Gå til innhold

Er det mulig å få skilsmisse fortere enn et år?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg giftet meg med en mann og vi var bare gift 10 mnd før skilsmisse.

2 mnd etter fant jeg tilfeldigvis en bedre mann. Jeg kunne tenkt meg å gifte meg snart. Vi er muslimer så vi MÅ gifte.

er det mulig å få skilsmisse fortere?

og er det evt mulig å gifte oss uten papirer i følge islam? Dem som er kjent med islam? Når mine 4 mnd av iddat er ferdig altså?

Anonymkode: aba3a...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du muslimsk, så vet du nok godt reglene på det, man lærer det fra barnsben av. Regelen er at man IKKE kan gifte seg på nytt før det har gått ett års tid. Les Koranen for hvorfor… Jeez…

Anonymkode: d4549...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er du muslimsk, så vet du nok godt reglene på det, man lærer det fra barnsben av. Regelen er at man IKKE kan gifte seg på nytt før det har gått ett års tid. Les Koranen for hvorfor… Jeez…

Anonymkode: d4549...fd0

Jesus???

Anonymkode: 5730a...ca2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke å gifte seg selv om man er muslim. Ingen føler alle påbudene i sin hellige bok.

Anonymkode: 02cd4...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Trenger ikke å gifte seg selv om man er muslim. Ingen føler alle påbudene i sin hellige bok.

*følger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Regelen sier du må være separtert i ett år, 365 dager, før du kan bli skilt og gifte deg på nytt. Muslimer er like strenge på skilsmisser og ekteskap som norsk lov, det er bare dokumentasjonen som er ulik. En muslim skal ikke gifte seg med en skilt så der er de strengere. Ikke alle muslimer følger reglene men det blir ikke sett blidt på av andre muslimer. 

Anonymkode: 93ede...dd3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det så viktig å gifte seg og følge reglene når du på et vis har brutt dem ved å skille deg og gifte deg på nytt? Kan vel ikke være så mye verre å ikke gifte seg med en gang enn å gifte seg med en som er skilt

Anonymkode: 5f9ba...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Min nå eksmann gikk før det var gått 2 måneder. Veldig uventet, men han hadde mange skjeletter omskaper så er takknemlig for å være skilt. Vi var/er kristne, og ventet med det meste av det intime. Viste seg at han ikke var så interessert i sex når det innebar litt mer «jobbing» for å få det til, så vi hadde aldri samleie. Hadde det vært ihvertfall deler av USA for å ta et land så kunne vi fått ekteskapet annullert, men den loven har vi ikke i Norge. Deler dette fordi jeg med hjelp og hos advokat sjekket ut ALLE muligheter for å få det annullert, eller slippe den tiden, men nei du som meg vil være lengre separert enn gift. Velkommen i klubben. 

Jeg er fremdeles kristen, så kan forstå det med ny mann og måtte være gift, men det er også noe med når en har brent seg en gang så er det gjerne lurt å la det gå det året også 💙

Anonymkode: f1a82...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...