vippestolen fortsatt brukes ? Er på kjøkkenet Max 30 minutter når jeg ordner meg mat i full hast. Vippestolen er ganske flat og umulig å rulle ut av. Eller er vognen bedre?  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Leksa er lært, bruker ikke bilstolen inne lengere. Men kan vippestolen fortsatt brukes ? Er på kjøkkenet Max 30 minutter når jeg ordner meg mat i full hast. Vippestolen er ganske flat og umulig å rulle ut av. Eller er vognen bedre?  

Jeg anbefaler lekegrind, jeg, spesielt til deg som er alenemor. Da kan babyen ligge flatt der og senere, når den blir eldre, kan den sitte der og leke mens du ordner nødvendige ting uten at ungen går amokk i huset. 

Anonymkode: c27fc...117

Skrevet

La heller babyen din ligge i babygymmen eller vogna når du lager deg mat. De har godt av å ligge litt på babygymmen sin

AnonymBruker
Skrevet

Ikke farlig å bruke vippestolen i korte stunder om dagen. Beste for baby å ligge flatt. Et teppe på gulvet holder i massevis. Men også vogn eller annet er greit. Og vippestol er greit i korte stunder ☺

Anonymkode: 8b452...d84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...