iss Skrevet 3. november 2005 #1 Skrevet 3. november 2005 (endret) Jo, nå sitter jeg her og skal starte med å strikke på en arm. Da kommer lille grønne meg til et problem. I oppskriften står det at jeg skal legge "øke 1 maske i hver side ca hver 5. rille" Det jeg lurer på er når jeg skal øke disse maskene, skal jeg legge til en helt på starten og en helt på slutten eller Legge inn en ekstra maske mellom to masker i starten og på slutten. Endret 3. november 2005 av iss
14062003 Skrevet 3. november 2005 #2 Skrevet 3. november 2005 Jeg pleier å ta de på hver sin omgang - sånn at jeg gjør det "i én fei" liksom. På den siste maska på omgangen øker jeg en, så strikker jeg en og øker igjen. Jeg øker ikke ved å strikke med tråden mellom maskene, for det synes jeg blir så hullete. Jeg strikker ei ny maske i tråden før jeg hekter av tråden, jeg. Derfor klarer jeg ikke å øke to masker på en maske, men må strikke en i mellom.
Mrs. K Skrevet 3. november 2005 #4 Skrevet 3. november 2005 Hvis du strikker på langpinner (frem og tilbake) øker du med 1 maske på starten og 1 maske på slutten av pinnen. Du kan godt strikke 1 maske mellom 2 masker - så blir kanten du skal sy sammen penere.
Mrs. K Skrevet 3. november 2005 #5 Skrevet 3. november 2005 Jeg pleier å ta de på hver sin omgang - sånn at jeg gjør det "i én fei" liksom. På den siste maska på omgangen øker jeg en, så strikker jeg en og øker igjen. Jeg øker ikke ved å strikke med tråden mellom maskene, for det synes jeg blir så hullete. Jeg strikker ei ny maske i tråden før jeg hekter av tråden, jeg. Derfor klarer jeg ikke å øke to masker på en maske, men må strikke en i mellom. ← Dette er vel når du strikker på rundpinn?
Knitcat Skrevet 3. november 2005 #6 Skrevet 3. november 2005 Her er en side med videoer av forskjellige teknikker.
iss Skrevet 3. november 2005 Forfatter #7 Skrevet 3. november 2005 Hvis du strikker på langpinner (frem og tilbake) øker du med 1 maske på starten og 1 maske på slutten av pinnen. Du kan godt strikke 1 maske mellom 2 masker - så blir kanten du skal sy sammen penere. ← Takk! Det var det jeg tenkte og, at dersom jeg økte den ene masken mellom to masker, så vill kanten bli jevnere og finere.. Da satser jeg på det.. Takk for flotte svar! Dere må være dyktige til å strikke!!
14062003 Skrevet 3. november 2005 #8 Skrevet 3. november 2005 Dette er vel når du strikker på rundpinn? ← jada
Gjest Rognebær Skrevet 4. november 2005 #9 Skrevet 4. november 2005 Takk! Det var det jeg tenkte og, at dersom jeg økte den ene masken mellom to masker, så vill kanten bli jevnere og finere.. Da satser jeg på det.. ← Hvis du vrir den tråden som du plukker opp mellom to masker, før du strikker den, vil du ikke få de hullene du snakker om.
Lizzie Skrevet 4. november 2005 #10 Skrevet 4. november 2005 Hvis du vrir den tråden som du plukker opp mellom to masker, før du strikker den, vil du ikke få de hullene du snakker om. ← Takk for tipset! Det har jeg aldri vært borti før - og jeg strikker ikke så rent lite!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå