AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #1 Skrevet 15. april 2022 Min eks hadde barn fra før, moren har nå søkt om ny utregning av barnebidrag. Jeg fikk brev fra nav om at jeg må sende inn opplysninger, blant annet legeattest om hvorfor jeg ikke er i arbeid og annet. Nederst i brevet står det at de gjør meg oppmerksom på at alle parter i saken får kopi av alt! Hva faen!? Hans eks skal da ikke ha mine private helseopplysninger!!?? Anonymkode: 9daf6...1a5 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #2 Skrevet 15. april 2022 Det stemmer det. Akkurat det med helseopplysninger kunne de spart seg for å dele med den andre parten. Anonymkode: af243...8cd 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #3 Skrevet 15. april 2022 Stemmer det. De driter i personvernet. Anonymkode: ef35e...1f5 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #4 Skrevet 15. april 2022 Hva skjer om man skriver at man ikke er intr. i å dele private opplysninger? Anonymkode: e82e8...3e7 1
NiceOrNothing Skrevet 15. april 2022 #5 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min eks hadde barn fra før, moren har nå søkt om ny utregning av barnebidrag. Jeg fikk brev fra nav om at jeg må sende inn opplysninger, blant annet legeattest om hvorfor jeg ikke er i arbeid og annet. Nederst i brevet står det at de gjør meg oppmerksom på at alle parter i saken får kopi av alt! Hva faen!? Hans eks skal da ikke ha mine private helseopplysninger!!?? Anonymkode: 9daf6...1a5 Akkurat denne praksisen har jeg og stusset på , tidligere , når jeg sto i det samme . Fikk inntektsopplysninger og alle andre brev som angikk 2 andre bidragssaker med samme far. Jeg ønsket ikke denne informasjonen / diskusjonen mellom de. Trodde seriøst det var en glipp, men tydeligvis ikke . Siden det fortsatt skjer . Krenkelse av personvern . Også for han . 5
Gjest theTitanic Skrevet 15. april 2022 #6 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min eks hadde barn fra før, moren har nå søkt om ny utregning av barnebidrag. Jeg fikk brev fra nav om at jeg må sende inn opplysninger, blant annet legeattest om hvorfor jeg ikke er i arbeid og annet. Nederst i brevet står det at de gjør meg oppmerksom på at alle parter i saken får kopi av alt! Hva faen!? Hans eks skal da ikke ha mine private helseopplysninger!!?? Anonymkode: 9daf6...1a5 Oi. Det skjønner jeg at er ugreit. Skjønner ikke hvorfor du trenger legeattest på hvorfor du ikke er i arbeid? Og hva i alle dager det har med bidraget gjøre? Det som teller her er vel deres samlede inntekt? Helseopplysninger er så privat at ikke engang din samboer har rett til å vite dem. Så skal disse deles med hans ex som kan finne på å utnytte dem og bruker dem mot deg. Det lovverket burde det bli blest rundt så noen tar grep og endrer. Håper noen står frem i media.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #7 Skrevet 15. april 2022 Bare la være å skrive noe der. Du får garantert høre fra dem hvis de mangler noen opplysninger. Anonymkode: 567e2...876 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #8 Skrevet 15. april 2022 Godt å se at flere reagerer. Jeg kommer ikke til å dele noe som helst. Inntekten min finner de lett i og med at jeg er uføretrygdet. Jeg vil heller slutte å motta bidrag enn at hans eks skal få tilgang på mine ekstremt private opplysninger. Hun har hetset meg/oss i flere år og gjør hva som helst for å gjøre livet surt for oss. Kommer til å ringe nav over påske og ta opp dette. Anonymkode: 9daf6...1a5 10
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #9 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Godt å se at flere reagerer. Jeg kommer ikke til å dele noe som helst. Inntekten min finner de lett i og med at jeg er uføretrygdet. Jeg vil heller slutte å motta bidrag enn at hans eks skal få tilgang på mine ekstremt private opplysninger. Hun har hetset meg/oss i flere år og gjør hva som helst for å gjøre livet surt for oss. Kommer til å ringe nav over påske og ta opp dette. Anonymkode: 9daf6...1a5 Jeg er ufør. Har fått spredt opplysninger om mine diagnoser i hytt i vær fra nav i alle retninger. Man føler seg naken og avkledd. Anonymkode: ef35e...1f5 2 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #10 Skrevet 15. april 2022 Hos meg delte de bare inntektsopplysninger med de andre partene. Anonymkode: 1ab16...116
Gjest Ghostface Skrevet 15. april 2022 #11 Skrevet 15. april 2022 Du kan prøve å ta det opp med dem. Ikke sikkert de bryr seg, men ville ikke ha gitt opplysninger til noen som ikke har med det å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #12 Skrevet 15. april 2022 Det hadde jeg gjort veldig klart at jeg ikke samtykket til. Om det blir delt kan du klage til Datatilsynet. Anonymkode: 67435...3db 9
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #13 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hos meg delte de bare inntektsopplysninger med de andre partene. Anonymkode: 1ab16...116 Samme her. Anonymkode: cbf45...be1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #14 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Min eks hadde barn fra før, moren har nå søkt om ny utregning av barnebidrag. Jeg fikk brev fra nav om at jeg må sende inn opplysninger, blant annet legeattest om hvorfor jeg ikke er i arbeid og annet. Nederst i brevet står det at de gjør meg oppmerksom på at alle parter i saken får kopi av alt! Hva faen!? Hans eks skal da ikke ha mine private helseopplysninger!!?? Anonymkode: 9daf6...1a5 Om du feks er på aap eller er ufør, så skriver du kun at du er ikke er i aktivitet pga sykdom, skade eller lyte. Det er også det som er kravene for å få disse stødnadene. Nav har selv innvilget dette, noe mer trenger de ikke å vite. Jeg har selv sendt svar til de om det, også lagt ved selve vedtaket (la ved utbetalingshistorikken da jeg var under aap for å vise at jeg var under aap). Jeg skrev også at flere detaljer trenger de ikke og at dette er privat informasjon som er dekket av personvernloven. Poenget er nok for nav å vite om du ikke har inntekt fordi 'du ikke vil jobbe', eller om det er medisinsk bak det. Der er mulighet for å skjønnsfastsette inntekten om man har lavere inntekt enn hva man kan forvente av en med ens bakgrunn. Det er det de kaller inntektsevnen. Står om det i forskriften om fastsettelse av barnebidrag. Misforstå meg rett. Nav har det med å fortelle halvsannheter og ikke hva de faktisk er ute etter eller hvorfor. Man tror at man må legge ut detaljer, men det må man ikke. Ordlyden deres, samt 'trusselen' om at andre skal få dette, gjør jo at en vegrer seg. Man føler seg jo rett og slett uthengt og uglesett. Anonymkode: 6c8d7...06f 1 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #15 Skrevet 16. april 2022 Det viser jo bare hvordan den norske stat opererer. Hvorfor skal DU ha noe å si for utregning av bidrag? Bidrag skal kun beregnes ut ifra den biologiske forelderen sitt inntektsgrunnlag, uavhengig av om han/hun får ny partner eller ikke. Dersom jeg skulle finne en mann med barn, som betaler bidrag, og han mister jobben, har jeg forstått det sånn at han kan måtte betale bidrag basert på den samlede inntekten i husstanden. Noe så idiotisk! Av den grunn, dater jeg ikke menn med barn under 18. Anonymkode: 98bae...7f5 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #16 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det viser jo bare hvordan den norske stat opererer. Hvorfor skal DU ha noe å si for utregning av bidrag? Bidrag skal kun beregnes ut ifra den biologiske forelderen sitt inntektsgrunnlag, uavhengig av om han/hun får ny partner eller ikke. Dersom jeg skulle finne en mann med barn, som betaler bidrag, og han mister jobben, har jeg forstått det sånn at han kan måtte betale bidrag basert på den samlede inntekten i husstanden. Noe så idiotisk! Av den grunn, dater jeg ikke menn med barn under 18. Anonymkode: 98bae...7f5 Det er rimelig, synes jeg. De fleste husstander har en eller annen form for felles økonomi. Anonymkode: 958b9...e72 1
Michaelhe Skrevet 16. april 2022 #17 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Min eks hadde barn fra før, moren har nå søkt om ny utregning av barnebidrag. Jeg fikk brev fra nav om at jeg må sende inn opplysninger, blant annet legeattest om hvorfor jeg ikke er i arbeid og annet. Nederst i brevet står det at de gjør meg oppmerksom på at alle parter i saken får kopi av alt! Hva faen!? Hans eks skal da ikke ha mine private helseopplysninger!!?? Anonymkode: 9daf6...1a5 Spre helseopplysninger, og så bruke dem mot deg?
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #18 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er rimelig, synes jeg. De fleste husstander har en eller annen form for felles økonomi. Anonymkode: 958b9...e72 Så du mener seriøst at jeg, om jeg finner en mann med barn under 18, skal betale for HANS barn? Aldri i livet. Anonymkode: 98bae...7f5 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #19 Skrevet 16. april 2022 Dette hadde jeg skrevet om til en avis å forhørt meg om de var interessert i historien. Dette kan for pokker ikke være lov 😡 Anonymkode: eb8e6...6a3 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #20 Skrevet 16. april 2022 Hadde aldri i verden delt mine helseopplysninger. Ville bedt NAV om å ryke og reise. Anonymkode: 17bef...5b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå