AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #1 Skrevet 15. april 2022 Jeg har søkt meg inn på Engelsk bachelor til høsten og gleder meg som et barn på julaften. Har hatt drømmen om dette i mange år men ikke turt før pga diverse personlige grunner og folk som har vært så negative til det. Jeg er nå nysgjerrig på hva andre har gjort etter en engelsk bachelor, spesielt med tanke på jobber. Fikk du brukt det? Gikk du for den klassiske lærerjobben? Fant du noe helt utenom det vanlige som du fremdeles fikk bruke det du har lært med engelsk bachelor? Jeg har søkt meg inn på UiA i Kristiansand hvor jeg ser man kan ta et helt annet studie 3. og 4. semester for å lage sitt eget studieløp. Er det noen som har gjort det her og vil dele erfaringer? Jeg er snart ferdig på fagskole og ville plusse på litt mer utdanning før jeg hopper i karrierelivet. Anonymkode: ba59f...541
Heisann12345 Skrevet 15. april 2022 #2 Skrevet 15. april 2022 Kan vell tenke meg at de fleste ikke har noen jobbmuligheter før de tar videreutdanning. 1
Akryl Skrevet 15. april 2022 #3 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har søkt meg inn på Engelsk bachelor til høsten og gleder meg som et barn på julaften. Har hatt drømmen om dette i mange år men ikke turt før pga diverse personlige grunner og folk som har vært så negative til det. Jeg er nå nysgjerrig på hva andre har gjort etter en engelsk bachelor, spesielt med tanke på jobber. Fikk du brukt det? Gikk du for den klassiske lærerjobben? Fant du noe helt utenom det vanlige som du fremdeles fikk bruke det du har lært med engelsk bachelor? Jeg har søkt meg inn på UiA i Kristiansand hvor jeg ser man kan ta et helt annet studie 3. og 4. semester for å lage sitt eget studieløp. Er det noen som har gjort det her og vil dele erfaringer? Jeg er snart ferdig på fagskole og ville plusse på litt mer utdanning før jeg hopper i karrierelivet. Anonymkode: ba59f...541 Tolk, stilling i offentlig sektor
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #4 Skrevet 15. april 2022 En bachelor i engelsk vil ikke få deg langt dessverre. Du burde ta en mastergrad, minst, og selv da er det vanskelig å bli tolk da "alle" kan engelsk. Tar du ppu etterpå kan du jobbe som lærer eller lektor/universitetslektor. Jeg elsker engelsk selv og angrer ikke på utdanningen min, men jeg jobber dessverre ikke med noe relevant da det ikke er å oppdrive selv med master. Anonymkode: e326a...500 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #5 Skrevet 15. april 2022 Ikke gå for bachelor i engelsk, du utdanner deg bare til arbeidsledighet - om du ikke har relevant eller interessant arbeidserfaring. Å ha en bachelor i engelsk er ikke unikt for arbeidsmarkedet. Jeg har også en «bortkastet» bachelor, men har arbeidserfaring på CV’en. Flere arbeidsgivere har sagt at jeg har en bra CV. Som også gjør at jeg er en mer aktuell kandidat, enn mange andre med min bachelor og uten arbeidserfaring. Anonymkode: d8b3b...0f3 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #6 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg er nå nysgjerrig på hva andre har gjort etter en engelsk bachelor, spesielt med tanke på jobber. Fikk du brukt det? Gikk du for den klassiske lærerjobben? Anode: ba59f...541 Hvis du tenker på lærer i grunnskolen/VGS: Du må forvente master samt PPU, sannsynligvis også minst ett undervisningsfag til i fagkretsen. Da kan du like gjerne vurdere grunnskolelærerutdanning eller lektorprogrammet i engelsk. Tiden for generelle bachelorgrader ispedd litt PPU er heldigvis forbi. Anonymkode: 14cc7...89a
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #7 Skrevet 15. april 2022 Bachelor i Engelsk er bortkastet. Finnes flere tusener som garantert er bedre i engelsk enn dem som har studert bachelor i engelsk. Med andre ord; Du skiller deg ikke særlig ut med en bachelor i engelsk, dessverre. Du må iallfall belage deg på å ta master! Anonymkode: 592ff...0c9 3
Heisann12345 Skrevet 16. april 2022 #8 Skrevet 16. april 2022 Akryl skrev (3 timer siden): Tolk, stilling i offentlig sektor Det er egen utdanning for tolk også. Så jeg tror de fleste som blir ansatt som tolk må nok ha en eller annen form for utdanning / kursing for dette også.
Michaelhe Skrevet 16. april 2022 #9 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har søkt meg inn på Engelsk bachelor til høsten og gleder meg som et barn på julaften. Har hatt drømmen om dette i mange år men ikke turt før pga diverse personlige grunner og folk som har vært så negative til det. Jeg er nå nysgjerrig på hva andre har gjort etter en engelsk bachelor, spesielt med tanke på jobber. Fikk du brukt det? Gikk du for den klassiske lærerjobben? Fant du noe helt utenom det vanlige som du fremdeles fikk bruke det du har lært med engelsk bachelor? Jeg har søkt meg inn på UiA i Kristiansand hvor jeg ser man kan ta et helt annet studie 3. og 4. semester for å lage sitt eget studieløp. Er det noen som har gjort det her og vil dele erfaringer? Jeg er snart ferdig på fagskole og ville plusse på litt mer utdanning før jeg hopper i karrierelivet. Anonymkode: ba59f...541 Jeg er lektor i britisk litteratur. Det er ofte lærer man blir, dessvere. Eller kanskje oversetter, som meg. Du kan selvsagt få jobb som andre ting, journalist kanskje eller noe annet. Men hva slags fagskole har du? Det er mulig at kombinasjonen av de to utdanningene kan åpne noen ukjente dører? 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #10 Skrevet 16. april 2022 Michaelhe skrev (20 timer siden): Jeg er lektor i britisk litteratur. Det er ofte lærer man blir, dessvere. Eller kanskje oversetter, som meg. Du kan selvsagt få jobb som andre ting, journalist kanskje eller noe annet. Men hva slags fagskole har du? Det er mulig at kombinasjonen av de to utdanningene kan åpne noen ukjente dører? Jeg går grafisk design og er ferdig til sommeren. Vil studere mer og er veldig glad i engelsk, litteratur og kunst generelt. Lærer er det eneste jeg ikke vil bli så er generelt åpent for mye innen disse feltene. Trives du som lektor? Anonymkode: ba59f...541
Michaelhe Skrevet 16. april 2022 #11 Skrevet 16. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg går grafisk design og er ferdig til sommeren. Vil studere mer og er veldig glad i engelsk, litteratur og kunst generelt. Lærer er det eneste jeg ikke vil bli så er generelt åpent for mye innen disse feltene. Trives du som lektor? Anonymkode: ba59f...541 Jeg er trygdet, bosatt i sør-europa Men jeg forlot lærer yrket etter noen år. Så har jeg gradvis prøvd å forebedre mine evner som oversetter. Men det har vært deltid. Ved siden av trygden. Jeg driver også nettsider. Da jeg begynte å lage nettsider, hadde vi tabeller i html koden, og det var bookmarks menylinkene. Nå er alt ferdige cms. Så veldig god grafisk designerer jeg ikke. Det er en ting som krever litt smak, og litt tegneferdigheter osv. Men jeg kan manipulere alle bilder på alle mulige måter. Jeg har bare ikke det øyet for hva som er bra som en grafisk designer må ha. Det å velge rett font synes jeg er veldig vanskelig. Endret 16. april 2022 av Michaelhe 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå