Gå til innhold

Støy fra naboens barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor er det tett mellom husene og de fleste har bittesmå hager eller terrasser. Dette var et problem i fjor sommer og jeg merker at det er tilbake. Ungene til naboen er ute i hagen i mange timer og de bråker så veldig. Skriker og ler høyt når de leker, som barn gjør. Jeg har aldri hørt at han har bedt ungene om å være stille, men han har en hund som ikke får lov å bjeffe særlig. Hvorfor irettesetter han ikke ungene på samme måte som hunden? Det er jo like mye bråk. Hva kan jeg si for at ungene til naboen skal holde kjeft?

Anonymkode: b786d...77c

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unger lager lyd. Sorry. Flytt til senior boretslag. 

• Liker 23
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her jeg bor er det tett mellom husene og de fleste har bittesmå hager eller terrasser. Dette var et problem i fjor sommer og jeg merker at det er tilbake. Ungene til naboen er ute i hagen i mange timer og de bråker så veldig. Skriker og ler høyt når de leker, som barn gjør. Jeg har aldri hørt at han har bedt ungene om å være stille, men han har en hund som ikke får lov å bjeffe særlig. Hvorfor irettesetter han ikke ungene på samme måte som hunden? Det er jo like mye bråk. Hva kan jeg si for at ungene til naboen skal holde kjeft?

Du kan ikke si en dritt så lenge det ikke er mellom 23 og 07 😁

Anonymkode: 12f7f...b1a

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du heller skal finne noe annet å bruke tiden din på? Eller flytte på landet/skogen uten naboer?

Så klart skal barn få leke og ha det gøy ute! Innestemme brukes inne, mens utestemme har man all sin rett til å bruke ute! Ikke te deg som en gretten bitter kjerring!

Anonymkode: f6771...62d

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Mamajune11 skrev (1 minutt siden):

Unger lager lyd. Sorry. Flytt til senior boretslag. 

Hvorfor skal det gå utover meg at barn lager lyd? Jeg vil jo ikke måtte flytte på meg fordi det kommer småbarnsfamilier og overtar hele bydelen

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Om de skriker og bærer seg midt på natta går det an å be dem dempe seg, men ellers må du bare tåle det. Du må enten flytte ut i skauen eller inn på en seniorbolig om du vil ha det helt stille.

Anonymkode: 8255f...849

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal det gå utover meg at barn lager lyd? Jeg vil jo ikke måtte flytte på meg fordi det kommer småbarnsfamilier og overtar hele bydelen

Da må du akseptere det. Barn er barn! Jeg og syns det er jævla irreterende, men må bare akseptere at sånn er det. Trampoliner er værst. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje du heller skal finne noe annet å bruke tiden din på? Eller flytte på landet/skogen uten naboer?

Så klart skal barn få leke og ha det gøy ute! Innestemme brukes inne, mens utestemme har man all sin rett til å bruke ute! Ikke te deg som en gretten bitter kjerring!

Men det er så tett mellom hagene at man burde bruke innestemme så lenge man er i bakgården/hagen. Og hvorfor skal dette bare gjelde barn? Hvis jeg hadde stått med min voksne røst i bakgården min og ropt i timesvis hadde folk raskt bedt meg om å dempe meg. Barnestemmer er verre å høre på enn voksne stemmer også.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet

Nei asså.. jeg ber faktisk barna om å dempe seg hvis det blir for mye, men som de andre sier så må jo barn få leke og ha det gøy. Skjønner godt at det kan være irriterende, men du har ikke så mye du skulle ha sagt. Tenker du må finne noen teknikker for å akseptere den type støy. Du sier jo at de ler og koser seg, det finnes mange verre lyder i verden enn barn som har det gøy 😅 (bikkje som bjeffer f. eks, noe de jo tar tak i) 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men det er så tett mellom hagene at man burde bruke innestemme så lenge man er i bakgården/hagen. Og hvorfor skal dette bare gjelde barn? Hvis jeg hadde stått med min voksne røst i bakgården min og ropt i timesvis hadde folk raskt bedt meg om å dempe meg. Barnestemmer er verre å høre på enn voksne stemmer også.

Du kan jo alltids teste det ut 😁

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er en forskjell på å leke, lyd/rop i lek  , og på det å skrike og støye bare for å gjøre det. Det første er greit, det andre ikke. Vet ikke hva du opplever, men feks på lekeland eller badeland, der støy/ rop er lov så hører og ser man forskjell på høylytt lek, rop i den sammenheng og fryd , og på å skrike rett ut for å skrike. Det er noen som gjør det, og det er unødvendig. Jeg syntes det går ann å si fra om unødvendig støy, men da virkelig ha en generell mening om at den er unødvendig. De kan gi f i at du sier fra, og da har du ikke noe du skal ha sagt, men det kan også være at de tar det til etteretning.  Innestemme ute kan du ikke forvente. Lek, fryd, rop må du tåle. 

Er støyen virkelig unødvendig? 

Anonymkode: 49955...16c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Tenker at du bare må flytte, du èr ei sur bitter kjerring!

Lek er nødvendig for barn, å det inkluderer lyd! Jesus Kristus!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tenker at du bare må flytte, du èr ei sur bitter kjerring!

Lek er nødvendig for barn, å det inkluderer lyd! Jesus Kristus!

Kan ikke de med barn bare flytte ut i skogen eller vekk fra andre da? Hvorfor er det jeg som må tilpasse meg de?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er det en menneskerett å plage andre med sine barn liksom? nei

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette er troll

Anonymkode: bce60...922

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er troll

Anonymkode: bce60...922

Nei jeg får seriøst misofoni av å sitte og høre på de skrikerungene til naboen. Jeg vil jo kunne sitte ute i solen uten å bli plaget av det støyet der. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker absolutt at det finnes en grense for hva som er akseptabelt støynivå, ja, og at ikke alle foreldre er særlig flinke på å overholde dette. Er nok en del som bør gå i seg selv og finne ut hvordan de kan gi barna sine bedre oppdragelse. Jeg tenker du skal si ifra, jeg. Bare husk at foreldre ofte kan være hissige pga stress og annet. Prøv å være diplomatisk, selv om du vet du har rett.

Anonymkode: cfa71...32d

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Du minner meg om en nabo (til noen jeg kjenner) som er helt lik og klager alltid på at den jeg kjenner sine barn bråker i egen hage. Da snakker vi helt vanlig barnelek. Jeg synes folk som ikke tåler barnelyder bør ikke bosette seg i boligfelt med småbarnsfamilier og må heller flytte i skogen hvor det eneste bråket blir fulgesangen. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er en forskjell på å leke, lyd/rop i lek  , og på det å skrike og støye bare for å gjøre det. Det første er greit, det andre ikke. Vet ikke hva du opplever, men feks på lekeland eller badeland, der støy/ rop er lov så hører og ser man forskjell på høylytt lek, rop i den sammenheng og fryd , og på å skrike rett ut for å skrike. Det er noen som gjør det, og det er unødvendig. Jeg syntes det går ann å si fra om unødvendig støy, men da virkelig ha en generell mening om at den er unødvendig. De kan gi f i at du sier fra, og da har du ikke noe du skal ha sagt, men det kan også være at de tar det til etteretning.  Innestemme ute kan du ikke forvente. Lek, fryd, rop må du tåle. 

Er støyen virkelig unødvendig? 

Anonymkode: 49955...16c

Støyen er kanskje ikke unødvendig for de, men jeg ønsker ikke å høre den. Det er mange store grøntarealer i området siden det ikke er så store hager eller bakgårder til husene, så hvorfor kan man ikke holde støyen utenfor hjemmet men ha innestemme der man er tre meter unna nærmeste nabo?

• Liker 2
Skrevet

Nei jeg får seriøst misofoni av å sitte og høre på de skrikerungene til naboen. Jeg vil jo kunne sitte ute i solen uten å bli plaget av det støyet der. 

Hodetelefoner kanskje? Eller finne deg en bolig et sted uten barn? 

• Liker 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...